Gå til innhold

Hvorfor tar mor med barna på do?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mor med 2 barn, 1 og 3 år, skal på do. Far sitter i stua og gjør ingenting spesielt. Hvorfor tar mor med barna på do da?

Anonymkode: e8748...6a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De trenger hjelp?

Anonymkode: 2f58a...d9f

• Liker 4
Skrevet

Er det mor som skal på do?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De trenger hjelp?

Anonymkode: 2f58a...d9f

Hjelp med hva?

TS

AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (Akkurat nå):

Er det mor som skal på do?

Ja, mor skal på do.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Fordi hun har lyst til å gjøre seg ferdig. Tar hun ikke med seg barna inn på do, varer det bare noen sekunder eller et minutt eller to før hun må løpe ut igjen, ferdig eller ei, fordi barna er uten tilsyn og gråter, krangler, river ned ting, tegner på tapeten eller har klatret i bokhylla og falt og slått seg. Imens spiller far mobilspill i fred og ro eller leser avisa med stor interesse. 

Hvis du er far her, bør du gå i deg selv. Ingen tar med seg barna på do hvis de ikke må, heller ikke småbarnsmødre. 

Anonymkode: 866d7...31e

• Liker 41
Skrevet

Jeg aner ikke hvorfor noen tar med seg små barn på do i stedet for å gå alene. Såfremt barna er trygge. Kunne aldri ha falt meg inn.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok med meg mine på do. Jeg sliter med treg mage, og ble så stresset av at de stod utenfor og klorte på døra. Klarte rett og slett ikke å gå på do da.

Selv om far prøvde å distrahere de og aktivisere de, så skulle de absolutt inn til meg, så like greit å bare ta de med inn. 

Anonymkode: 175bd...011

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Vi var i selskap. I tillegg til far, hadde barna bestemor, tanter og onkler rundt seg. Likevel tok mor med seg barna på do. Bare synes det er noe spesielt.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Vise barna at mor sitter bare og bajser, det er ingenting å bli hysterisk for. Barna vil etterhvert forstå at mor sitter bare der, og kommer ut igjen så snart hun kan. Ergo blir det kanskje ikke mer mas. Syns ikke det var så dumt

Anonymkode: 1ad9b...bf5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi var i selskap. I tillegg til far, hadde barna bestemor, tanter og onkler rundt seg. Likevel tok mor med seg barna på do. Bare synes det er noe spesielt.

TS

Så ring bv da. 

Anonymkode: 1ad9b...bf5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS

Kanskje hun skulle sjekke bleien deres samtidig? 

Jeg lurer mer på hvorfor du lurer på dette 😅

Anonymkode: e5e1d...93b

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Selv med tenåringer så blir jeg veldig ofte ropt på når jeg er på do, så selv nå har jeg ofte døra halvveis åpen. Hadde alltid døra på vidt gap når de var små så jeg visste hvor de var, de var ofte med inn, alltid noe å fortelle akkurat når jeg var på badet.   

Borte har jeg også tatt med meg barna på do, så jeg kan få skiftet på de, fått de til å tisse eller gitt dem beskjeder så ikke alle behøver å høre de.  Tar mindre tid

Anonymkode: 00ccb...0f3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS

Alt man skal henge seg opp i.. enig med det som er sagt over, ingen tar med barna på do hvis det ikke er en grunn til det, så da var det sikkert det..

Anonymkode: c793b...6dd

• Liker 7
Skrevet

Bleieslutt kanskje?? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunne aldri falt meg inn om far var til stede. Men de har aldri vært mer avhengig av meg enn av han, så det har aldri vært et problem heller.

Anonymkode: d157f...40a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje tanter, onkler, besteforeldre har en tendens til å fore ungene med søtsaker/kaker som mor ikke liker fordi hun er ute av syne. Jeg har sett det i flere selskaper... Nå er ikke mamma er, så nå kan dere få....... 

Mine barns pappa er veldig glad i turer med ungene, men å følge med de når han sitter og snakker med andre - nei, ikke hans styrke. Jeg har alltid måtte være hauken som følger med. 

Jeg synes ikke det er rart at mor tar med seg barna på do, synes det høres som en praktisk løsning, så slipper hun to turer til (bleieskift ev tissepause) og får mere tid til selskapet. 

Anonymkode: 096a4...d5f

• Liker 8
Skrevet

Hun var vel redd det skulle bli styr mens hun var på do. Mye greiere å bare ha de med om far er udugelig 😅 :P 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Mange grunner til det. Det er en grunn til at boka ‘la mamma bæsje i fred’ er så populær. 

Kanskje de driver med dotrening, barna kan komme løpende etter mor, far kan være udugelig osv osv 

Jeg får fremdeles ikke fred på do. Enten er det ungen (som er 11) eller katta, eller begge, som komme og absolutt skal si noe eller leter etter noe osv

Anonymkode: 44e40...0a8

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...