Gå til innhold

Hvor ofte har dere sex? Hvor ofte bør man ha sex? I ekteskap/samboerskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mann og dame i slutten av tjueårene/starten av tredveårene. Vi har bodd sammen noen år og har det egentlig veldig bra. Vi krangler veldig lite, og har det morsomt. Vi har en åpen og fin kommunikasjon om sex. Det er sjeldent at ikke begge får orgasme når vi har sex. Vi har vaniljesex, litt bondage, kan utfordre grensene med å ha sex i naturen, osv. Jeg er egentlig ganske fornøyd med sexen. Vi har sex i gjennomsnitt litt oftere enn to ganger i uka (har ført "statistikk" en stund 😂 ). Oftere når vi har langhelg eller ferie alene sammen, sjeldnere når vi jobber motsatt av hverandre (begge jobber turnus).  Jeg er litt redd for at vi har sex noe sjeldent? I starten hadde vi sex mye oftere. Jeg kunne tenkt meg å ha sex litt oftere, men synes det er vanskelig å ta mye initiaitv, spesielt når vi har det travelt. 

Tips? Hvor ofte har dere sex, hvor lenge har dere vært sammen? Finnes det et statistisk "ideal" på hvor ofte man bør ha sex for å ha et godt forhold?

Anonymkode: 622f1...fe1

AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Hvordan kan du spørre om noe sånt? "Bør" ha sex til de og de tidene?

Det finnes ingen "bør". Hvor ofte man "bør" ha sex, varierer selvfølgelig med hver enkelt persons lyst på sex, hvert par.

Noen vil ha ofte, noen vil ha sånn passe ofte, noen vil ha sjeldent. Ingen kan komme og si at de "bør" forandre på den rytmen, man har det som man vil. Heldigvis.

Anonymkode: b5684...56c

• Liker 2
Skrevet

Man bør helst ha 1.7 samleier pr uke. Har man oftere eller sjeldnere sex enn dette så øker risikoen for at man går fra hverandre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte man bør ha sex er jo helt avhengig av hvor ofte man har lyst, og hvor ofte partneren har lyst. Vi er forskjellige, og har ulike behov.

Anonymkode: 3cf89...f54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen regler på hvor ofte man bør ha sex. Verken for ektefeller, samboere, eller kjærester.

Hvorfor stresser du over dette? Hvorfor skal du sammenligne deres forhold med andres? Det kommer jo ikke til å gjøre deg roligere om jeg sier vi har sex daglig, gjør det? (vi har ikke det).

Dere bør ha sex når begge har lyst. Det er vanlig at den ene har mer lyst enn den andre, og da må dere finne et kompromiss. Kompromisset kan være kun når den med minst lyst vil, det kan være at den med minst lyst hopper i det, eller at dere tar et litt fastsatt intervall. Og dette kan variere. For meg personlig er det ganske usexy med fastsatte intervall.

Det er kun du og din partner som kan finne ut hva som fungerer for deg, men personlig syns jeg ikke man skal presse noen til sex når de ikke har lyst. Bedre sjeldnere og god kvalitet på sex, enn ofte og bare kjappiser mener nå jeg. Du mener kanskje det motsatte, og det er helt greit, men dette må du finne ut med partneren din.

Anonymkode: 8224a...0a3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Man bør ha sex, når de involverte vil og samtykker. 

Endret av SlemUlv
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

(...) Jeg er litt redd for at vi har sex noe sjeldent? I starten hadde vi sex mye oftere. Jeg kunne tenkt meg å ha sex litt oftere, men synes det er vanskelig å ta mye initiaitv, spesielt når vi har det travelt. (...)

På meg høres det ut som om dere har det bra! 🤗

Jeg kunne skrevet omtrent det samme. Vi har det generelt fint sammen. Noen ganger har vi sex ofte, andre ganger mer sjeldent. Det skjer liksom mer i livet vårt og noen ganger har vi det rett og slett for travelt til å prioritere sex. I de periodene skulle jeg selvsagt ønske at vi hadde sex litt oftere, men jeg vet at det meste i livet går i bølger.

Det finnes ingen mal for hvor ofte man «bør» ha sex. Noen trives med lite og noen med mye. Dessuten må det avpasses livssituasjonen. Så mitt tips er at dere må finne ut hva som passer for dere - et statistisk gjennomsnitt har jeg ikke noe tro på skal passe for alle. I travle perioder kan dere kanskje kose litt uten at det trenger å lede til noe mer.

Jeg har lest flere artikler om hvor ofte seksuelt fornøyde har sex. Og det som slår meg hver eneste gang, er at det varierer. Noen er fornøyde selv om de har sex mindre enn en gang i uka. Og noen er misfornøyde selv om de elsker flere ganger i uka. Hyppighet alene forteller ikke hele historien. 💜

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som har veldig krevende jobber og har mye prosjekter gående på fritiden har ikke samme tid til sex som par som jobber 8-16 og ellers ligger på sofaen. Men tenker at sex 2 ganger i uka bør de fleste få til. Legg sex inn i kalenderen er også noe en del gjør med travle hverdager.

Anonymkode: 008bc...336

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 11.29):

Mann og dame i slutten av tjueårene/starten av tredveårene. Vi har bodd sammen noen år og har det egentlig veldig bra. Vi krangler veldig lite, og har det morsomt. Vi har en åpen og fin kommunikasjon om sex. Det er sjeldent at ikke begge får orgasme når vi har sex. Vi har vaniljesex, litt bondage, kan utfordre grensene med å ha sex i naturen, osv. Jeg er egentlig ganske fornøyd med sexen. Vi har sex i gjennomsnitt litt oftere enn to ganger i uka (har ført "statistikk" en stund 😂 ). Oftere når vi har langhelg eller ferie alene sammen, sjeldnere når vi jobber motsatt av hverandre (begge jobber turnus).  Jeg er litt redd for at vi har sex noe sjeldent? I starten hadde vi sex mye oftere. Jeg kunne tenkt meg å ha sex litt oftere, men synes det er vanskelig å ta mye initiaitv, spesielt når vi har det travelt. 

Tips? Hvor ofte har dere sex, hvor lenge har dere vært sammen? Finnes det et statistisk "ideal" på hvor ofte man bør ha sex for å ha et godt forhold?

Dame her,35 år, gift i 15 år. Det varierer alt fra 7 ganger i uka til 2-3 ganger. Alt etter hvor travelt det er i hverdagen.

Anonymkode: 1c84a...43d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 11.29):

Jeg og mannen har vært sammen i 21 år og vi har 2-3ganger i uken

Skrevet

Jeg synes ikke man skal avfeie spørsmålet helt. Gjennomsnittet er 1-2x per uke for etablerte par. Det gjenspeiler nok hva som er et gjennomsnittlig behov.

Man trenger ikke lure på hva som er galt hvis partneren synes 3x om dagen er for mye eller 2x i året er for lite. Det er ikke noe galt. Du har bare en partner med normalt sexbehov.

Hva som er vanlig har noe å si. Det sier noe om hva man kan forvente hvis man dumper partneren og finner en ny.

AnonymBruker
Skrevet
Fioljenta skrev (På 7.6.2021 den 13.58):

På meg høres det ut som om dere har det bra! 🤗

Jeg kunne skrevet omtrent det samme. Vi har det generelt fint sammen. Noen ganger har vi sex ofte, andre ganger mer sjeldent. Det skjer liksom mer i livet vårt og noen ganger har vi det rett og slett for travelt til å prioritere sex. I de periodene skulle jeg selvsagt ønske at vi hadde sex litt oftere, men jeg vet at det meste i livet går i bølger.

Det finnes ingen mal for hvor ofte man «bør» ha sex. Noen trives med lite og noen med mye. Dessuten må det avpasses livssituasjonen. Så mitt tips er at dere må finne ut hva som passer for dere - et statistisk gjennomsnitt har jeg ikke noe tro på skal passe for alle. I travle perioder kan dere kanskje kose litt uten at det trenger å lede til noe mer.

Jeg har lest flere artikler om hvor ofte seksuelt fornøyde har sex. Og det som slår meg hver eneste gang, er at det varierer. Noen er fornøyde selv om de har sex mindre enn en gang i uka. Og noen er misfornøyde selv om de elsker flere ganger i uka. Hyppighet alene forteller ikke hele historien. 💜

Som om jeg skulle ha skrevet det selv 😉 

Anonymkode: 15b4a...aa2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er noen fasit gitt....

Her har det vært ulike sykdommer i mange år så kanskje en gang hver 4 uke?

Og vi er forsatt glad i hverandre. Sammen i over 25 år

Anonymkode: b77e7...511

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...