AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Hvordan er betalingen? Får dere betalt for alle timene, inkludert natt? Jeg har tidligere jobbet med det og da fikk vi betalt for 19 timer, selv om vi var der 24 timer, på natta fikk vi bare betalt hver 3. time. Likevel telte alle timene med når det gjaldt hvor mange timer man kunne jobbe. Så selv om man jobbet 100 % så fikk man ikke betalt for 100 %. De var strenge på overtidsarbeid så man kunne ikke jobbe ekstra for å dekke inn de timene på natta som man ikke fikk betalt for. Så det var egentlig en ganske ugunstig ordning, selv om det også gir mening at man ikke skal ha full betaling på natta. Men jeg har også hørt om de som jobber medlever og som har betalt for alle timene i døgnet. Hva er mest vanlig? Og hvordan er regelverket rundt det..? Ei venninne av meg jobbet en turnus der hun var 14 dager på jobb og hadde 14 dager fri, og jeg skjønner ikke helt hvordan det er lovlig? Hun fikk betalt rundt 500 000 i året for den turnusen, men når det gjelder antall timer går man jo laangt over hva som er vanlig å jobbe på en vanlig måned. Anonymkode: 03a40...127
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ingen? Anonymkode: 03a40...127 Får betalt for litt under 16 timer per døgn. Sjekk medleverforskriften om du lurer på lovverk, samt arbeidsmiljøloven. Om en jobber feks en uke på og en uke av, pleier medlevertillegget å være høyere. Medeleverturnus er en spesiell turnus. Kjenner ikke til all lovverk om antall timer, annet at det gjennomsnittsberegnes. Anonymkode: e275e...bf4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Får betalt for litt under 16 timer per døgn. Sjekk medleverforskriften om du lurer på lovverk, samt arbeidsmiljøloven. Om en jobber feks en uke på og en uke av, pleier medlevertillegget å være høyere. Medeleverturnus er en spesiell turnus. Kjenner ikke til all lovverk om antall timer, annet at det gjennomsnittsberegnes. Anonymkode: e275e...bf4 Så dere får ikke betalt for hviletid i det hele tatt? Regner dere hviletiden inn i arbeidstiden? For det gjorde de hvert fall der jeg jobbet, bare at man ikke fikk betalt for alt. Flere av de ansatte var misfornøyd med det, de var 100 % på jobb og fikk ikke lov til å jobbe mer, men fikk bare 70 % lønn. Selv om man fikk tillegg og slikt, så kom man jo dårligere enn ut enn hvis man hadde hatt vanlig turnusjobb. Anonymkode: 03a40...127
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå