origin Skrevet 17. november 2021 #101 Del Skrevet 17. november 2021 On 11/8/2021 at 11:26 AM, AnonymBruker said: Sørkedalen er fint, men det er aldri noe til salgs der. Men jeg synes det er meget undervurdert hvis man kan leve med litt reisevei til byen og dårlig kollektivtilbud. Anonymkode: 08f61...67c Hva er nærmeste holdeplass for kollektivtransport? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drx97 Skrevet 11. april 2022 #102 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 10.51): Mine tips Galgeberg. Et område som har blitt mye hyggeligere de siste årene. Ligger midt i mellom Grønland og Kampen/Vålerenga. Det er kort vei til sentrum og ikke så mye kaos som det er på Grønland. Trafikken kunne vært bedre, men kommer man litt bort fra veien er det fint. St.Hanshaugen Mer sjarmerende enn Frogner/Majorstuen. Flott arkitektur. Ikke så sossete, samtidig ikke spesielt Grunerløkkahipster preg. En blanding av soss og hipster. Høyenhall Et hyggelig villaområde med utsikt over byen. Kanskje ikke de beste solforholdene for alle husene, men ganske bra. Digger husene i Furuveien. Godlia Samme som Høyenhall, koselig Villastrøk og grøntområder i nærheten. Relativt dyrt, men likevel ikke et strøk som blir snakket veldig mye om. Hovin Fantastisk koselig gang og sykkelvei gjennom området. Sykler der stadig vekk. Ligger på et høydedrag. Mange hunder. Årvoll/Lofthus/Disen Flott område med utsikt over byen. Litt kronglete med kollektiv transport. Men man overlever. Anonymkode: 68a60...4b8 For noen dårlige steder du nevner! Tror du bare har sett en del av byen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drx97 Skrevet 11. april 2022 #103 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 11.28): Veitvet/Kalbakken. 🙈 Nå har jeg ikke bodd der, men jobbet (Legemiddelverket). Men, det virker jo som et område med potensiale. Boligprisene er sykt lave, for Oslo å være, så alle som bor der, har råd til store dyre biler. Det er veldig multinasjonalt men samtidig, virker som å være helt vanlig, typisk, preget barnevennlig strøk med mange småbarnsfamilier. Det er grønt og det er mange rekkehus/småhus, ikke bare kjipe blokker. Men, forbedringspotensialet er stort. Området virker tomt, industriell og ukoselig. Både rundt begge T-banestasjoner, og rundt skole, og blokkene der. Lengre ned, der Legemiddelverket er, er det veldig trafikkert vei - og absolutt ingenting annet. T-bannen burde definitivt gå oftere. Og, kjøpesenter på Veitvet er en vits, men det er også den på Tåsen, uten at Tåsen lider så mye av den grunn, prismessig. Også ville det vært fint om det har blitt slutt på familiedrapene i område, men det er vel en stund siden nå.. Anonymkode: e8107...22b Ja, multikulturelt med andre ord. Mange pakistanere og muslimer som er på Veitvet/Kalbakken, ikke en eneste norsk person å se. Trist egentlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #104 Del Skrevet 11. april 2022 Drx97 skrev (39 minutter siden): For noen dårlige steder du nevner! Tror du bare har sett en del av byen Mange av disse er da slettes ikke dårlige steder, men du er kanskje bare trangsynt? Høyenhall er feks helt nydelig, skulle gjerne bodd der selv Anonymkode: 03380...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drx97 Skrevet 11. april 2022 #105 Del Skrevet 11. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Mange av disse er da slettes ikke dårlige steder, men du er kanskje bare trangsynt? Høyenhall er feks helt nydelig, skulle gjerne bodd der selv Anonymkode: 03380...318 Alle utenom Høyenhall er for sentralt i Oslo, og hvorfor kaller du meg trangsynt? Hva om jeg synes Oslo er en stygg by? Endret 11. april 2022 av Drx97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #106 Del Skrevet 11. april 2022 Drx97 skrev (1 time siden): Alle utenom Høyenhall er for sentralt i Oslo, og hvorfor kaller du meg trangsynt? Hva om jeg synes Oslo er en stygg by? Hvorfor gidder du å svare, synes du Oslo er en stygg by synes du vel ingen steder er undervurderte?? Anonymkode: 97de4...da1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #107 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 18.52): Helt enig! Og flere boliger der har fantastisk sjøutsikt og 10 minutter til sentrum med toget. jeg fatter ikke at det er en lavstatusbydel. Anonymkode: aaa28...054 Dette nok blitt sånn på grunn av at det før utbygging lå utenfor kollektivknutepunktene. Og under den massive utbyggingen på åttitallet ble det hovedsakelig blokkbebyggelse med innslag av rekkehus. Bebyggelsen rundt Sæter og Ljan er nært til tog og trikkeholdeplass. Holmlia besto mest av småbruk, gårdsdrift og skog. Nærhet til sjøen betø lang vei til kollektivtilbud. Anonymkode: f3ddd...86b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #108 Del Skrevet 14. april 2022 Mortensrud og Holmlia, men med tanken på prisutviklingen på boliger ser ut som fler begynner å få øynene opp for disse stedene nå. Anonymkode: c7e96...fdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lønnesirup01 Skrevet 14. april 2022 #109 Del Skrevet 14. april 2022 Jeg vil påstå at det ikke finnes noen undervurderte områder i Oslo lenger. Når byen når en viss størrelse og det er nok press på boligene, så vil de fleste bydeler være saumfart etter attraktive gater. Snittprisen i Oslo er nå 86,000kr pr/kvm. Alle som ligger rundt snittet eller over, er per definisjon ikke undervurdert. Det gjelder de fleste sentrumsnære bydelene, som alle har bikket 100,000/kvm. At en bydelen ikke har et "snobbestempel" betyr ikke på noen måte at den er undervurdert. Bydel Sagene har nå en snittpris på 103,000/kvm, som ligger rett under Frogner og St. Hanshaugen, og dermed er blant de dyreste i byen. De rimeligste bydelene, som Stovner og Søndre Nordstrand, er ofte rimelige av en grunn. Noe har selvsagt med miljø å gjøre, men først og fremst er det nærhet til byen. Det finnes alltid hyggelige adresser med nærhet til grøntområder i bydeler som ikke ellers er ansett som attraktive, men disse spesifikke gatene vil som regel også være priset litt høyere. Folk vil ofte ha de samme tingene, og vi så allerede for ti-femten år siden at de gamle trehusene på Kampen og Vålerenga begynte å bli dyre (nå er resten av Kampen/Vålerenga også dyrt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 14. april 2022 #110 Del Skrevet 14. april 2022 Drx97 skrev (På 11.4.2022 den 13.52): Ja, multikulturelt med andre ord. Mange pakistanere og muslimer som er på Veitvet/Kalbakken, ikke en eneste norsk person å se. Trist egentlig Det er norske personer og se på Veitvet/ Kalbakken. Kanskje du tror de er svenske hvis du ikke snakker med dem og bare ser, men kjenner mange norske der. Helt sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 14. april 2022 #111 Del Skrevet 14. april 2022 (endret) Jeg vil nevne områdene rundt plata og Oslo S, samt Grorud-dalen. Dette er jo i praksis noen av få områder i Norge hvor fremmede mennesker snakker til deg. Endret 14. april 2022 av Michaelhe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #112 Del Skrevet 14. april 2022 Michaelhe skrev (29 minutter siden): Jeg vil nevne områdene rundt plata og Oslo S, samt Grorud-dalen. Dette er jo i praksis noen av få områder i Norge hvor fremmede mennesker snakker til deg. Mener du da å bo eller henge rundt disse områdene ? Merkelige steder å dra fram i denne sammenheng, altså plata og Oslo s. Anonymkode: c7e96...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 14. april 2022 #113 Del Skrevet 14. april 2022 Gjest Pleneier skrev (På 7.6.2021 den 11.18): Frogner er for innflyttere som har hørt at det er kult å bo der. Veldig få folk oppvokst i Oslo vil bo på Frogner. Det er vel storsett innflyttere som har råd å betale 2.5 mil for 14kvm på Frogner? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 15. april 2022 #114 Del Skrevet 15. april 2022 Mtp forholdet pris/bokvalitet finnes det ingen gode steder å bo i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 15. april 2022 #115 Del Skrevet 15. april 2022 Årvoll/ Bjerke. Og for så vidt deler av Veitvet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #116 Del Skrevet 15. april 2022 Bor på Lindeberg selv og stortrives. Har bodd i ulike strøk i Oslo og andre steder på Lindeberg, men liker meg best på åsen. Her er det nærhet til T-bane som går hvert 7 min, umiddelbar nærhet til marka, Alnabru-senteret, Ikea og Furuset senteret. Det er rolig og barnevennlig her. For ikke å snakke om koselig borettslag og folk. Men det er stor forskjell på hvor godt man hører E6, her jeg bor nå hører man ingenting. Der jeg bodde før kunne man høre det ute på terassen. Det er diverse steder man kan kjøpe burger, kebab og pizza, matbutikker, posten, frisører og lignende i nærheten. I tillegg til en liten skibakke som ungene elsker. Men noe jeg virkelig virkelig savner er en skikkelig bar og restaurant. Ellers bor vi helt perfekt ❤️ det er billig å bo her i forhold til andre steder i Oslo, og siden det både er på Østkanten, i Groruddalen og i bydel Alna så har det ett dårlig rykte. Men Lindebergåsen er en skikkelig skjult og billig perle 😁 Anonymkode: 8a1d0...025 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonobilis Skrevet 15. april 2022 #117 Del Skrevet 15. april 2022 21 hours ago, Michaelhe said: Jeg vil nevne områdene rundt plata og Oslo S, samt Grorud-dalen. Dette er jo i praksis noen av få områder i Norge hvor fremmede mennesker snakker til deg. Det er snart 20 år siden "plata" eksisterte i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #118 Del Skrevet 15. april 2022 Ble litt sjokka da venninnen min som er leder i et internasjonalt firma og mannen hennes som er advokat flytta til Skullerud!! Men de kjøpte en fin leilighet med tak terrasse og det er der vi samles. De er skillt nå venninnen min har lett etter ny bolig nærmere sentrum men ikke mye slår nærheten til marka og kollektiv der sier hun. Bra for henne. Tror Mortensrud er enda billigere og har samme. Anonymkode: 7ca50...77e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #119 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ble litt sjokka da venninnen min som er leder i et internasjonalt firma og mannen hennes som er advokat flytta til Skullerud!! Men de kjøpte en fin leilighet med tak terrasse og det er der vi samles. De er skillt nå venninnen min har lett etter ny bolig nærmere sentrum men ikke mye slår nærheten til marka og kollektiv der sier hun. Bra for henne. Tror Mortensrud er enda billigere og har samme. Anonymkode: 7ca50...77e Lærte du noe av det? Virker fordomsfullt å bli sjokka av at noen bosetter seg på Skullerud (og attpåtil noen som er leder for et internasjonalt firma pluss en advokat da gitt) Anonymkode: 03380...318 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #120 Del Skrevet 15. april 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Lærte du noe av det? Virker fordomsfullt å bli sjokka av at noen bosetter seg på Skullerud (og attpåtil noen som er leder for et internasjonalt firma pluss en advokat da gitt) Anonymkode: 03380...318 Å benekte at der er sosioøkonomiske forskjeller i øst og vest er naivt Anonymkode: bc595...457 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå