Gå til innhold

Undervurderte områder i Oslo.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

origin skrev (1 time siden):

...og har vestkanten en østkant?

Den blokkbebyggelsen rundt Hovseter. 

Anonymkode: aaa28...054

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lilloseter er den jeg kommer på i farten: https://ut.no/turforslag/116252/tur-til-lilloseter

Anonymkode: b4eb7...cc4

Ut.no hadde bra kart med serveringshytter i nærheten, så det er i tillegg Sørskogen litt lenger nord for Lilloseter, og Liastua ved Stovner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg koste meg glugg ihjel da jeg så alle som sto i kø kø kø i Maridalen/Holmenkollen osv da det var lockdown og gnistrende vinterdager. Selv kunne jeg ta skiene under armene og gå rett ut i skogen på Rødtvet. Eventuelt kan man feks kjøre og parkere ved feks Romsås kirke uten trengsel i det hele tatt. Virker som om vestkantfolk ikke skjønner at vi ferdes i den samme skogen. 

Anonymkode: c7c1f...a15

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

origin skrev (3 timer siden):

Interessant. Hva heter de stuene med servering?

Liastua

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2021 den 22.03):

Lambertseter er i alle fall aldri blitt kalt for Østkantens Vestkant. Lambertseter er i alle fall fullblods østkant så det holder.

Anonymkode: 68668...14b

"Fullblods østkant" stemmer overhodet ikke på Lambertseter i dag altså. Hilsen tidligere Lambertseterbeboer i starten av 30-årene ... 

Anonymkode: 22fdd...ee1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

"Fullblods østkant" stemmer overhodet ikke på Lambertseter i dag altså. Hilsen tidligere Lambertseterbeboer i starten av 30-årene ... 

Anonymkode: 22fdd...ee1

Enig. Det er med middelklassestrøk blitt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se Lambertseterbeboere som prøver å snobbe seg oppover.. 😄

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Morsomt å se Lambertseterbeboere som prøver å snobbe seg oppover.. 😄

Men det er jo sant. Jeg har vokst opp på Nordstrand og før var Lambertseter mer pøbelpreget. De kom ned fra Lambertseter og ringte på hos oss på Nordstrand. De var røffere i språket. Vi spilte fotball mot de på Niffen og merket at de var annerledes. Men nå er det skikkelige folk på Lambertseter. De snakker høflig og pent. 

Anonymkode: 68a60...4b8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødtvedt ble jo nevnt, og se slik som denne - https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=237514065 

En vertikalt delt tomannsbolig, på 140 kvadrat og med en garasje, til 6 millioner! Er jo absolutt kupp. Helt inntil skogen. Absolutt perfekt hus på mange måter, jo mindre man har barn dessverre, fordi man vil vel ikke sende barn på skolen der. 😞Men et voksent par som ikke planlegger barn, løp og kjøp.  

Anonymkode: e8107...22b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Rødtvedt ble jo nevnt, og se slik som denne - https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=237514065 

En vertikalt delt tomannsbolig, på 140 kvadrat og med en garasje, til 6 millioner! Er jo absolutt kupp. Helt inntil skogen. Absolutt perfekt hus på mange måter, jo mindre man har barn dessverre, fordi man vil vel ikke sende barn på skolen der. 😞Men et voksent par som ikke planlegger barn, løp og kjøp.  

Hva er galt med Rødtvet skole? 

Anonymkode: 72ec6...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

origin skrev (På 9.11.2021 den 18.39):

Interessant. Hva heter de stuene med servering?

Lilloseter blant annet

origin skrev (På 9.11.2021 den 18.39):

...og har vestkanten en østkant?

Hovseter 

Anonymkode: 13e54...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Et kupp vil jeg kanskje ikke si det er, mange oppgraderinger man må gjøre og jeg tror det er litt trafikkstøy der?

Rødtvet skole har vel ikke så verst fordeling av etnisk norske og ikke-etniske norske da, det er ca 50-50, samme på naboskolen Ammerud. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødtvet skole er jo på topp 10 skoler i Oslo med flest innvandrere. 🤷 Så kan godt hende den ikke er "verst" men er høyt oppe da. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Rødtvet skole er jo på topp 10 skoler i Oslo med flest innvandrere. 🤷 Så kan godt hende den ikke er "verst" men er høyt oppe da. 

Det stemmer ikke, Rødtvet skole har 54% minoritetsspråklige og det er vel en 30-40 skoler i Oslo som har høyere andel enn det...

Greit å sjekke fakta før man slenger ut påstander....

https://statistikkbanken.oslo.kommune.no/webview/index.jsp?catalog=http%3A%2F%2Fstatistikkbanken.oslo.kommune.no%3A80%2Fobj%2FfCatalog%2FCatalog56&submode=catalog&mode=documentation&top=yes

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er galt med Rødtvet skole? 

Google Oslo kommune statistikkbank-> Grunnskoler -> miniritetsandel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Google Oslo kommune statistikkbank-> Grunnskoler -> miniritetsandel.

Og der finner du 54 %. Jeg har bare hørt positivt om den skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...