AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #61 Del Skrevet 6. november 2021 Synes det er undervurdert på Klemetsrud. Anonymkode: 68668...14b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #62 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes det er undervurdert på Klemetsrud. Anonymkode: 68668...14b Klemetsrud er nok trolig det mest usentrale Oslo greier å oppdrive. Det er så vidt det går en SL buss i timen. Det er Oslos svar på der ingen skulle tru at nokon kunne bu. Anonymkode: aaa28...054 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
origin Skrevet 7. november 2021 #63 Del Skrevet 7. november 2021 Hvordan er det å bo nært marka i oslo? Er det dyrt å bosette seg i områdene? Hørt det er fint i sørkedalen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #64 Del Skrevet 7. november 2021 origin skrev (9 timer siden): Hvordan er det å bo nært marka i oslo? Er det dyrt å bosette seg i områdene? Hørt det er fint i sørkedalen:) Sørkedalen er langt ute i gokk, så det er billigere. Ellers så er det ganske dyrt ved markagrensen ofte. Men ikke så dyrt i utkanten ved Grororuddalen. Du kan se på Oppsal f eks. Anonymkode: 68a60...4b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #65 Del Skrevet 8. november 2021 21 hours ago, origin said: Hvordan er det å bo nært marka i oslo? Er det dyrt å bosette seg i områdene? Hørt det er fint i sørkedalen:) Sørkedalen er fint, men det er aldri noe til salgs der. Men jeg synes det er meget undervurdert hvis man kan leve med litt reisevei til byen og dårlig kollektivtilbud. Anonymkode: 08f61...67c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #66 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sørkedalen er fint, men det er aldri noe til salgs der. Men jeg synes det er meget undervurdert hvis man kan leve med litt reisevei til byen og dårlig kollektivtilbud. Anonymkode: 08f61...67c Ikke glem at det er bikkjekaldt det om vinteren. Anonymkode: 68a60...4b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #67 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (På 6.11.2021 den 20.18): Klemetsrud er nok trolig det mest usentrale Oslo greier å oppdrive. Det er så vidt det går en SL buss i timen. Det er Oslos svar på der ingen skulle tru at nokon kunne bu. Anonymkode: aaa28...054 Nja, vil påstå at husene på Voksenkollen er verre. Og Solemskogen. Anonymkode: 68a60...4b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #68 Del Skrevet 8. november 2021 origin skrev (På 7.11.2021 den 13.31): Hvordan er det å bo nært marka i oslo? Er det dyrt å bosette seg i områdene? Hørt det er fint i sørkedalen:) I nærheten av Lillomarka er det ikke så dyrt. Og ikke er det så mye folk i marka som det er i Nordmarka og Østmarka heller. Digger nærheten til Lillomarka. Anonymkode: cc30e...b19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #69 Del Skrevet 8. november 2021 origin skrev (På 6.11.2021 den 10.08): Stemmer det at det kalles østkantens vestkant?:) Som en annen skrev; det er Nordstrand som blir kalt østkantens vestkant. Når det er sagt så gror jo disse to bydelene inn i hverandre så det er områder som faller inn under Lambertseter som kan være like fine som Nordstrand. Men det mest "typiske" Lambertseter-området er jo der alle de gamle blokkene fra 50-tallet ligger. Lambertseter var lenge en "gamlis"-bydel, men det er blitt mange flere unge i området de siste 10-15 årene. Noe tror jeg rett og slett skyldes at mange som har vokst opp på Nordstrand velger seg leilighet på Lambertseter når de skal flytte fordi de ikke har sjans i havet til å få råd til noe på Nordstrand som startbolig. Om man kikker på Finn så er det mange av disse blokkleilighetene som er rimelig bra pusset opp og ganske moderne, og det tror jeg skyldes at du har hatt en unge, voksne som har tatt over leiligheter fra gamlisene og modernisert. Anonymkode: 2c14a...09f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #70 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Som en annen skrev; det er Nordstrand som blir kalt østkantens vestkant. Når det er sagt så gror jo disse to bydelene inn i hverandre så det er områder som faller inn under Lambertseter som kan være like fine som Nordstrand. Men det mest "typiske" Lambertseter-området er jo der alle de gamle blokkene fra 50-tallet ligger. Lambertseter var lenge en "gamlis"-bydel, men det er blitt mange flere unge i området de siste 10-15 årene. Noe tror jeg rett og slett skyldes at mange som har vokst opp på Nordstrand velger seg leilighet på Lambertseter når de skal flytte fordi de ikke har sjans i havet til å få råd til noe på Nordstrand som startbolig. Om man kikker på Finn så er det mange av disse blokkleilighetene som er rimelig bra pusset opp og ganske moderne, og det tror jeg skyldes at du har hatt en unge, voksne som har tatt over leiligheter fra gamlisene og modernisert. Anonymkode: 2c14a...09f Faktisk har de grodd så mye inn i hverandre, at Lambertseter siden 2004 ikke lenger er en egen bydel, men en del av bydel Nordstrand. Anonymkode: 84bb5...3e4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #71 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Faktisk har de grodd så mye inn i hverandre, at Lambertseter siden 2004 ikke lenger er en egen bydel, men en del av bydel Nordstrand. Anonymkode: 84bb5...3e4 Men Lambertseter er fortsatt ikke ansett som østkantens vestkant. Sier seg nesten selv, når det stort sett er lavblokker med 2 og 3roms leiligheter der. På Nordstrand er det svære villaer, dét er attraktivt for de rike. Anonymkode: 810a7...bde 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #72 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I nærheten av Lillomarka er det ikke så dyrt. Og ikke er det så mye folk i marka som det er i Nordmarka og Østmarka heller. Digger nærheten til Lillomarka. Anonymkode: cc30e...b19 Samme her! Bor på Rødtvet og føler jeg har hele Lillomarka for meg sjøl. Ofte jeg løper turer uten å møte ei eneste sjel. Og for å ikke glemme hestejordene og omegn 😍 Anonymkode: c7c1f...a15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #73 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Som en annen skrev; det er Nordstrand som blir kalt østkantens vestkant. Når det er sagt så gror jo disse to bydelene inn i hverandre så det er områder som faller inn under Lambertseter som kan være like fine som Nordstrand. Men det mest "typiske" Lambertseter-området er jo der alle de gamle blokkene fra 50-tallet ligger. Lambertseter var lenge en "gamlis"-bydel, men det er blitt mange flere unge i området de siste 10-15 årene. Noe tror jeg rett og slett skyldes at mange som har vokst opp på Nordstrand velger seg leilighet på Lambertseter når de skal flytte fordi de ikke har sjans i havet til å få råd til noe på Nordstrand som startbolig. Om man kikker på Finn så er det mange av disse blokkleilighetene som er rimelig bra pusset opp og ganske moderne, og det tror jeg skyldes at du har hatt en unge, voksne som har tatt over leiligheter fra gamlisene og modernisert. Anonymkode: 2c14a...09f Lambertseter er fint det. Og jeg skulle gjerne bodd der. Men grensen er ganske tydelig. Kaptein Oppegaards vei er eneboliger/småhus, og opp bakken er det blokker og rekkehus på Lambertseter. Jeg vokste opp på Nordstrandsplatået litt nedenfor og da var Lambertseter et litt dårligere området enn det er nå. Nå er det bare det jo masse lærere og andre personer som er godt utdannet som bor der. De har ikke råd til å flytte nedover med en gang. Men etterhvert kommer de nedover. Føler at Lambertseter og ikke er så ulikt som det var. Det er en aldersforskjell og inntektsforskjell , men i mindre grad enn på Ljan sammenlignet med Holmlia. Anonymkode: 68a60...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #74 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nja, vil påstå at husene på Voksenkollen er verre. Og Solemskogen. Anonymkode: 68a60...4b8 Der går jo t-banen. Det er noe helt annet. Anonymkode: aaa28...054 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #75 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som en annen skrev; det er Nordstrand som blir kalt østkantens vestkant. Når det er sagt så gror jo disse to bydelene inn i hverandre så det er områder som faller inn under Lambertseter som kan være like fine som Nordstrand. Men det mest "typiske" Lambertseter-området er jo der alle de gamle blokkene fra 50-tallet ligger. Lambertseter var lenge en "gamlis"-bydel, men det er blitt mange flere unge i området de siste 10-15 årene. Noe tror jeg rett og slett skyldes at mange som har vokst opp på Nordstrand velger seg leilighet på Lambertseter når de skal flytte fordi de ikke har sjans i havet til å få råd til noe på Nordstrand som startbolig. Om man kikker på Finn så er det mange av disse blokkleilighetene som er rimelig bra pusset opp og ganske moderne, og det tror jeg skyldes at du har hatt en unge, voksne som har tatt over leiligheter fra gamlisene og modernisert. Anonymkode: 2c14a...09f Lambertseter er i alle fall aldri blitt kalt for Østkantens Vestkant. Lambertseter er i alle fall fullblods østkant så det holder. Anonymkode: 68668...14b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #76 Del Skrevet 9. november 2021 On 11/7/2021 at 1:31 PM, origin said: Hvordan er det å bo nært marka i oslo? Er det dyrt å bosette seg i områdene? Hørt det er fint i sørkedalen:) Det billigste er marka i Groruddalen, som Rødtvet, Ammerud, Romsås. Romsås har bare blokkbebyggelse, mens Ammerud har mange eneboliger, i tillegg til de svære grå blokkene. Rødtvet har litt mindre hus, men er en del nærmere t-banen enn Ammerud. Marka her mener jeg er skikkelig undervurdert, som en annen her skriver kan man gå søndagstur og nesten ikke møte folk. Litt trist at mange i Groruddalen ikke bruker skogen, men desto mer plass for de som gjør det. Det finnes markastuer her og med servering. Til kontrast har du Bøler og Østensjø, hvor jeg går i kø på søndagene hvis man går hovedstiene. Rekkehus her er fort minst 8-9 millioner. Selv syns jeg Sørkedalen blir altfor langt unna, nesten ikke butikker der og et så dårlig kollektivtilbud at du nok er avhengig av bil. Kaldt og mørkt om vinteren. Anonymkode: b4eb7...cc4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
origin Skrevet 9. november 2021 #77 Del Skrevet 9. november 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Det billigste er marka i Groruddalen, som Rødtvet, Ammerud, Romsås. Romsås har bare blokkbebyggelse, mens Ammerud har mange eneboliger, i tillegg til de svære grå blokkene. Rødtvet har litt mindre hus, men er en del nærmere t-banen enn Ammerud. Marka her mener jeg er skikkelig undervurdert, som en annen her skriver kan man gå søndagstur og nesten ikke møte folk. Litt trist at mange i Groruddalen ikke bruker skogen, men desto mer plass for de som gjør det. Det finnes markastuer her og med servering. Til kontrast har du Bøler og Østensjø, hvor jeg går i kø på søndagene hvis man går hovedstiene. Rekkehus her er fort minst 8-9 millioner. Selv syns jeg Sørkedalen blir altfor langt unna, nesten ikke butikker der og et så dårlig kollektivtilbud at du nok er avhengig av bil. Kaldt og mørkt om vinteren. Anonymkode: b4eb7...cc4 Interessant. Hva heter de stuene med servering? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
origin Skrevet 9. november 2021 #78 Del Skrevet 9. november 2021 ...og har vestkanten en østkant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 9. november 2021 #79 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 11.28): Veitvet/Kalbakken. 🙈 Nå har jeg ikke bodd der, men jobbet (Legemiddelverket). Men, det virker jo som et område med potensiale. Boligprisene er sykt lave, for Oslo å være, så alle som bor der, har råd til store dyre biler. Det er veldig multinasjonalt men samtidig, virker som å være helt vanlig, typisk, preget barnevennlig strøk med mange småbarnsfamilier. Det er grønt og det er mange rekkehus/småhus, ikke bare kjipe blokker. Men, forbedringspotensialet er stort. Området virker tomt, industriell og ukoselig. Både rundt begge T-banestasjoner, og rundt skole, og blokkene der. Lengre ned, der Legemiddelverket er, er det veldig trafikkert vei - og absolutt ingenting annet. T-bannen burde definitivt gå oftere. Og, kjøpesenter på Veitvet er en vits, men det er også den på Tåsen, uten at Tåsen lider så mye av den grunn, prismessig. Også ville det vært fint om det har blitt slutt på familiedrapene i område, men det er vel en stund siden nå.. Anonymkode: e8107...22b T- banen går hvert 7 minutt. Det er 2 fine ting med Veitvet/ Kalbakken.. at det er billig og at t- banen går hvert 7 minutt så det er lett og reise vekk. Ja, det er en stund siden familiedrapene, og det var vel bare 2? De familiene i de konkurrerende klesbutikkene på det lekre senteret som drepte hverandre, og han på Kinasjappa som vant i Lotto og ble kidnappa og så drept? Eller har jeg gått glipp av noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 9. november 2021 #80 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 23.44): Det er 10 år siden jeg jobbet der 🙃 Da kunne man kjøpe et rekkehus for litt over en million, på samme tid da en toroms på Sagene kostet ennå 2,5. Jeg ser nå selges disse rekkehusene til 5,6 mil, men igjen, er jo billig for Oslo å være, vil jeg påstå. Det er visse områder i Oslo der gamle rekkehus koster 10+ mil. Apropos T-banen, siden jeg pendlet, husker jeg sto og sto på den stoppen i evigheter. 😅 Kan hende det bedret seg på 10 år. Anonymkode: e8107...22b Er nok heller du som husker feil. Banen var gått ofte lenge, gikk hvert 7 min i rushen før ringen også. Jo, fortsatt billig i forhold til andre steder i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå