AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #41 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt nydelig her, alt er i nærheten. Rolig og grønt. Anonymkode: 8ff0f...955 Har bodd på Lambertseter hele livet, kommer ikke til å flytte😊 Anonymkode: 8ff0f...955 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #42 Del Skrevet 3. november 2021 Lambertseter har sine pluss og minus. Det er jo usentralt, for det første. Joda, alt er relativt,men du kan ikke si at Lambertseter er sentralt i Oslo. Gamle blokker. Det er dårlig lydisolering mellom leilighetene. Måker. 😂 Egen greia, alle som bor på Lambertseter hater måker etter et par år. Mange gamle konservative mennesker 😳 Jeg kjenner unge folk som bor på Lambertseter, men får ikke gjennomslag for elbil-lading i garasjene. Fordi det bor så mange gamlinger som er imot alt nytt. Snittalderen i blokkene er jo godt over seksti. Er ikke akkurat flust av barnefamilier, i blokkene der. De fleste flytter etter barn nummer 2, bare innvandrere blir igjen. Ja, men apropos biler. Det er dårlig med parkering, ikke alle leiligheter har garasje eller parkeringsplass. Må stå i kø i årevis i påvente å kunne leie fast parkeringsplass. Siden husene er så gamle, da var det andre krav til parkering da de ble bygd. Plusser er selvsagt beliggenhet, T-bane og nærhet til Østmarka. Grønt, rolig område. Passer til enslige bedre enn familier, men enslige som er mer glad i naturen enn bylivet. Anonymkode: e8107...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #43 Del Skrevet 3. november 2021 Jeg ser forresten umiddelbart én ting som har "ødelagt" mye for Holmlia - det er dårlig byplanlegging. Det har blitt bygd blokker (5-6 etasjer?) Nærmest mot E18 og fjorden. Disse har ødelagt utsikt og sol for alle bak seg, kanskje ikke hundre prosent, men en god del. Det har gjort alle småhusene bak disse mindre attraktive, ihvertfall for de rikeste. Det er nøyaktig slike byplanleggingstabber som skaper ghettoer overalt i verden, ikke bare i Norge. Allikevel gjentar man samme gang på gang 🤷 Anonymkode: e8107...22b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #44 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 11.13): Undvurdert sammenlignet med Frogner. Anonymkode: 68a60...4b8 Folk som kjenner Oslo godt, vet at Frogner er harry, og bor heller på St. Hanshaugen. Anonymkode: 68668...14b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #45 Del Skrevet 3. november 2021 Synes Alnabru er undervurdert i Oslo. Kort vei til flere kjøpesentre og spisesteder (mcdonalds feks). Anonymkode: 68668...14b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #46 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Lambertseter har sine pluss og minus. Det er jo usentralt, for det første. Joda, alt er relativt,men du kan ikke si at Lambertseter er sentralt i Oslo. Gamle blokker. Det er dårlig lydisolering mellom leilighetene. Måker. 😂 Egen greia, alle som bor på Lambertseter hater måker etter et par år. Mange gamle konservative mennesker 😳 Jeg kjenner unge folk som bor på Lambertseter, men får ikke gjennomslag for elbil-lading i garasjene. Fordi det bor så mange gamlinger som er imot alt nytt. Snittalderen i blokkene er jo godt over seksti. Er ikke akkurat flust av barnefamilier, i blokkene der. De fleste flytter etter barn nummer 2, bare innvandrere blir igjen. Ja, men apropos biler. Det er dårlig med parkering, ikke alle leiligheter har garasje eller parkeringsplass. Må stå i kø i årevis i påvente å kunne leie fast parkeringsplass. Siden husene er så gamle, da var det andre krav til parkering da de ble bygd. Plusser er selvsagt beliggenhet, T-bane og nærhet til Østmarka. Grønt, rolig område. Passer til enslige bedre enn familier, men enslige som er mer glad i naturen enn bylivet. Anonymkode: e8107...22b Nå presiserer loven fra i år at alle sameier/borettslag må legge til rette for lading av elbil. Så dette er ikke noen sak lenger. Anonymkode: 68668...14b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #47 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg ser forresten umiddelbart én ting som har "ødelagt" mye for Holmlia - det er dårlig byplanlegging. Det har blitt bygd blokker (5-6 etasjer?) Nærmest mot E18 og fjorden. Disse har ødelagt utsikt og sol for alle bak seg, kanskje ikke hundre prosent, men en god del. Det har gjort alle småhusene bak disse mindre attraktive, ihvertfall for de rikeste. Det er nøyaktig slike byplanleggingstabber som skaper ghettoer overalt i verden, ikke bare i Norge. Allikevel gjentar man samme gang på gang 🤷 Anonymkode: e8107...22b Du kjenner tydeligvis ikke topografien i området? Holmlia er relativt kupert, og dessuten skrånende nedover på vestsiden. Det er dermed mange boliger som ligger i de «bakre» rekkene som likevel har fantastisk utsikt. Akkurat for Åsbråtens del er det forøvrig en svær skog mellom boligområdet og fjorden, så der må man uansett opp i høyden for å få utsikt. Småhusene bak blokkene ville ikke hatt sjøutsikt selv om blokken ikke hadde vært der. For de andre områdene på Holmlia gjelder det jeg skrev over- områdene er veldig godt utnyttet mtp topografien, så veldig veldig mange, også de som ikke ligger i front, har nydelig sjøutsikt. Anonymkode: dcdd1...b7d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #48 Del Skrevet 3. november 2021 56 minutter siden, AnonymBruker said: Synes Alnabru er undervurdert i Oslo. Kort vei til flere kjøpesentre og spisesteder (mcdonalds feks). Anonymkode: 68668...14b Spisested punktum. Det er kun McDonald's, til og med to av den hvis du regner med Alnasenteret 😂😂😂 Kan gå med på at Alnabru er undervurdert, men det er utifra at det har forferdelig dårlig rykte. Ja, det er ille, kanskje et av Norges verste steder å bo, men det er ikke så vanvittig ille som mange mener. Anonymkode: 08f61...67c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #49 Del Skrevet 3. november 2021 Risløkka. Et flott område som ligner på Tåsen/Korsvoll( men billigere). T-banen til byen er veldig fin. Ulempene er at man hører litt susing fra Østre Aker vei, men ikke veldig plagsomt. Og utbyggerne holder der også som andre steder i denne byen. Ville heller bodd på Risløkka enn Bekkestua, Hvalstad,Vettre osv. Områder i Asker og vestre Bærum som ikke er 5 minutter unna sjøen er oppskrytt. Anonymkode: 68a60...4b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #50 Del Skrevet 3. november 2021 Tøyen syns jeg. Jeg hadde fordommer før jeg flytta dit. Perfekt sted å bo det! Anonymkode: affd7...d02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #51 Del Skrevet 3. november 2021 Sagene. Eldre folk vil grøsse om man sier man bor der pga svært mange kommunale leiligheter der tidligere. Ikke så mye vold og slikt, men mye fyll og ja.. Ikke et bra sted å bo. Fått et betydelig løft siden 2010 - ish. Og er kort vei til både Storo og sentrum. Om man knn3 bor tett på Arendalsgata er det relativt trafikkstille. Prisene har økt, men man får fortsatt mye for pengene der. Anonymkode: eca48...a93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 3. november 2021 #52 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sagene. Eldre folk vil grøsse om man sier man bor der pga svært mange kommunale leiligheter der tidligere. Ikke så mye vold og slikt, men mye fyll og ja.. Ikke et bra sted å bo. Fått et betydelig løft siden 2010 - ish. Og er kort vei til både Storo og sentrum. Om man knn3 bor tett på Arendalsgata er det relativt trafikkstille. Prisene har økt, men man får fortsatt mye for pengene der. Anonymkode: eca48...a93 Ehm.....var ikke Sagene nr 2 dyreste etter Frogner da? 😅 Sagene er megapopulært. Undervurdert: Øvre delen av Torshov mellom Nordpolen skole/Sandaker og Storo. Mye roligere enn jeg hadde trodd, og endel veldig fine bakgårder. Øvre Torshov generelt har jo endel fine bygg, den Søndre Åsen er såpass belasta enda at jeg ikke ville kalt det undervurdert. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #53 Del Skrevet 3. november 2021 Det de har gjort med Carl Berner-krysset skulle jo vært forbudt. Elendig trafikkmaskin. T-banestasjonen der går for øvrig blitt bare endra dystrere på de 15 åra som har gått siden jeg bodde der. Men, den åsen litt over Carl Berner, hva heter egentlig det området? Det synes jeg er undervurdert/oversett. Anonymkode: 4a832...ce7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 4. november 2021 #54 Del Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det de har gjort med Carl Berner-krysset skulle jo vært forbudt. Elendig trafikkmaskin. T-banestasjonen der går for øvrig blitt bare endra dystrere på de 15 åra som har gått siden jeg bodde der. Men, den åsen litt over Carl Berner, hva heter egentlig det området? Det synes jeg er undervurdert/oversett. Anonymkode: 4a832...ce7 Hasle? Er nokså velkjent det, men var ikke det før en 10 år siden ish. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #55 Del Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det de har gjort med Carl Berner-krysset skulle jo vært forbudt. Elendig trafikkmaskin. T-banestasjonen der går for øvrig blitt bare endra dystrere på de 15 åra som har gått siden jeg bodde der. Men, den åsen litt over Carl Berner, hva heter egentlig det området? Det synes jeg er undervurdert/oversett. Anonymkode: 4a832...ce7 Ja det er et flott villa/småhusområde 5 minutter fra Carl Berner. Du ser det ikke før du står der. Anonymkode: 68a60...4b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #56 Del Skrevet 4. november 2021 Fløff skrev (14 timer siden): Ehm.....var ikke Sagene nr 2 dyreste etter Frogner da? 😅 Sagene er megapopulært. Undervurdert: Øvre delen av Torshov mellom Nordpolen skole/Sandaker og Storo. Mye roligere enn jeg hadde trodd, og endel veldig fine bakgårder. Øvre Torshov generelt har jo endel fine bygg, den Søndre Åsen er såpass belasta enda at jeg ikke ville kalt det undervurdert. Da har folk fått åpnet øyene for området. Så bra. Bodde der tidligere og trivdes veldig godt. Sagene ligger vel på tredje plass i m2/kr, men kun 3,9% prisstigning i fjor. Østensjø hadde 6,1%. Anonymkode: eca48...a93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #57 Del Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det de har gjort med Carl Berner-krysset skulle jo vært forbudt. Elendig trafikkmaskin. T-banestasjonen der går for øvrig blitt bare endra dystrere på de 15 åra som har gått siden jeg bodde der. Men, den åsen litt over Carl Berner, hva heter egentlig det området? Det synes jeg er undervurdert/oversett. Anonymkode: 4a832...ce7 Fløff skrev (10 timer siden): Hasle? Er nokså velkjent det, men var ikke det før en 10 år siden ish. Nei, ikke Hasle, men Frydenberg❤️ Det er virkelig undervurdert ja, med Hasle hageby og ellers fin villabebyggelse. Det er virkelig undervurdert! Anonymkode: aaa28...054 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #58 Del Skrevet 4. november 2021 Fløff skrev (22 timer siden): Ehm.....var ikke Sagene nr 2 dyreste etter Frogner da? 😅 Sagene er megapopulært. Undervurdert: Øvre delen av Torshov mellom Nordpolen skole/Sandaker og Storo. Mye roligere enn jeg hadde trodd, og endel veldig fine bakgårder. Øvre Torshov generelt har jo endel fine bygg, den Søndre Åsen er såpass belasta enda at jeg ikke ville kalt det undervurdert. På Sagene selges 40 kvm leiligheter med 1 soverom, i bygårder fra 1910 uten heis, til 5 mill. Så ja, du har nok helt rett! Anonymkode: 328a8...b50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
origin Skrevet 6. november 2021 #59 Del Skrevet 6. november 2021 On 11/3/2021 at 8:24 AM, AnonymBruker said: Helt nydelig her, alt er i nærheten. Rolig og grønt. Anonymkode: 8ff0f...955 Stemmer det at det kalles østkantens vestkant?:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #60 Del Skrevet 6. november 2021 origin skrev (4 timer siden): Stemmer det at det kalles østkantens vestkant?:) Det er vel mer Nordstrand som kalles det. Det sagt så er Lambertseter fint altså. Veldig mange 3 roms da, skal du ha større enn det, eller et lite rekkehus blir det fort dyrt. Anonymkode: aaa28...054 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå