AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Hun takket for møtet idag og takket for at jeg hadde en offensiv innstilling. Møtet gjaldt min stilling, for dem skal endre i min stilling og jeg kun spurte om hvorfor og hva dette betyr for meg. Men var ganske rolig og hadde absolute ingen offensiv innstilling. Er dette her vanlig å skrive? Anonymkode: a5d0e...e98
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Hun skrev følgende (Takk for møtet i dag tidlig og en offensiv innstilling) Anonymkode: a5d0e...e98
Krutegodt Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 Det er ment i positivt fortegn, at du er fremoverlent - tenker jeg.. Men hvis du gikk inn i møtet med like "negativ" holdning som du antyder her, så er det kanskje ment på en annen måte, men vanskelig for meg å bedømme hva som ligger bak da. .var ikke i møtet.. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 Har du misforstått og forvekslet betydningen med det engelske ordet offensive, altså støtende? Anonymkode: 44fab...19d 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du misforstått og forvekslet betydningen med det engelske ordet offensive, altså støtende? Anonymkode: 44fab...19d Ja. Anonymkode: a5d0e...e98
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 Hun roser deg for at du er på ballen og tar initiativ. Det er ikke noe negativt, det. Anonymkode: acb77...c94 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 Fufu skrev (4 minutter siden): Hvordor klager du på det? Jeg klager ikke. Jeg prøver kun å forstå. Anonymkode: a5d0e...e98
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 Krutegodt skrev (3 minutter siden): Det er ment i positivt fortegn, at du er fremoverlent - tenker jeg.. Men hvis du gikk inn i møtet med like "negativ" holdning som du antyder her, så er det kanskje ment på en annen måte, men vanskelig for meg å bedømme hva som ligger bak da. .var ikke i møtet.. Jeg gikk inn med godt humør og vi hadde en god samtale med mye latter i hele møtetiden. Anonymkode: a5d0e...e98
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 Å være offensiv har ingenting med det engelske ordet som ligner å gjøre. Det betyr at du er "på ballen" og sannsynligvis er engasjert og løsningsorientert. Anonymkode: 5ad5c...494 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hun takket for møtet idag og takket for at jeg hadde en offensiv innstilling. Møtet gjaldt min stilling, for dem skal endre i min stilling og jeg kun spurte om hvorfor og hva dette betyr for meg. Men var ganske rolig og hadde absolute ingen offensiv innstilling. Er dette her vanlig å skrive? Anonymkode: a5d0e...e98 At du er "på" og "med", det er bare positivt. Anonymkode: d3f0b...ba6 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #12 Skrevet 7. juni 2021 Tipper hun mener 'frempå' med offensiv, at du selv tar initiativ, på en positiv måte. Anonymkode: 6f1aa...a2d 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #13 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å være offensiv har ingenting med det engelske ordet som ligner å gjøre. Det betyr at du er "på ballen" og sannsynligvis er engasjert og løsningsorientert. Anonymkode: 5ad5c...494 Siterer meg selv og legger til: Uttrykket stammer vel fra fotball og lignende sporter. De som er offensive er som nevnt "på", engasjerte og løsningsorienterte. De som er motsatt er defensive- de går i forsvarsposisjon og kan f.eks bli passiv aggressive. Anonymkode: 5ad5c...494 2
Fufu Skrevet 7. juni 2021 #14 Skrevet 7. juni 2021 offensiv I offensiv m1 (utt åffangsiv; av II offensiv) angrep, framstøt fienden satte inn en offensiv ta offensiven gå til angrep, ta initiativet, være først ute på offensiven ha overtaket offensiv II offensiv a1 (fra fransk, av latin offendere 'støte imot, krenke') som går ut på angrep, angrepsvis; motsatt II defensiv offensive våpen / offensiv taktikk / spille offensiv fotball / gå offensivt til verks https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=Offensiv&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge
Lill3My Skrevet 7. juni 2021 #15 Skrevet 7. juni 2021 Offensiv i denne sammenhengen er nok ment som at du bryr deg, er på og følger opp med spørsmål. Forskjell på offensiv og aggressiv. Tenk på offensiv som motsatt av passiv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå