Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun takket for møtet idag og takket for at jeg hadde en offensiv innstilling. 

Møtet gjaldt min stilling, for dem skal endre i min stilling og jeg kun spurte om hvorfor og hva dette betyr for meg. Men var ganske rolig og hadde  absolute ingen offensiv innstilling.

Er dette her vanlig å skrive? 

Anonymkode: a5d0e...e98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun skrev følgende (Takk for møtet i dag tidlig og en offensiv innstilling)

Skrevet

Hvordor klager du på det?

Skrevet

Det er ment i positivt fortegn, at du er fremoverlent - tenker jeg..

Men hvis du gikk inn i møtet med like "negativ" holdning som du antyder her, så er det kanskje ment på en annen måte, men vanskelig for meg å bedømme hva som ligger bak da. .var ikke i møtet..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du misforstått og forvekslet betydningen med det engelske ordet offensive, altså støtende? 

Anonymkode: 44fab...19d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du misforstått og forvekslet betydningen med det engelske ordet offensive, altså støtende? 

Anonymkode: 44fab...19d

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Hun roser deg for at du er på ballen og tar initiativ. Det er ikke noe negativt, det.

Anonymkode: acb77...c94

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Fufu skrev (4 minutter siden):

Hvordor klager du på det?

Jeg klager ikke. Jeg prøver kun å forstå. :)

AnonymBruker
Skrevet
Krutegodt skrev (3 minutter siden):

Det er ment i positivt fortegn, at du er fremoverlent - tenker jeg..

Men hvis du gikk inn i møtet med like "negativ" holdning som du antyder her, så er det kanskje ment på en annen måte, men vanskelig for meg å bedømme hva som ligger bak da. .var ikke i møtet..

Jeg gikk inn med godt humør og vi hadde en god samtale med mye latter i hele møtetiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Å være offensiv har ingenting med det engelske ordet som ligner å gjøre. Det betyr at du er "på ballen" og sannsynligvis er engasjert og løsningsorientert. 

Anonymkode: 5ad5c...494

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun takket for møtet idag og takket for at jeg hadde en offensiv innstilling. 

Møtet gjaldt min stilling, for dem skal endre i min stilling og jeg kun spurte om hvorfor og hva dette betyr for meg. Men var ganske rolig og hadde  absolute ingen offensiv innstilling.

Er dette her vanlig å skrive? 

At du er "på" og "med", det er bare positivt.

Anonymkode: d3f0b...ba6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tipper hun mener 'frempå' med offensiv, at du selv tar initiativ, på en positiv måte.

Anonymkode: 6f1aa...a2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å være offensiv har ingenting med det engelske ordet som ligner å gjøre. Det betyr at du er "på ballen" og sannsynligvis er engasjert og løsningsorientert. 

Siterer meg selv og legger til: Uttrykket stammer vel fra fotball og lignende sporter. De som er offensive er som nevnt "på", engasjerte og løsningsorienterte. De som er motsatt er defensive- de går i forsvarsposisjon og kan f.eks bli passiv aggressive. 

• Liker 2
Skrevet
Letter-K-blue-icon.png
I offensiv m1 (utt åffangsiv; av II offensiv) angrep, framstøt
fienden satte inn en offensiv
ta offensiven gå til angrep, ta initiativet, være først ute
på offensiven ha overtaket
Letter-K-blue-icon.png
II offensiv a1 (fra fransk, av latin offendere 'støte imot, krenke') som går ut på angrep, angrepsvis; motsatt II defensiv
offensive våpen / offensiv taktikk / spille offensiv fotball /  offensivt til verks

Skrevet

Offensiv i denne sammenhengen er nok ment som at du bryr deg, er på og følger opp med spørsmål. Forskjell på offensiv og aggressiv. Tenk på offensiv som motsatt av passiv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...