AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Jeg er i en situasjon hvor jeg ikke kan fortsette i yrket jeg er utdannet til og søker nå på en del jobber som ikke krever formell utdannelse. Mistenker at mange vil gi meg avslag pga at jeg har for mye/feil utdannelse. Annen grunn kan være arbeidskapasiteten min som er 50% pr nå. Det kan være nyttig for meg å vite årsak, i forhold til videre oppfølging/tiltak fra NAV om det viser seg å bli vanskelig for meg å få jobb. Har fått en mail om at jeg ikke er med videre nå på en jobb, kan jeg sende mail og spørre hvorfor? Hvordan spør jeg? Anonymkode: ac749...a39
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er i en situasjon hvor jeg ikke kan fortsette i yrket jeg er utdannet til og søker nå på en del jobber som ikke krever formell utdannelse. Mistenker at mange vil gi meg avslag pga at jeg har for mye/feil utdannelse. Annen grunn kan være arbeidskapasiteten min som er 50% pr nå. Det kan være nyttig for meg å vite årsak, i forhold til videre oppfølging/tiltak fra NAV om det viser seg å bli vanskelig for meg å få jobb. Har fått en mail om at jeg ikke er med videre nå på en jobb, kan jeg sende mail og spørre hvorfor? Hvordan spør jeg? Anonymkode: ac749...a39 Det er sannsynligvis så enkelt som at du ikke var best kvalifisert. Hadde ikke spurt, bare fortsatt å søke. Anonymkode: f1748...ead
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg er i en situasjon hvor jeg ikke kan fortsette i yrket jeg er utdannet til og søker nå på en del jobber som ikke krever formell utdannelse. Mistenker at mange vil gi meg avslag pga at jeg har for mye/feil utdannelse. Annen grunn kan være arbeidskapasiteten min som er 50% pr nå. Det kan være nyttig for meg å vite årsak, i forhold til videre oppfølging/tiltak fra NAV om det viser seg å bli vanskelig for meg å få jobb. Har fått en mail om at jeg ikke er med videre nå på en jobb, kan jeg sende mail og spørre hvorfor? Hvordan spør jeg? Anonymkode: ac749...a39 Tenker at dette handler om arbeidskapasiteten. Gjentar det seg med bare avslag kan du sende en epost eller ringe for å høre, ikke noe galt i det. Anonymkode: 8a71f...b70
Taluno Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er i en situasjon hvor jeg ikke kan fortsette i yrket jeg er utdannet til og søker nå på en del jobber som ikke krever formell utdannelse. Mistenker at mange vil gi meg avslag pga at jeg har for mye/feil utdannelse. Annen grunn kan være arbeidskapasiteten min som er 50% pr nå. Det kan være nyttig for meg å vite årsak, i forhold til videre oppfølging/tiltak fra NAV om det viser seg å bli vanskelig for meg å få jobb. Har fått en mail om at jeg ikke er med videre nå på en jobb, kan jeg sende mail og spørre hvorfor? Hvordan spør jeg? Anonymkode: ac749...a39 Du er nok en av ett par hundre søkere til stillingen. Sjansen for at en av de andre har mer relevant erfaring er stor. Men du kan selvfølgelig kontakte dem for å høre hvorfor. Det er nok best sende en mail. Ringer du så forstyrrer du kanskje på ugunstig tidspunkt, og sjansen for at de husker hvem du er og hvorfor du fikk avslag er minimal. Send mail "takk for tilbakemelding, hadde det vært mulig få vite hva som var avgjørende, og hva som eventuelt kan øke mine sjanser til jobb hos dere dersom noe skulle åpne seg ved senere anledning" Du må få med i søknad at du faktisk er ute etter å bytte bransje/yrke, og at du virkelig vil ha akkurat den jobben du søker på, og at den ikke bare er "noe du søker på for å søke"... og uten å vite området du søker i, så bør du forvente minst hundre avslag.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 Ikke ta det personlig, for det handler mest sannsynlig at noen er bedre kvalifisert enn deg. Bare rett deg i ryggen og vær glad du har prøvd Anonymkode: 3b13b...933
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 Søker du på heltidsstillinger når du bare kan jobbe 50%? Anonymkode: ecd47...553 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 Ja, send en e-post og spør, så kan du ta med deg det til neste gang du søker. Jeg ville ikke ringt, de har ikke oversikt på sparket antagelig. Anonymkode: 56caf...87f
MissStiles Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 Jeg sender kun Mail og spør om hvorfor jeg ikke ble valgt, hvis jeg har kommet til 1 eller 2 intervjuer. Ikke når jeg får avslag på søknader. Det får jeg flere av hver uke og gidder ikke å bruke tiden min på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå