AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Er i et forhold hvor jeg føler at familien til samboer er blitt rare mot meg etter en krangel vi hadde. Dette er kjæresten min sitt første forhold så han har ikke så mye erfaring, men etter en krangel vi hadde så dro han til familien sin og fortalte ting om meg samt gjorde det slutt der og da.. dette fikk selvfølgelig svigerfamilien med seg. Før denne hendelsen så følte jeg meg viktig, inkludert, at stemningen var lett og positiv hvor de hadde et godt syn på meg. Etter dette så har det vært kjipt å være på besøk der synes jeg. Jeg merker at stemningen er annerledes, de snakker ikke noe særlig til meg og når de først gjør det så virker det ikke genuint. Stemningen er anspent synes jeg. Og det gjør meg trist. Kjenner at det har sluttet å friste å dra på besøk til dem. Anonymkode: cf013...5ea 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Dette må din samboer løse. På samme måte som at han dro til dem og snakket deg ned, så må han dra til dem og snakke deg opp. Inntil da synes jeg det er greit at du holder deg litt unna, til han har fått dem til å slutte å skule. Så lærer han forhåpentligvis at noe tilhører par-sfæren. Anonymkode: 832dc...f52 30
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette må din samboer løse. På samme måte som at han dro til dem og snakket deg ned, så må han dra til dem og snakke deg opp. Inntil da synes jeg det er greit at du holder deg litt unna, til han har fått dem til å slutte å skule. Så lærer han forhåpentligvis at noe tilhører par-sfæren. Anonymkode: 832dc...f52 Han blir sint når jeg tar det opp, mener det er en ikke-sak. Og at han ikke skjønner hvorfor jeg bryr meg. Ts Anonymkode: cf013...5ea
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 Forholdet er ødelagt og han har ødelagt det. Hva er det med sånne svake mennesker som ikke klarer å stå i en krangel alene og som må fortelle alt til familien sin?? Du har tapt ansikt ovenfor familien hans pga han, og gan vil/kan ikke rette opp i det. Du vil alltid ha dette hengende over deg. Enten må du bare svelge elefanten og leve med den følelsen, eller så må du takke for deg. Anonymkode: 7d943...2ba 14
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han blir sint når jeg tar det opp, mener det er en ikke-sak. Og at han ikke skjønner hvorfor jeg bryr meg. Ts Anonymkode: cf013...5ea Ja, det høres ut som en drømmefyr. Han sladrer til familien sin, har helt sikkert satt deg i et dårlig lys, og blir sur når du synes det er ubehagelig at du blir behandlet annerledes? Det kan jo hende det går seg til over tid, men han høres ikke akkurat ut som en som bryr seg så mye om hvordan du har det. Anonymkode: dc4b1...916 15
Nymerïa Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Han blir sint når jeg tar det opp, mener det er en ikke-sak. Og at han ikke skjønner hvorfor jeg bryr meg. Ts Anonymkode: cf013...5ea Da vet du hvordan han løser problemer. Hver sin lyst, og da mener jeg deg, TS. 10
Gjest Blondie65 Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 En skikkelig fyr kan ha behov for luft og komme vekk fra en krangel. En skikkelig fyr vil da fortelle de som spør at dere har det vanskelig akkurat nå, uten å gå i detalj. En skikkelig fyr gjør det ikke slutt pga en krangel for så å komme tilbake igjen etterpå. En skikkelig fyr snakker ikke dritt om samboeren sin til familien sin. Hvorfor er ikke du sammen med en skikkelig fyr? Grunnen til at han ikke vil snakke om det er fordi han vet at han har dummet seg ut og ikke vil innrømme feil. Jeg sier som @NymeriaRhoynar: hver sin lyst. Du velger selv om du vil fortsette å være sammen med en fyr som løper fra problemene og ikke innrømmer feil.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 Han skal jo ha lov til å ha en utblåsning hjemme hos sin familie, og de skal støtte ham. Men når det er sagt skal både ham og familien kunne sette strek når det har ordnet seg igjen Anonymkode: 0ce07...0a0 7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 51 minutter siden, AnonymBruker said: etter en krangel vi hadde så dro han til familien sin og fortalte ting om meg samt gjorde det slutt der og da.. dette fikk selvfølgelig svigerfamilien med seg. Anonymkode: cf013...5ea Point of no return etter min mening. Når man først har begynt å dra inn nettverket rundt, spesielt nærmeste familie, vil det alltid være noe som er dødt og begravet i forholdet, og som ikke kan vekkes til live igjen. Det bygger seg liksom opp en liste over "ting en ikke lenger kan gjøre", som f.eks. det å være med på familiebesøk fordi det nå er en klein stemning rundt det. Noen ting som blir sagt og gjort i et forhold kan man ta tilbake igjen, og reparere. Det kan være ting som har blitt sagt og gjort i affekt der og da, og som man får snakket ut om og tilgitt. Men de rundt som har blitt dratt inn i konflikter og uenigheter vil aldri tilgi like lett, for de ser ting kun utenfra og baserer seg på den informasjonen de har blitt gitt. Så om han har lagt fram virkeligheten for dem på en måte som reflekterer negativt på deg, vil det forbli den konteksten som de ser alt med dere i lys av. Dump. Anonymkode: e7ea6...24d 7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 Han har brent broen for deg til sin egen familie. Slikt kan ofte ikke repareres og må kun gjøres om man vet at man aldri skal bli sammen igjen. Han blir sint? Det er han som har ødelagt forholdet. Han får dra til familien sin alene. Og så får du lage deg en for og i mot liste på han der mannen din. Start med at han blir sint for at du tar opp problemer HAN har skapt. Anonymkode: f3890...abe 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 Jeg vil faktisk påstå at svigerfamilien er umodne og lite reflekterte. Min sønn har gjort omtrent det samme, ting fikset seg igjen og jeg er virkelig ikke én milimeter mindre glad i svigerdatteren min. Vi er alle mennesker. Hun vet at jeg vet litt om problemene de hadde, men hun vet også at jeg stort sett forsvarer henne og at jeg roer sønnen min ned et par hakk. Anonymkode: 7cc65...2dc 11
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #12 Skrevet 7. juni 2021 Antakeligvis har mannen sagt sin side av saken, og smurt tykt tykt på..... Er nok en grunn til at det ble slutt og at det burde forbli slutt. Og kanskje han slekter på foreldrene også :-\ Anonymkode: f3890...abe 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #13 Skrevet 7. juni 2021 Var det ikke et innlegg for litt siden med akkurat dette scenarioet, men fra mannen sitt perspektiv? Han hadde lagt ut om krangelen og personlige ting om kjæresten (exen, siden de hadde slått opp under krangelen) til familien sin. Så ble de sammen igjen rett etterpå, og han kunne ikke forstå hvorfor kjæresten ikke ville møte svigerfamilien, og at han ble sint/frustrert hver gang hun tok det opp. Uansett. Ts, idioten løp til mamma med én gang det ble problemer, og viser lite empati og forståelse for situasjonen han har satt seg i. Gutten kommer til å løpe til mamma neste gang det blir problemer også, siden han tydeligvis ikke forstår hvorfor dette er et problem. Anonymkode: 6757d...f37 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #14 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var det ikke et innlegg for litt siden med akkurat dette scenarioet, men fra mannen sitt perspektiv? Han hadde lagt ut om krangelen og personlige ting om kjæresten (exen, siden de hadde slått opp under krangelen) til familien sin. Så ble de sammen igjen rett etterpå, og han kunne ikke forstå hvorfor kjæresten ikke ville møte svigerfamilien, og at han ble sint/frustrert hver gang hun tok det opp. Jo, det stemmer. Lurte litt på om det var samme paret, eller noen som skulle lage en motsatt tråd, og se om de fikk "motsatt svar" Anonymkode: f3890...abe
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #15 Skrevet 7. juni 2021 Det kommer helt an på hva krangelen handlet om og hva han har fortalt til familien sin. Er det en "filleting" og de faktisk behandler deg annerledes så er det familien hans som er rar. Og han er VELDIG rar som blir sur når du tar det opp. Hvis det er en "filleting" og du FØLER de oppfører seg merkelig så kan det være deg som gjør det. At du oppfører deg annerledes, og dermed oppfører andre seg merkelih, og du overtenker situasjonen. Uansett er dette noe som må snakkes om hvis du ønsker å fortsette forholdet. Hvor gamle er dere? Anonymkode: ec057...6a3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #16 Skrevet 7. juni 2021 Sett fra familiens perspektiv, som en søster som er nær broderen og av og til diskuterer forholdsting med han. Stort sett er jeg balansert, og klarer å få han til å se saken fra begges (altså hans og kjærestens) side. Men det har vært et par episoder hvor jeg har blitt veldig overrasket over hvilke krav samboeren har møtt han med. Hun er en god del yngre og tydeligvis ganske usikker, noe som har gjort at hun har krevd at han slutter å omgås enkelte mennesker, at han skal tilpasse seg hennes verdier og ikke omvendt, at han må ta mye mer hensyn enn hun tilsynelatende tar til han. Jeg vet ikke hva din samboer sa til sin familie, men jeg skal innrømme at jeg selv har problemer med å se på min svigerinne på samme måte som før. Alle har sine krangler, om stort og smått, men når jeg ser at dette er et forhold som gjør min bror mer vondt enn godt, så er det vanskelig å være veldig entusiastisk i forhold til henne. Jeg er glad for at vi har et nært forhold. Det kan være veldig godt å få snakke med noen du stoler på hvis du opplever problemer, så jeg skjønner ikke hvorfor så mange reagerer negativt på det kjæresten din gjorde. Var det veldig negative ting han fortalte, så vil det kanskje ha endret forholdet til svigers for godt. Men var det litt mindre ting, så trenger de kanskje bare å se an om forholdet har satt seg ordentlig igjen, før de oppfører seg som før. Anonymkode: ca5ef...04e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #17 Skrevet 7. juni 2021 Familien vil jo bare se han sin side. Og selv om de kjenner sønnen sin, er det endel ting de aldri får vite. Som søsteren over her....som syns dama er streng mot broren. Kanskje hun er det. Men kanskje han gnåler om analsex, er slitsom på måter verken moren eller søsteren hadde drømt om. En mann som drar rett til mamma for å klage, er ikke kjæreste emne. Slikt tar man med venner. Anonymkode: e51f1...d32 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #18 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han blir sint når jeg tar det opp, mener det er en ikke-sak. Og at han ikke skjønner hvorfor jeg bryr meg. Ts Anonymkode: cf013...5ea Høres ut som min ex. og det er derfor vi er exer nå. Anonymkode: 3e020...b7a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå