Gå til innhold

Nisjegrupper på Facebook ala Arbeidstidsforhandlingene, Aap-aksjonen, Fødeopprøret, etc. Hvorfor er det så mye konspiratoriske folk der?.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette lurer jeg på. Er medlem i et par sånne grupper på Facebook. Blant annet Arbeidstidsforhandlingene og Foreldre til barn med skolevegring. Arbeidstidsforhandlingene ble jeg medlem av for mange mange år siden da jeg arbeidet i skolen. Har vært innom flere av gruppene i overskriften også.

Det jeg merker meg er at gruppene ofte har startet som et godt initiativ men at når årene går blir de til negative og svært konspiratoriske grupper. I skolevegringsgruppen kan man glemme å komme med input vedrørende rapporter fra PPT etc, alt er bare FEIL. I Arbeidstidsforhandlingene virker det som mange nye har kommet til og de er bare opptatt av streik og sutring. Aap-aksjonen klarer jeg ikke lenger forstå hva driver med, når 80% av det som postes der er anti-nav og om noen kommenterer "Jeg har heldigvis ikke opplevd sånne ting, jeg er ganske fornøyd men er i sjokk over hvordan mottakere av aap blir behandlet" så får de også høre det. 

Det er tråder om folk innad i de forskjellige systemene har bindinger til hverandre som gjør at diverse enten blir nektet streik, nektet ufør, nektet PPT, meldt til bv etc. 

Jeg har meldt meg ut av samtlige grupper for de er ikke konstruktive på noen måte. Alt handler bare om å klage og klage, og helst på alle andre. Jeg savner et sted jeg kan snakke med folk om skolevegringen til tenåringen min uten å måtte hakke på skolen eller samfunnet. Hvor finner man konstruktive fellesskap idag?

Anonymkode: 5413b...d22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de gruppene tiltrekker folk uten mål og mening med all verdens fritid å bruke på FB- folk med utdanning fra Livets harde skole som lever på stønader. Legg til litt psykisk uhelse. Der har du oppskriften. Kospirasjon og meningsløse innlegg er det eneste disse klarer å koke sammen oppi topplokket og få en følelse av å ha utrettet noe.

Anonymkode: 750a1...88f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi de gruppene tiltrekker folk uten mål og mening med all verdens fritid å bruke på FB- folk med utdanning fra Livets harde skole som lever på stønader. Legg til litt psykisk uhelse. Der har du oppskriften. Kospirasjon og meningsløse innlegg er det eneste disse klarer å koke sammen oppi topplokket og få en følelse av å ha utrettet noe.

Anonymkode: 750a1...88f

Jo, men i Arbeidstidsforhandlingene så gjelder ikke dette LHS-prinsippet. Sånn at det er ikke bare sentrert til sånne folk. Det gjelder jo andre grupper også. Da jeg ble medlem i en annen relativt stor faggruppe var det ikke sånn. Er jo litt merkelig at jeg vil ha større sjans for å få kompetente meningsfeller i Ordet er fritt - Ordet er ditt liksom.

Jeg syns bare det er trist. Mest fordi det i nesten alle tilfeller skader saken.

Anonymkode: 5413b...d22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...