AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Flere enn meg som synes det er vanskelig å få i seg nok grønnsaker hver dag? Det anbefales minst 500 gram pr.dag, helst enda mer. Hvordan løser dere det? Ikke noe problem de gangene jeg har vegetarisk middag, men det er stort sett tre dager i uka. Anonymkode: 90129...fb8 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 (endret) Har alltid grønnsaker til middag så det er ikke et problem. Spiser også grønnsaker til andre måltider. Endret 7. juni 2021 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Flere enn meg som synes det er vanskelig å få i seg nok grønnsaker hver dag? Det anbefales minst 500 gram pr.dag, helst enda mer. Hvordan løser dere det? Ikke noe problem de gangene jeg har vegetarisk middag, men det er stort sett tre dager i uka. Anonymkode: 90129...fb8 Høres jo ut som du faktisk får i deg ganske mye grønnsaker Kutt opp paprika og agurk så du lett kan toppe brødskivene, ta et par cherry tomater eller sukkererter belger i matpakka. Bønnespirer er åså godt på skiva som topping. Avokado, eplejuice og sitron er kjempegodt i smoothie osv Squash kan rives og brukes i kaker så de blir saftige. Anonymkode: 47f8a...305 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 Ikke i det hele tatt. Jeg har som regel 500-600 g grønnsaker bare i middag, men har også frukt og grønnsaker til de andre måltidene. Nå er det jo sommer så det blir ekstra mye bær også. Anonymkode: 0661a...dc4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 Regner du poteter med i de 500g? Anonymkode: 47f8a...305 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 Spiser grønnsaker som tilbehør til frokost og lunsj, med en frukt som mellommåltid og halve tallerneken med grønnsaker til middag går det greit de fleste dagene. Frokost er skiver med pålegg, en halv paprika eller agurk og et halvt eple. Lunsj det samme som frokost. Da har jeg sikret meg ca 200 g allerede til lunsj og med en frukt til mellommåtid før middag er jeg oppe i ca 300 før middag. Må innrømme det var den vanskeligste vanen å innarbeide å spise grønnsaker utenom middag. Jeg måtte faktisk mealpreppe grønnsakene de to første månedene. Anonymkode: 50cf2...17c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Regner du poteter med i de 500g? Anonymkode: 47f8a...305 Nei, poteter regnes ikke med... Anonymkode: 90129...fb8 1
Gjest O.G. Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 Det der maset om fem om dagen er virkelig stressende.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 Banan i havregrøten til frokost + ett glass juice Salat til lunsj Wok eller noe til middagen, bør få inn minst 2 porsjoner her Agurk, tomat, paprika osv. på pålegget og en gulrot eller noe på siden til kvelds Vips så har du faktisk 6 om dagen:) Anonymkode: da8e7...b9f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 Jeg er opptatt av å spise sunn mat, og jeg spiser mer grønnsaker enn de fleste blant familie og venner. Likevel tror jeg ikke at jeg er oppe i 500 g hver dag, det er jo ganske mye. Kanskje jeg må veie alle grønnsakene jeg spiser en dag, bare for å se hvor mye det blir 😄 det er forresten lettere på sommeren, da blir det spist veldig mye bær. Anonymkode: 7378c...9f3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 Spiser en del gulrøtter nå, bra for huden i solen. Ellers så har jeg alltid grønnsaker til middag hva spiser man til middag uten grønnsaker? Anonymkode: 9ac51...40b 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #12 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Spiser en del gulrøtter nå, bra for huden i solen. Ellers så har jeg alltid grønnsaker til middag hva spiser man til middag uten grønnsaker? Anonymkode: 9ac51...40b Jeg spiser også grønnsaker til alle middager, men ikke så ofte at jeg bare spiser grønnsaker da... For meg er det veldig mye annet som er aktuelt til middag i alle fall 🤪 Anonymkode: 7378c...9f3 2
exictence Skrevet 7. juni 2021 #13 Skrevet 7. juni 2021 Spis litt hver dag, og ikke tenk på hvor mye det veier. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #14 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg spiser også grønnsaker til alle middager, men ikke så ofte at jeg bare spiser grønnsaker da... For meg er det veldig mye annet som er aktuelt til middag i alle fall 🤪 Anonymkode: 7378c...9f3 Hvem har sagt du må spise kun grønnsaker til middag? Anonymkode: b347b...1e0
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #15 Skrevet 7. juni 2021 Jeg synes også dette er vanskelig. Det til tross for at jeg prøver på å spise grønnsaker til hvert måltid. En halv kilo er faktisk en god del.. Anonymkode: 4084c...f66 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #16 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg spiser også grønnsaker til alle middager, men ikke så ofte at jeg bare spiser grønnsaker da... For meg er det veldig mye annet som er aktuelt til middag i alle fall 🤪 Anonymkode: 7378c...9f3 Jeg er veganer så spiser ofte grønnsaker til middag, men gjerne med noe til da😄 Anonymkode: 9ac51...40b 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #17 Skrevet 7. juni 2021 O.G. skrev (37 minutter siden): Det der maset om fem om dagen er virkelig stressende. Nei, det syns jeg ikke. Anonymkode: ade65...09f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #18 Skrevet 7. juni 2021 exictence skrev (5 minutter siden): Spis litt hver dag, og ikke tenk på hvor mye det veier. Tror heller ikke vekt er så nøye, men variert. Grønnkål vil f.eks ha mye mer næringsstoffer enn hodesalat, så trenger nok mindre av det for å få i seg det nødvendige. Anonymkode: 9ac51...40b 1
Gjest TheCatLady Skrevet 7. juni 2021 #19 Skrevet 7. juni 2021 Jeg synes også at det er vanskelig og at folk spiser 500 gram grønnsaker bare til middag det synes jeg er litt rart. Det er ganske mye det. Jeg prøver å ha mye grønnsaker til middag, men vil tippe at det allikevel ikke er mer enn maks 200 gram. Jeg er ikke spesielt glad i de vanligste frukttypene, men prøver å kjøpe annen frukt eller heller spise grønnsaker. Synes allikevel at det er vanskelig å få i seg grønnsaker/frukt utenom middag eller nå om sommeren er det mye enklere, men det handler sikkert om en vane.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #20 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvem har sagt du må spise kun grønnsaker til middag? Anonymkode: b347b...1e0 Det var et svar på setningen " Ellers så har jeg alltid grønnsaker til middag hva spiser man til middag uten grønnsaker?" (det er jo ingen automatikk i at man får i seg nok hvis man bare har litt grønnsaker som tilbehør til middagen...) Anonymkode: 7378c...9f3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå