AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Hei! Jeg kom meg endelig ut av et arbeidsforhold som gjorde meg mildt sagt deprimert, og virkelig stortrives nå i ny jobb. Jeg har det som natt og dag nå følelsesmessig, og det er så deilig. Jeg var langt nede, og det er ingen tvil om at disse følelsene hadde sitt opphav i mitt tidligere arbeidsforhold. I januar skrev jeg dette innlegget: Nå opplever jeg at min tidligere leder tar kontakt med meg på en ubehagelig måte. Jeg fikk nylig videresendt en dialog mellom leder selv og enkelte andre i organisasjonen, hvor mitt arbeid knyttet til et spesifikt prosjekt tydelig snakkes ned. Leder spør meg «stemmer dette her?» og ber meg ringe senere for å rydde opp i dette. Jeg kjenner de vonde følelsene knyttet til min tidligere jobb blusser opp i meg, og jeg har det skikkelig ubehagelig akkurat nå. Jeg har på ingen måte lyst til å ta stilling til arbeidsoppgaver jeg har lagt bak meg, fra en arbeidsplass jeg følte forskjellsbehandling fra en meget følelsesstyrt leder, hvor jeg som arbeidstaker ikke ble ivaretatt eller verdsatt. Hvordan bør jeg på best måte gripe fatt i denne situasjonen? Jeg får klump i magen av å vite at jeg blir snakket om på min tidligere arbeidsplass, samtidig ønsker jeg å legge dette bak meg og fokusere fullt og helt på mine nye jobb hvor jeg ser for meg en fremtid. Anonymkode: 03141...d57
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Jeg ville skrevet en kort epost, ikke ringt. Hvor jeg redegjorde for mitt syn på saken (uten å bli avbrutt, og gjennomtenkte ord). Og så avsluttet med å si at ditt arbeidsforhold med dem er nå over, lykke til videre. Anonymkode: 258ee...4e1 15
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 Enig med siste taler. Gjør det saklig og kort. Og si deg ferdig med arbeidsplassen. Anonymkode: 15da7...4c7
Tuba Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 For en utrolig uprofesjonell arbeidsgiver!! Hvis du gidder sender du en saklig e-post. Hvis ikke bare ignorerer du det. Du skylder dem ingenting! 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg ville skrevet en kort epost, ikke ringt. Hvor jeg redegjorde for mitt syn på saken (uten å bli avbrutt, og gjennomtenkte ord). Og så avsluttet med å si at ditt arbeidsforhold med dem er nå over, lykke til videre. Anonymkode: 258ee...4e1 Takk for bra forslag! Tror jeg gjør det på denne måten, altså svarer ut skriftlig på en kort og saklig måte. Kjenner det går greit nå, men med en gang jeg så e-posten fikk jeg med ett tilbake følelsene jeg kjente på hver dag i min tidligere jobb. Sinnsykt ekkelt. Anonymkode: 03141...d57
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 Jeg støtter første svaret du fikk. Ikke la denne arbeidsgiveren påvirke deg mer. Svar kort og saklig, og avslutt med at du ikke lenger er ansatt der, og derfor ikke kommer til å ta del i ytterligere problemstillinger på den arbeidsplassen. Anonymkode: ae3b0...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 Tuba skrev (2 minutter siden): For en utrolig uprofesjonell arbeidsgiver!! Hvis du gidder sender du en saklig e-post. Hvis ikke bare ignorerer du det. Du skylder dem ingenting! Enig, og takk✨Det er faktisk en ganske stor organisasjon, men enkelte av lederne burde virkelig ikke ha personalansvar (eller SÅ mye ansvar generelt). Veldig godt å være ferdig med dem, men synd det likevel skal dukke opp ting i ettertid. Dette var for øvrig forhold som ikke brant der og da, og som jeg informerte min tidligere leder om at jeg ikke hadde kapasitet til å ferdigstille før jeg sluttet uten at noe annet måtte vike. Virker som om dette enten ble ignorert eller glemt i ettertid. Anonymkode: 03141...d57 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig, og takk✨Det er faktisk en ganske stor organisasjon, men enkelte av lederne burde virkelig ikke ha personalansvar (eller SÅ mye ansvar generelt). Veldig godt å være ferdig med dem, men synd det likevel skal dukke opp ting i ettertid. Dette var for øvrig forhold som ikke brant der og da, og som jeg informerte min tidligere leder om at jeg ikke hadde kapasitet til å ferdigstille før jeg sluttet uten at noe annet måtte vike. Virker som om dette enten ble ignorert eller glemt i ettertid. Anonymkode: 03141...d57 Da viser du til den informasjonen:) Anonymkode: d67f7...5db
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 Jeg hadde rett og slett droppet å svare. Du er ikke ansatt der lenger og behøver ikke bruke tid på oppgaver som er relatert til denne bedriften. Har selv noen ganger opplevd at kollegaer har sluttet uten at deres leder har sørget for å få en oppdatering vedrørende pågående saker før fratredelse, og blitt bedt om å kontakte vedkommende for å finne ut hvor h*n «slapp tråden». De gangene jeg ikke har fått svar så har det bare vært slik det er, og jeg har måttet begynne fra starten av pga. manglende informasjon. Jeg tenker det er leders ansvar å innhente nødvendig informasjon fra ansatte før fratreden, da ansatte ikke har noen plikt til å bruke tid på tidligere arbeidsgiver etter at ansettelsesforholdet er avsluttet. Så å ikke samle trådene før noen fratrer er rett og slett slett lederjobb. Anonymkode: 200d9...5bb
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 Hadde bare ignorert det. Blokker nummeret til lederen og send mailene hans rett til spam. Anonymkode: 3d3a0...44f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 Huff, så ekkel opplevelse. Kan kjenne meg igjen i dette fra min forrige arbeidsplass. Hjertet hamret hver gang sjefens navn dukket opp på telefonen min da han ringte etter at jeg hadde sagt opp.. Men jeg ville ha gjort som de over her: svar kort og konsist, ikke vær på tilbudssiden. Gratulerer med ny jobb, kan tenke meg det er en lettelse å være ferdig med din gamle arbeidsplass! 😊 Anonymkode: 27024...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #12 Skrevet 7. juni 2021 Mottar du fortsatt lønn fra firmaet? Er oppsigelsestiden utløpt? Om både oppsigelsestid er over og utbetaling ferdig, så er ikke dette din oppgave lenger. Anonymkode: 0b5e5...f0a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #13 Skrevet 7. juni 2021 Send bare svar og kopi til TV på stedet at du har avsluttet arbeidsforholdet og ikke vil bruke tid på dette. Anonymkode: 55b4a...202
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå