AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Hei! Nå har det seg sånn at jeg ikke kan fortsette i min nåværende arbeidsplass pga en skade. Tilrettelegging ikke mulig. Det har kommet ut flere stillinger som jeg kvalifiserer til men kommunen sier at jeg ikke oppfyller erfaringskravene. Altså, av ti krav så oppfyller jeg ikke en av de for eksempel, og det er snakk til krav ala «ønskelig med erfaring innenfor sektoren». Her mener jeg kommunen ikke strekker seg langt når det gjelder omplasseingsplikten. Hva kan jeg gjøre og hva har jeg krav på? Anonymkode: 6e6cf...4c1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Da ville jeg tatt kontakt med fagforeninga di. Du kan jo også søke på jobbene selv om ikke kommunen aktivt ønsker å omplassere deg til de stillingene. Anonymkode: d4efd...a85
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da ville jeg tatt kontakt med fagforeninga di. Du kan jo også søke på jobbene selv om ikke kommunen aktivt ønsker å omplassere deg til de stillingene. Anonymkode: d4efd...a85 Takk for svar 🙂 Anonymkode: 6e6cf...4c1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei! Nå har det seg sånn at jeg ikke kan fortsette i min nåværende arbeidsplass pga en skade. Tilrettelegging ikke mulig. Det har kommet ut flere stillinger som jeg kvalifiserer til men kommunen sier at jeg ikke oppfyller erfaringskravene. Altså, av ti krav så oppfyller jeg ikke en av de for eksempel, og det er snakk til krav ala «ønskelig med erfaring innenfor sektoren». Her mener jeg kommunen ikke strekker seg langt når det gjelder omplasseingsplikten. Hva kan jeg gjøre og hva har jeg krav på? Anonymkode: 6e6cf...4c1 De er pliktig til å finne en annen jobb til deg i kommuen. Om de har ledige stillinger du er kvalifisert til går du foran andre søkere, da kommunen har en omstillings avtale.. kommunen kan være noen luringer. Snakk med fagforbundet, og ta med stillingsannonsen til de. Og gå videre med det. En IA bedrift skal tilrettelegge så langt det går, også ved omplassering Anonymkode: 9fe59...e4a 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De er pliktig til å finne en annen jobb til deg i kommuen. Om de har ledige stillinger du er kvalifisert til går du foran andre søkere, da kommunen har en omstillings avtale.. kommunen kan være noen luringer. Snakk med fagforbundet, og ta med stillingsannonsen til de. Og gå videre med det. En IA bedrift skal tilrettelegge så langt det går, også ved omplassering Anonymkode: 9fe59...e4a Ja, føler at de prøver å lure seg unna her. Er det sånn at jeg må søke på de stillingene jeg er kvalifisert til, eller blir jeg bare flyttet over til en av disse? Ts Anonymkode: 6e6cf...4c1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, føler at de prøver å lure seg unna her. Er det sånn at jeg må søke på de stillingene jeg er kvalifisert til, eller blir jeg bare flyttet over til en av disse? Ts Anonymkode: 6e6cf...4c1 Du må søke, og samtidig kreve omplassering. Grunnen til at du må søke er at det kan tenkes tilfeller der det er flere interne søkere som har behov for omplassering eller som kan kreve fortrinnsrett av andre grunner. Anonymkode: 970cd...0a6 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 Du må søke på interne stillinger, men du må faktisk være kvalifisert for å ha fortrinnsrett til stillinge. Anonymkode: f645e...676
Problemløseren Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei! Nå har det seg sånn at jeg ikke kan fortsette i min nåværende arbeidsplass pga en skade. Tilrettelegging ikke mulig. Det har kommet ut flere stillinger som jeg kvalifiserer til men kommunen sier at jeg ikke oppfyller erfaringskravene. Altså, av ti krav så oppfyller jeg ikke en av de for eksempel, og det er snakk til krav ala «ønskelig med erfaring innenfor sektoren». Her mener jeg kommunen ikke strekker seg langt når det gjelder omplasseingsplikten. Hva kan jeg gjøre og hva har jeg krav på? Anonymkode: 6e6cf...4c1 Hva du har i utdanning sier hva du har krav på
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må søke på interne stillinger, men du må faktisk være kvalifisert for å ha fortrinnsrett til stillinge. Anonymkode: f645e...676 Men det er nok å være kvalifisert, man behøver ikke å være best kvalifisert. Anonymkode: 144ff...0b6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De er pliktig til å finne en annen jobb til deg i kommuen. Om de har ledige stillinger du er kvalifisert til går du foran andre søkere, da kommunen har en omstillings avtale.. kommunen kan være noen luringer. Snakk med fagforbundet, og ta med stillingsannonsen til de. Og gå videre med det. En IA bedrift skal tilrettelegge så langt det går, også ved omplassering Anonymkode: 9fe59...e4a De er pliktige til å tilby ts jobber hen er kvalifisert til. De er IKKE pliktige til å sette ts til arbeide hen ikke har kompetanse til (uavhengig av om ts selv mener hen har kompetanse -det er faktisk ikke ts kompetent til å avgjøre, og det at ts oppriktig tror seg kompetent til å si at hen kan jobben er et dårlig tegn) og hensynet til kollegaer MÅ veie tyngre enn hensynet til ts. Dersom de andre må gjøre halve jobben til ta fordi hun må «omplasseres» så løser ikke kommunen noe som helst. Dersom innbyggerne får dårligere service enn de kunne ha fått med en ekstern, kompetent, søker så bør ts ikke få jobben. Å være Ia bedrift betyr ikke at det er ok å ansette dårligere kvalifisert arbeidskraft enn ellers. Dårlig kvalifisert arbeidskraft betyr dårlig service, dårlig arbeidsmiljø, økt belastning på øvrige kollegaer og er en enorm slitasje på en arbeidsplass. Anonymkode: 8a141...4e8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 Praktiseres dette? Ingen hos oss har fått omplassering, ei heller ulønnet permisjon for å prøve annet arbeid. Vi må også søke - på lik linje som alle andre - for å komme over i «naboavdelingen». Jeg tror ikke du kommer noen vei med dette, men forhør deg eventuelt med fagforening. Anonymkode: 57ee6...ce7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #12 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): De er pliktige til å tilby ts jobber hen er kvalifisert til. De er IKKE pliktige til å sette ts til arbeide hen ikke har kompetanse til (uavhengig av om ts selv mener hen har kompetanse -det er faktisk ikke ts kompetent til å avgjøre, og det at ts oppriktig tror seg kompetent til å si at hen kan jobben er et dårlig tegn) og hensynet til kollegaer MÅ veie tyngre enn hensynet til ts. Dersom de andre må gjøre halve jobben til ta fordi hun må «omplasseres» så løser ikke kommunen noe som helst. Dersom innbyggerne får dårligere service enn de kunne ha fått med en ekstern, kompetent, søker så bør ts ikke få jobben. Å være Ia bedrift betyr ikke at det er ok å ansette dårligere kvalifisert arbeidskraft enn ellers. Dårlig kvalifisert arbeidskraft betyr dårlig service, dårlig arbeidsmiljø, økt belastning på øvrige kollegaer og er en enorm slitasje på en arbeidsplass. Anonymkode: 8a141...4e8 Når jeg er vernepleier, og de lyses ut stillinger for vernepleiere sier det seg selv at jeg er kvalifisert 🙄. Og jeg vet at det holder å være kvalifisert, man trenger ikke å være best kvalifisert når det gjelder omplassering/fortrinnsrett. Anonymkode: 6e6cf...4c1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #13 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Når jeg er vernepleier, og de lyses ut stillinger for vernepleiere sier det seg selv at jeg er kvalifisert 🙄. Og jeg vet at det holder å være kvalifisert, man trenger ikke å være best kvalifisert når det gjelder omplassering/fortrinnsrett. Anonymkode: 6e6cf...4c1 Da ville jeg kontaktet din tillitsvalgte eller foreningen sentralt. Anonymkode: 144ff...0b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå