AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Hvem i all verden blir så provosert av flagg som står for kjærlighet at de rett og slett fjerner dem?!? https://www.nrk.no/osloogviken/pride-flagg-kuttet-ned-flere-steder-i-landet-1.15525063 Anonymkode: 48d54...412 17
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Ja det er for jævlig 😕 Men jeg tror det tar litt tid for noen, men dette er jo på rett vei! ☺️ Viktig å anmelde det når sånne ting skjer og ikke ta lett på det. Anonymkode: 04efe...6d9 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 Tuller du nå? Nok av folk som blir provosert av det flagger, kan tenke meg at alt fra gal kristne ungdommer til gamle menn og muslimer kunne tenkt seg å brent det flagget. Anonymkode: 87055...001 11
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 HerreGud. Regnbueflagg er SvampeBob. Jeg elsker svampebob men jeg går ikke rundt og krever at andre skal tilbe svampebob som om han er en Gud. Jeg har ikke behov for å opphøye svampebob til Gud. Ha litt klasse, for faen. Anonymkode: c686c...22c 16
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 Joda, dette er kjipt. Men: Jeg må si at jeg er drita lei denne evinnelige flaggingen i ukesvis. Og nå som de kan flagge på offissiele stenger, så må alle drive med denne frivillige tvangsflaggingen og så skaper man et falskt bilde av at det er mer homofobi enn det faktisk er. Det blir jo helvete om noen ikke vil flagge! Fri er en organisasjon som ikke akkurat gjør det bare lettere for skeive. Og nei, jeg er ikke homfob. Anonymkode: 99a67...3a2 35
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): HerreGud. Regnbueflagg er SvampeBob. Jeg elsker svampebob men jeg går ikke rundt og krever at andre skal tilbe svampebob som om han er en Gud. Jeg har ikke behov for å opphøye svampebob til Gud. Ha litt klasse, for faen. Anonymkode: c686c...22c https://images.app.goo.gl/3KaEVWzojFr2Bwso9 Anonymkode: 87055...001 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 Jeg synes det er like teit å flagge for homofili som å fjerne flagget. Det ene er ikke bedre enn det andre. Å respektere noe er fint, men hvorfor hylle det med et flagg? Anonymkode: e42d2...b3c 27
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tuller du nå? Anonymkode: 87055...001 Nei. Jeg vet jo at enkelte simple sjeler mener at det i mange tilfeller bør være forbud mot å bli forelsket, men det er et stykke fra å tenke det til å fysisk fjerne og brenne flagg. Jeg hadde håpet vi kunne sluppet den slags i Norge i 2021. Anonymkode: 48d54...412 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 Synes at det er trist, men samtidig: hvorfor må man drive å flagge med politiske ytringer hele tiden? Skal ikke det offentlige være nøytralt? Jeg har inntryk av at det stort sett er religiøse innvandrerungdommer som står bak slikt hærverk. Men kanskje Norge må akseptere at vi har sluppet inn folk som misliker homofili og synes at det er synd/kriminalitet mot Gud og så ta ionsekvensen av det? Veldig rart og hyklersk av Norge å i det ene lyeblikket flagge for homofiles rettigheter, og i det neste slippe inn hundretusenvis av folk som er i mot homofili. Bestem dere, liksom. Anonymkode: d8d2a...248 29
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 Jeg må jo og innrømme at jeg overhodet ikke er enig i mye av det FRI står for. Og jeg har gått i pridetog med homofile og alle andre som samler seg i det, så det er ikke noen fordommer heller men skepsis til hvordan de vil gjøre ting i forhold til barn og unge, føler det blir en indoktrinering. Og indoktrinering liker jeg ikke, spiller ingen rolle om det er religiøs eller annen form for hjernevask. At barn ikke skal få bli omtalt som det kjønnet de er født som er for meg ubegripelig. En ting er når de selv sier de føler seg som noe annet enn det de er født som men at man ikke skal la barna få være den de er det liker jeg ikke. Vi trenger ikke å legge alle barna i denne formen. De gjør nå det de selv sier samfunnet har gjort mot de, nå skal alle være "spesielle" og blir "kjønnsflytende". Som sagt, sier barnet selv at det føler seg som noe annet enn det er så skal man selvsagt støtte barnet men de aller fleste trives som sitt biologiske kjønn. Etter å ha lest meg gjennom på FRI sine sider hvordan de vil ha ting i skolen og ellers så er jeg veldig bekymret for at de for så mye innpass i "samfunnet" nå. Dette gjør jo at mange rømmer til KRF og FRP og det er vi heller ikke tjent med i det lange løp. Anonymkode: 87055...001 24
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg må jo og innrømme at jeg overhodet ikke er enig i mye av det FRI står for. Og jeg har gått i pridetog med homofile og alle andre som samler seg i det, så det er ikke noen fordommer heller men skepsis til hvordan de vil gjøre ting i forhold til barn og unge, føler det blir en indoktrinering. Og indoktrinering liker jeg ikke, spiller ingen rolle om det er religiøs eller annen form for hjernevask. At barn ikke skal få bli omtalt som det kjønnet de er født som er for meg ubegripelig. En ting er når de selv sier de føler seg som noe annet enn det de er født som men at man ikke skal la barna få være den de er det liker jeg ikke. Vi trenger ikke å legge alle barna i denne formen. De gjør nå det de selv sier samfunnet har gjort mot de, nå skal alle være "spesielle" og blir "kjønnsflytende". Som sagt, sier barnet selv at det føler seg som noe annet enn det er så skal man selvsagt støtte barnet men de aller fleste trives som sitt biologiske kjønn. Etter å ha lest meg gjennom på FRI sine sider hvordan de vil ha ting i skolen og ellers så er jeg veldig bekymret for at de for så mye innpass i "samfunnet" nå. Dette gjør jo at mange rømmer til KRF og FRP og det er vi heller ikke tjent med i det lange løp. Anonymkode: 87055...001 Helt enig! Hilsen en som også ofte har har vært på Pride. Fri har blitt en narsissistisk søppelorganisjon, og de skjønner ikke at de ødelegger for seg selv, skeive, barn og unge. Anonymkode: 99a67...3a2 11
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #12 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Synes at det er trist, men samtidig: hvorfor må man drive å flagge med politiske ytringer hele tiden? Skal ikke det offentlige være nøytralt? Jeg har inntryk av at det stort sett er religiøse innvandrerungdommer som står bak slikt hærverk. Men kanskje Norge må akseptere at vi har sluppet inn folk som misliker homofili og synes at det er synd/kriminalitet mot Gud og så ta ionsekvensen av det? Veldig rart og hyklersk av Norge å i det ene lyeblikket flagge for homofiles rettigheter, og i det neste slippe inn hundretusenvis av folk som er i mot homofili. Bestem dere, liksom. Anonymkode: d8d2a...248 Ja takk, begge deler. Anonymkode: c686c...22c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #13 Skrevet 7. juni 2021 Ikke noe å bry seg om. Virkeligheten fortsetter uansett. Anonymkode: 8035d...c5f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #14 Skrevet 7. juni 2021 Jeg har hørt endel diskusjoner som går på at hvorfor skal disse få promotere sine politiske meninger offentlig ved å henge opp flagg på offentlige flaggstenger. Andre får ikke lov. Og så har jeg hørt at folk blir krenket fordi det bare er det norsk flagget som skal henge i offentlige flaggstenger. i tillegg til hatere så er det nok mange som er truende til å kutte ned flagget. Anonymkode: 642b6...839 4
A-hunter Skrevet 7. juni 2021 #15 Skrevet 7. juni 2021 Innerst inne er jeg glad det finnes folk som kutter ned disse flaggene. Det trengs motstemmer mot denne ekstreme woke-bevegelsen som brenner verre enn lyngbranner. At de må gjøre det i skjul beviser jo bare den forfølgelsen ekstremistene bak flagget er villig til å gjøre. Enten er du med oss eller så er du sosialt død for all fremtid. Det er livsfarlig der ute. I Norge 2021 møter virkelig ikke homofile noen som helst hindringer for å leve sine liv nøyaktig slik de ønsker. Kampen er vunnet og den er ferdig. Dette er bra - folk skal få leve som de ønsker. Krefter putter i disse dager alt mulig inn i denne "kampen", som ikke er en kamp, bare en endeløs rekke av aksept. Vil du identifisere deg som et annet kjønn som ikke en gang finnes? Kjør på - alt er greit. Vil du identifisere deg som en gjenstand? Jaja, her er vi så redde for å ikke akseptere så det må da gå bra. Vil du identifisere deg som en likknuller? Hvem er vel vi til å si hva som er rett eller galt. Trenger du å forgripe deg på bittesmå barn for å leve opp til din egen selvdefinerte identitet? Hmm, det er litt drøyt, men hvem er vel vi til å dømme. Og så videre. Når grenser skal flyttes vet ingen hvor det stopper. Og mange er villig til å dra dette jævlig langt. Når frykten for å bli stemplet som intolerant er større enn evnen til å vurdere fornuftig og kritisk er vi på helt gal vei. Og da trenger disse flaggene å bli kuttet rett av. Vi aner virkelig ikke hvor grensen går for forventet aksept ligger. 22
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #16 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har hørt endel diskusjoner som går på at hvorfor skal disse få promotere sine politiske meninger offentlig ved å henge opp flagg på offentlige flaggstenger. Andre får ikke lov. Og så har jeg hørt at folk blir krenket fordi det bare er det norsk flagget som skal henge i offentlige flaggstenger. i tillegg til hatere så er det nok mange som er truende til å kutte ned flagget. Anonymkode: 642b6...839 At man mener at bare det norske flagget skal henge opp er ikke å bli krenket. Spør du meg, er det sunn fornuft. Anonymkode: 99a67...3a2 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #17 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg synes det er like teit å flagge for homofili som å fjerne flagget. Det ene er ikke bedre enn det andre. Å respektere noe er fint, men hvorfor hylle det med et flagg? Anonymkode: e42d2...b3c Det er kanskje litt mer enn homofili som feires? Hva med å feire friheten, retten og mulighet til å elske den man vil? Eller bare en feiring av kjærlighet? Eller mangfold? Det ligger nok langt mer i flagget enn du tror. Anonymkode: 1a55d...2f8 17
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #18 Skrevet 7. juni 2021 Hvorfor skal dette fremheves som tredje flagg i Norge? Også lurer jeg på en ting til: Hvorfor er denne saken så viktig å fronte her i Norge? For alt som har med dette å gjøre her i Norge så får de lov til gjøre akkurat som de vil? Jeg må spørre også en liten ting til: Hva blir det neste nå etter å ha fått igjennom dette med flagg osv.? Blir det lov til å gifte seg med flere menn og damer? Skal menn bli gravide? Og hva skal en si til barna? jeg har barn selv, og har store problemer med å fortelle at menn liker menn og damer liker damer. Kan noen svare meg seriøst på dette. For hver gang jeg tar opp disse temaene så får jeg stempel som både det ene og andre. Jeg får en gang ikke lov til å ta spørsmålet på nett eller i virkligheten..... Anonymkode: 136c8...708 10
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #19 Skrevet 7. juni 2021 Det er ikke det offentliges oppgave å propagandere for politiske holdninger. Tenk om de hadde hengt opp banner med «knus kapitalismen» eller «fri palestina». Hadde dere syntes at det var greit? Barn er på skolen for å lære, ikke for å bli indoktrinert. Dessuten kommer det ikke til å funke. Det virker som om ledelsen på disse skolene har lagt merke til at svært mange elever har intålerante, religiøse forestillinger om at homofili er synd og må straffes for å blidgjøre Gud. Ledelsen tror at hvis man henger opp flagg så kommer disse på magisk vis til å endre mening. Det motsatte vil skje. De vil bare bli enda sterkere og mer vokale i sitt syn hvis de opplever å få homoflagget «tredd over hodet» av skolen. Anonymkode: d8d2a...248 14
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #20 Skrevet 7. juni 2021 Det konstateres at det er «pride-måned». Er det det da? Dette høres ut som noe amerikansk tull. Alle har rett på trygghet og respekt hele året i Norge. Hvis vi ønsker å gjøre ting bedre for homofile så er steg nr. 1 å slutte å ta inn folk fra kulturer der homofile ikke har noen rettigheter. Dernest slå hardt ned på vold og mobbing fra de samme individene. Mer islamkritikk og motstand mot der hatske budskapet den religionen står for. Anonymkode: d8d2a...248 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå