Gå til innhold

Damer: Nattkremen som dere bruker....trenger litt tips

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjære Damer!
Nå trenger jeg noen gode svar fra dere.

Først hva gjør nattkrem med huden?

Den nattkremen som dere bruker, kan vi mannfolk bruke det?

Hvilke krem vil dere damer anbefale som passer best til oss mannfolk?

Og til slutt, vil en se forskjell på huden at en bruker det eller ikke?

Mvh mann som trenger tips.

PS!Jeg er ikke homo eller trans. dersom noen skulle lure på det. Er hetro, barn og kone

Anonymkode: 7e872...830

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville dratt i en butikk som selger hudpleie og spurt dem som jobber der. Det at du er mann har ikke noe å si, det som betyr noe er hvilken hudtype du har og hvilke produkter som passer akkurat din hud. Den kremen som funker for meg vil ikke nødvendigvis funke for deg. Det kan de som jobber på f.eks. The Body Shop, Vita, Kicks etc hjelpe deg med. Ingen tror du er homofil eller trans bare fordi du bryr deg om huden din, så ikke tenk på det. Lykke til!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
venus24 skrev (13 minutter siden):

Jeg ville dratt i en butikk som selger hudpleie og spurt dem som jobber der. Det at du er mann har ikke noe å si, det som betyr noe er hvilken hudtype du har og hvilke produkter som passer akkurat din hud. Den kremen som funker for meg vil ikke nødvendigvis funke for deg. Det kan de som jobber på f.eks. The Body Shop, Vita, Kicks etc hjelpe deg med. Ingen tror du er homofil eller trans bare fordi du bryr deg om huden din, så ikke tenk på det. Lykke til!

TS her:

Tusen takk for ærlig og ryddig svar. Det var godt å lese at det er noen som tar en seriøst. Enda flere kunne være det.

Ha en fin dag venus24 :)

Mvh mann som trenger tips

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huden reparere og fornyer seg mer om natta mens du sover :) Nattkrem er en god ide. Jeg bruker cosmica, de har parfyme fri og de har en serie for mann, men siden det er en nattkrem spiller det kanskje ikke noen rolle om det lukter fioler? :P Cosmica er et apotek merke og apoteket har åså merker so selger merker tilpasset menn, ganske grei pris. Bulldog serien og korres får du på vita, korres har produkter som er for menn. Mange menn tar vare på huden sin! ;) Husk solkrem på dagen! 

Anonymkode: 79c05...f60

• Liker 3
Skrevet

Hei TS,

Flott at du vil ta vare på huden din. Solkrem er det aller viktigste!

De aller fleste merker som selges på parfymeri eller på apotek har ingen effekt på huden utover fukt. Hvis du virkelig vil ha noe som virker mot rynker ol må du gå til en en seriøs hudpleiesalong som selger merker med medisinske virkestoffer som retinol (i høy nok konsentrasjon). Dette er merker som Elixir eller ZO. Jeg har fått helt ny hud etter å ha begynt på disse.

Jeg kan også anbefale Skincity.com der du kan lage en profil (svare på endel spørsmål) og få anbefalt gode produker for deg og hvor du kan stille direkte spørsmål til hudpleierne som jobber der.

Lykke til!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

TS her:

Tusen takk for ærlig og ryddig svar. Det var godt å lese at det er noen som tar en seriøst. Enda flere kunne være det.

Ha en fin dag venus24 :)

Mvh mann som trenger tips

Bare hyggelig! Håper du finner produkter som passer deg. Forøvrig veldig enig med den som nettopp skrev at du må huske solkrem! Kjempeviktig hvis man vil at huden skal se ung og frisk ut! Det finnes fuktighetskremer med solbeskyttelse i, det anbefaler jeg:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke nattkrem som regel. Jeg bruker akkurat samme krem dag og natt. Om du vil legge litt penger i en god krem, anbefaler jeg dermalogica sine produkter. Jeg har tørr hud, så jeg bruker typen "intensive moisture balance" og har en flaske på 100 ml som varer lenge selv om prisen er stiv. De selger dermalogica på vitusapotek. De fleste andre merker som selges i apotek og hos parfymerier inneholder ikke aktive ingredienser (som f.eks hyaluronsyre og A-vitamin), og slike aktive ingredienser er veldig bra fordi de f.eks tilfører huden fukt eller hjelper mot solskader. 

Anonymkode: c4090...249

AnonymBruker
Skrevet

Som andre skriver er det sikkert best å få råd for noe som passer til huden din. Bra at du vil ta vare på huden din. Min man bruker mine kremer og de jeg ikke liker putter jeg inn i skapet til han. Han har i det minste begynt å spørre om hva som er greit etter han tok på syrekrem mens han trengte en beroligende krem 😅 Han lærte.

Anonymkode: ba528...3f0

AnonymBruker
Skrevet

Cerave har gode "enkle" kremer. Fås kjøpt på vitusapotek.

Anonymkode: 1ddf2...a0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje kona di har noen produkter du kan begynne med å teste? Jeg har hjulpet mannen min med å finne en tilpasset rens og fuktighetskrem. Og nå får han alltid de produktene som ikke passer til meg, så får han teste det over tid. Av det han har arvet fra meg er han mest fornøyd med fuktighetskrem fra The Ordinary, det merket finner du på hm og på nett. Samt fuktighetskrem og rens fra BodyShop i aloevera serien.

Når det gjelder nattkrem bruker ingen av oss det, men vi tar (på min ordre😅) fuktgivende ansiktsmaske når huden har blitt eksponert for mye vær og vind, eller oppussing. Da bruker vi en fra merket Origins.

På lyko.no kan du forresten ta en gratis test som lager en hudpleieplan for deg, om du ikke ønsker å gå til salong.

Anonymkode: 13faf...3b1

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten si ifra hva slags hudtype du har og hva vil du jobbe med. 

Er huden din tørr, fett eller kombinert(blandet)? Vil du jobbe med rynker, kviser eller motvirke tørrhet? 

Eventuelt hvor mye penger er du villig til å betale for produkter? 

Og nei, det er ingen forskjell mellom huden på menn og kvinner. Fint at du vil ta vare på din. 

Anonymkode: 28074...8ce

• Liker 1
Skrevet

Enig i CeraVe. Gode "begynner" produkt da de har det du trenger uten mye dill og parfyme. De er rimelige også. Anbefaler deg å kjøpe både rens og hudkrem og å rense hver kveld og å bruke hudkremen morgen og kveld. Det tar sikkert 2 minutt av dagen din totalt og du vil definitivt merke forskjell om du ikke bruker noe nå.

Rens:

https://www.apotek1.no/produkter/cerave-hydrating-cleanser-979163p

Krem:

https://www.apotek1.no/produkter/cerave-moisturising-cream-993067p

Skrevet (endret)

Bulldog har for mye parfyme, synes jeg. En hudpleieserie i veldig nøytral pakning (ikke feminin) med få ingredienser og ikke parfyme, er The Ordinary.

Det er en hel masse med produkter som syrer og C-vitaminer. Men det er en ting jeg virkelig liker, Hyaluronic Acid. Det høres ut som en syre, men er et fuktserum som trekker raskt inn i huden og er ypperlig å bruke før krem.

Fuktighetskremen Natural Moisturizing Factors passer for mange hudtyper, men virkelig tørr hud trenger litt mer fukt. Du kunne bruke Hyaluronic Acid først, og Natural Moisturizing Factors over. Serien er billig, og forpakningene lette å ha med i en toalettmappe hvis du reiser mye.

Her er en guide over hvilke produkter som passer forskjellige hudtyper: https://lyko.com/no/the-ordinary/guide

Endret av ops2
skrivefeil
Skrevet (endret)

Koreansk hudpleie har noen ingredienser som virker fremmed for oss i Norge. Men preparatene er blitt tatt godt imot i Europa og Amerika. Hudvasken (Good morning gel cleanser) er ypperlig for alle. Har bare god omtale og lav ph.

Men fuktighetskremen tør du kanskje ikke bruke, den heter Advanced snail 92 all in one cream. Ja, snegleekstrakt. Den er helt ypperlig og ikke farlig. Nattkremen Rice spa overnight mask.

Denne kombinasjoner av 2 Cosrx og 2 The Ordinary produkter:

Good morning gel cleanser morgen og kveld. (Cosrx)

Og så Natural Moisturizing Factors (The Ordinary) om morgenen. Om kvelden Rice spa overnight mask (Cosrx). I tillegg Hyaluronic Acid (The Ordinary) under krem når du føler du trenger litt ekstra fuktighet.

Vita selger begge seriene, så de er lette å få tak i hvis du vil kjøpe i butikk. Hvis du vil bestille på nett, så kan du kjøpe på Blivakker.no for eksempel.

Endret av ops2
skrivefeil og la til et par ord
AnonymBruker
Skrevet

CeraVe PM

Anonymkode: d9c3d...ac8

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på. Du må velge kremer som virker på det du vil forbedre. Om du har to barn regner jeg med du begynner bli noen år og kanskje ser antydninger til rynker? I så fall må du finne kremer med virkestoffer som faktisk gjør noe med rynker. Å bruke en fuktighetskrem vil ikke hjelpe på det. 

Om du har pigment i ansiktet finnes det egne kremer for det

Om du sliter med tørr og flassete hud må du finne kremer for det

Osv

Les også alltid på pakkene. Noen produkter gjør huden din mer sensitiv for sol og du må bruke solkrem regelmessig. Solkrem er for øvrig en av de beste produktene du kan bruke for å redusere aldringstegn i ansiktet. (Sol gir eldre hud raskere)

Anonymkode: a32a0...4c3

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 8.26):

Kjære Damer!
Nå trenger jeg noen gode svar fra dere.

Først hva gjør nattkrem med huden?

Den nattkremen som dere bruker, kan vi mannfolk bruke det?

Hvilke krem vil dere damer anbefale som passer best til oss mannfolk?

Og til slutt, vil en se forskjell på huden at en bruker det eller ikke?

Mvh mann som trenger tips.

PS!Jeg er ikke homo eller trans. dersom noen skulle lure på det. Er hetro, barn og kone

Om du føler at huden er gusten og litt tørr kan du fint bruke en mild skrubb og fuktighetskrem. 

Jeg hadde nok anbefalt noe helt nøytralt som Cerave eller The Ordinary.

Jeg bestiller selv direkte fra Deciem sine nettsider i full størrelse etter å ha prøvd de mindre som selges i Norge. 

https://www.blush.no/product/1104353/ansiktspleie/dagkrem/the-ordinary-natural-moisturizing-factors-ha?gclid=EAIaIQobChMImND8x9eR8QIVyNmyCh3mzwLWEAQYAiABEgLDWPD_BwE&gclsrc=aw.ds

For litt lett peeling kan du bare bruke en sånn her i dusjen:

https://www.kicks.no/kicks-beauty/hudpleie/ansiktspleie/ansikstverktoy-rollers/silicone-cleansing-brush-black?gclid=EAIaIQobChMIkuCS8teR8QIVgaOyCh3_1g6WEAQYAyABEgKMVfD_BwE

Kicks selger også den kremen.

Er den for lite fuktende pga tørr hud kan du blande inn noen få dråper olje, faktisk noe fra matskapet (oliven om du har veldig tørr, solsikke eller liknende). Jeg foretrekker å kjøpe egne til ansikt - Lyko har en billig og grei.

Regner med du ikke bruker sminke, sp jeg ville holdt meg til en vanlig klut med vann i fjeset om morgenen/i dusjen og så tatt på krem morgen og kveld.

Du vil vel mest oppleve at huden er mer fuktet. 

Skal ganske sterke saker til for å endre på ting som pigmentflekker/urenheter osv.

Om du vil ha bort urenheter må du til med syre, mange liker denne:

https://www.skincity.com/no/paulas-choice/skin-perfecting-2-bha-gel-100ml?gclid=EAIaIQobChMIv6_I79iR8QIVgbmyCh1UAg8NEAQYASABEgIEaPD_BwE

Finnes i flytende, gel og krem. Jeg bruker kremvariant fordi tørr hud. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...