Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Hvor lenge før «utløpsdato» begynner dere å søke nye jobber? 

Anonymkode: 20cab...aa1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et vikariat som utløper 31.12, men blir muligens forlenget. Har sagt til sjefen at jeg må få avklaring innen september på det (noe de bør ha klart innen den tid, sitter i en stilling der jeg er den eneste innen mitt fagfelt i bedriften).  Skal begynne å søke etter sommeren, tenker jeg. Bor i en liten kommune som gjør at det er få stillinger her, så skal søke på det som blir lagt ut. 

Anonymkode: feb2d...b73

AnonymBruker
Skrevet

Søke kan du gjøre heletiden.

Kanskje det dukker opp noe bedre/annet, går jo ofte på mnd kontrakter som vikar via byrå. Jeg pleier å bytte etter noen mnd, fint med variasjon. Blir for lei de samme menneskene man jobber med.

Anonymkode: 02581...f1d

Skrevet

Søker kontinuerlig på det jeg synes er spennende. Hvis arbeidsgiver vil ha meg som stabil arbeidskraft får de gi meg fast stilling.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg fast jobb, men gikk i mange år i midlertidige stillinger. 
Var da kontinuerlig på jakt etter ny jobb og ventet ikke med å søke hvis det dukket opp noe som kunne være aktuelt. 

Anonymkode: f9940...f21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk 8 månederes vikariat, begynte søke andre jobber etter 2-3 måneder. Sluttet søke etter 7 måneder, fordi de tilbydde meg fast stilling.

Før jeg fikk vikariat hadde jeg søkt alt jeg kom over i over ett år, så jeg vet at arbeidsmarkedet er så presset nå at jeg absolutt ikke kunne ta sjansen på å la være søke faste stillinger mens jeg hadde vikariatet.

Anonymkode: 6eb3c...db9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et vikariat til 31.12, men har fått forlenget ut mars, i håp om at det dukker opp en stilling (les: noen slutter). Kommer nok til å begynne å søke nytt fra oktober, siden det ofte legges ut stillinger med oppstart fra årsskiftet. Så får vi se da. Vil helst bli det jeg er, og det vil sjefene også, men det er verken økonomi eller kontorplass til en ekstra stilling. 

Anonymkode: b6343...5db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...