Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke min arme råd lengre.

Jeg kan seriøst telle på kanskje maks begge hender de gangene han har sovet hele natten uten å våkne (ja jeg vet at alle våkner på natten..).

Bare så det er sagt; vi har ingen mulighet for å få hjelp/avlasting.

Leggingen er null problem. Han sovner som regel greit. Men så våkner han (varierer når han våkner) og må på do. Vi følger han og så til sengs igjen. Og så 20 min senere så roper han; do igjen. Og så får han kanskje ikke sove igjen. Så er plasteret falt av. Så er bamsen borte. Så er han tørst. De to første rundene inn er vi rolige. Så mister vi tålmodigheten og sier strengt at han må slutte å mase fordi det er natts og vi skal sove. Og da gråter han..og så har vi det gående. Inatt var han våken i 2 timer!! Mannen min mener vi må nekte han doturene som han maser om etter at han faktisk har vært på do en gang. Jeg mener vi må bare følge han uten å lage mye styr om det..

Samsoving er ikke aktuelt, det fungerer ikke og det ender med at barnet vil tilbake i sin egen seng etter 1 time med styr i senga vår.

Han plages med atopisk eksen i perioder. Nå er det skikkelig ille igjen og kremen vi har virker ikke godt nok ser det ut til. De to siste nettene har han klødd på seg små sår.

Ble rotete dette...

Noen som har råd eller tips til å få roligere netter? Når jeg går inn til han er jeg så rolig som mulig, sier minst mulig men forklarer også at det er natta og at vi skal sove. Men om det er noe han vil (finne bamsen, feste plasteret på nytt etc) så blir han illsint om vi ikke "yter denne servicen". Skal vi bare la han rase? Han har et voldsomt temperament og jeg har noia for at naboene skal reagere (rekkehus).

Jeg er så sliten og lei. Føler nettene er bare et helvete.

Anonymkode: a8f2e...315

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at det er ikke like jævlig alle nettene. Noen ganger er vi inne til han bare 1 gang. Men som regel er vi fler enn 1 gang inn. Og i perioder så har vi slike jævlige netter som det var i natt 😟 Er ikke noe system på det (som vi kan se iallefall). 

Anonymkode: a8f2e...315

AnonymBruker
Skrevet

Når vi veit at barna har hvert på do, fått vann og ikke har noen sår så får de en god forklaring at natta er natta. De må ligge i sengen. Greit at de ikke får sove, men da må de ligge i senga. De blir fulgt tilbake uten noe annet enn en klem og god natt. Dette har vi gjentatt og gjentatt over lang tid før det har fungert.

Begynner de å gråte møter vi dem på følelsene, trøster litt, sier god natt og går ut.

Når alle andre behov er dekt sitter vi ikke å duller til barna slutter å gråte. 

Nå er de 6, 8 og 10. Alle var dårlige sovere, men rundt 4/5 år sov de natta gjennom.

Anonymkode: a72e6...c7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...