AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Har vært i et forhold i 13 år. Har to barn med han. En på 3 og et spedbarn. Han har under hele forholdet behandlet meg dritt. Var super sjarmerende i starten. Han sier aldri unnskyld. Drikker seg sørpe full 3-4 ganger i uken med to barn hjemme. Har et alkohol problem. Har prøvd å si ifra men hører ikke etter. Har truet meg til stillhet hele forholdet. Er så super sosial og sjarmerende fremfor alle. Men er dritt mot meg. Mobber meg foran andre og raker ned. i hans øyne så skal bare han respekteres og bare han som er verdt noe. Nå har hans sanne ansikt kommet frem og han hadde utbrudd foran mine nærmeste. De har aldri vist hvor ille det var. Men jeg har snakket og jeg har tatt ungene og kommet meg vekk. Nå har han begynt å prøve å manipulere de rundt meg til å gå tilbake. Jeg er så sliten. Er redd for min og barnas sikkerhet. Anonymkode: f1519...c8f
Gjest Skogsalv Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Om ikke psykopat,så hvertfall en alkoholisert malignant narcissist. ( den slemme / voldelige typen ) Tenk på ungene dine og kom deg vekk ! Det blir ikke bedre. !
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Bra du har kommet deg vekk, han hørtes ikke bra ut. Anbefaler tråden om voldelige forhold, der er masse erfaringer. Ikke fall for det han sier, du vet hvordan han er. Skriv gjerne ned hans negative sider og situasjoner nå som du husker det godt og les det dersom du blir fristet til å ta han tilbake. Klem til deg 🙂 Anonymkode: bc665...875 2
Silva Pluvialis Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Dette høres virkelig ikke bra ut. Så god du har vært som har kommet deg vekk. Er du på krisesenter? Hvis ikke, kan du vurdere å dra dit? ❤️
Eryn Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 (endret) Så tøff du er som har kommet deg unna! ❤️ Han høres ikke god ut nei, og har muligens dyssosiale trekk...kanskje psykopat. Søk hjelp fra noen om du trenger støtte. Krisesenter har gode kunnskaper om slike menn. Dette klarer du! 💪🏻 Endret 6. juni 2021 av Eryn
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Skulle tro det var jeg som hadde skrevet det da det hørtes akkurat ut som min eks. Det du beskriver er ihvertfall klare psykopatiske/narsissistiske trekk, men ingen her kan jo sette diagnoser. Men psykopat eller ei, så er dette et veldig usunt forhold og en uakseptabel atferd av din mann, og du gjør klokt i å komme deg vekk Anonymkode: 2be0a...369 1
Silva Pluvialis Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 Eryn skrev (Akkurat nå): Så tøff du er som har kommet deg unna! ❤️ Han høres ikke god ut nei, og har muligens dissosistive trekk...kanskje psykopat. Søk hjelp fra noen om du trenger støtte. Krisesenter har gode kunnskaper om slike menn. Dette klarer du! 💪🏻 Du mener dyssosiale trekk? Dissosiative lidelser er noe helt annet. 2
Meadow Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 Uansett hva han er eller muligens har av diagnoser, så bra du har kommet deg unna!! Kontakt et krisesenter, så får du mer hjelp. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 Ja, han har tydelige problemer! Og gudene må vite hva han kan finne på neste gang. Nei, du skal ikke se deg tilbake og du skal ikke la deg manipulere til noe som helst! Nå skal du ta livet ditt tilbake, for deg selv og barna dine ❤️ og den drittsekken skal ikke være en del av det. Anonymkode: 4be41...bc5 1
Gjest Skogsalv Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 Dokumenter alkoholforbruket! Så han ikke får 50/50.
Eryn Skrevet 6. juni 2021 #11 Skrevet 6. juni 2021 Gjenferdet skrev (3 minutter siden): Du mener dyssosiale trekk? Dissosiative lidelser er noe helt annet. Takk, litt sent på kvelden, har rettet det!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #12 Skrevet 6. juni 2021 Ts her. Vi er ikke på krisesenter men hos nærmeste familie. Øynene mine åpnet seg igår og jeg orker ikke livet med han lenger. Barna mine trenger meg. Hvis dette fortsetter så kommer han til å ta livet mitt og dems. Anonymkode: f1519...c8f 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #13 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Vi er ikke på krisesenter men hos nærmeste familie. Øynene mine åpnet seg igår og jeg orker ikke livet med han lenger. Barna mine trenger meg. Hvis dette fortsetter så kommer han til å ta livet mitt og dems. Anonymkode: f1519...c8f Bare pass på og ikke la deg lure av den sjarmerende manipuleringen slik at du faller for fristelsen å går tilbake. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg gjorde det før jeg fikk helt nok. Ble bare verre og verre for hver gang. Anonymkode: 2be0a...369
Gjest Skogsalv Skrevet 6. juni 2021 #14 Skrevet 6. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ts her. Vi er ikke på krisesenter men hos nærmeste familie. Øynene mine åpnet seg igår og jeg orker ikke livet med han lenger. Barna mine trenger meg. Hvis dette fortsetter så kommer han til å ta livet mitt og dems. Anonymkode: Spar på alle meldinger og trusler som snart vil komme. Ikke gå i dialog eller svar ham. Du har full rett til å fjerne ungene og deg selv fra situasjonen og fare. Ikke la han innbille deg noe annet. Kjør alt gjennom advokat. Har du dårlig økonomi, så får du fri rettshjelp. Krisesenter er behjelpelig. Søk om seperasjon snarest. Om han ikke signerer papirene på det eller eventuell flyttemelding på seg eller ungene,så trenerer det den økonomiske situasjonen ifht støtte fra Nav til deg og barna.Så myndigheter fortest mulig. For ungenes del,er det lurt at du opplyser skole( og fastlege. )Så de føler seg ivaretatt dagen gjennom ❤ Nå er det snart ferie. Men lurt å gjøre det uansett. Ingenting å vente på.Du må ikke finne på å gå tilbake nå som du har blåst coveret hans.! Nå er du trygg. Nå er du kriger ! Endret 6. juni 2021 av Skogsalv
Gjest Skogsalv Skrevet 6. juni 2021 #15 Skrevet 6. juni 2021 (endret) Kan være nyttig å skrive en punkt for punkt liste over alle instanser,og skjemaer som nå må kontaktes og fylles ut. Da sover du bedre om natta 😉 Du bør også anmelde ham for vold,- om det er psykisk,fysisk eller økonomisk. Da står du sterkere ifht barnefordeling. Pga alkoholen så kan du be om at han må ha tilsyn om han skal treffe ungene etterhvert. ( jeg ville flyttet lengst mulig unna i tillegg pga alvorlighetsgraden ifht trusler, )- Han vil ikke da makte å følge opp ,- ikke når han drikker så mye. Dere må etterhvert inn til megler pga ungene.Du kan kreve separat megling om du ikke vil møte ham. Endret 6. juni 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #16 Skrevet 7. juni 2021 Ingen her kan sette diagnoser på ham, verken psykopat, narsissist eller noe annet. Det er heller ikke så veldig interessant. Spørsmålet er, har du det bra med ham? Har barna dine det bra? Åpenbart ikke, så da er det bare å komme seg vekk. Kontakt gjerne krisesenter for råd om hvordan du går frem nå. Anonymkode: 30eed...98a 1
Pingvinen Skrevet 7. juni 2021 #17 Skrevet 7. juni 2021 Dette er uavhengig om han er psykopat eller ikke, helt uakseptabel oppførsel. Kom deg bort og ikke la deg sjarmere tilbake.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. juni 2021 #18 Skrevet 7. juni 2021 Vet ikke om han er psykopat, men dette er en farlig mann, løp og ikke se deg tilbake. Tenk på barna og deg selv. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #19 Skrevet 7. juni 2021 Konsentrer deg om å holde deg unna han, og ha venner og familie rundt deg som kan hjelpe uansett hvilken diagnose han måtte ha. Aldri ta noen avgjørelse på hvilken diagnosen du tror han har. Han behandler deg dårlig. Han er manipulerende og farlig for deg. Punktum. Du skal aldri mer være sammen med han. Lov meg det! Selv om han skulle gå til doktoren og han sier at han er normal. Minst mulig kontakt mellom dere nå! Dokumenter alt! Alt må være skriftlig! Ingen muntlig kommunikasjon. Vis ingen følelser! Alt kan og vil bli brukt mot deg uansett om han provoserte deg. Uansett om du hadde god grunn. Anonymkode: 172a3...6f3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #20 Skrevet 7. juni 2021 Selv om du bor hos familie og har støtte, så bør du vurdere å ta kontakt med krisesenter. Ikke for å bo der, men fordi de har uvurderlig kunnskap om det du opplever. De kan hjelpe deg med praktisk å peke deg i rett retning i forhold til alt som må ordnes, og de kan hjelpe deg å sortere alle reaksjoner som du kan (kommer til å) få når du får litt mer ro rundt deg. Å leve i så mange år med å bli psykisk mishandlet gjør at man ikke vet hvor egne grenser går. Selv har jeg kjent på sorg, på usikkerhet, på selvfordømmelse og mer. Jeg kverner i hodet fortsatt noen år etter å ha blitt enslig på ting og situasjoner som var mange år siden. Jeg er ikke alene om å trenge hjelp til å bearbeide dette, men de som ikke selv har opplevd dette (og bearbeidet det) eller jobbet dypt med det forstår ikke ordentlig hva du går gjennom. Det er ikke bare tankene dine du må endre, men hjernen har forsvarsmekanismer som endrer måten den jobber på når man har opplevd dette over tid. Du kan eventuelt begynne hos fastlegen. Uansett gratulerer med å ha kommet så langt, og lykke til! Anonymkode: 1113d...e59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå