Gå til innhold

Hvor mye sex kan man forvente i alder 48 år begge to

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjærester i 3 år, samboere i litt over et år.

De første år - sex to eller tre ganger i uka, da kunne vi være i lag, begge hadde unger 50%.

Nå har vi bodd i lag i over ett år og sex forsvant. Nå er det 5 mnd siden sist. Hva man skal gjøre? 

Alle mine spørsmål tar han som mas. Men ellers fantastisk kjærest. Føler at i den alderen er det kanskje for dumt å gjøre slutt pga dette men føler meg veldig såret. 

Anonymkode: 434b2...2fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sex daglig, gjerne flere ganger.

Anonymkode: 9ddb2...c94

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

48 er ingen alder... så dette høres merkelig ut ja!

Anonymkode: 16a5a...163

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Kjæresten min er 13 år eldre enn dere. Jeg er yngre enn dere. Her er det sex hver dag hvis ikke det er noe spesielt som skjer. Vi har vært sammen i fire år +. 

Tror ikke dette har noe med alder å gjøre. 

Anonymkode: 6f084...d33

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror noen i det hele tatt at det finnes et mål på hvor mye sex man kan forvente? Det er jo liksom høyst individuelt, og dessuten avhengig av "tusen" forskjellige ting ved livssituasjon, helse, forhold etc, hvor mye lyst folk har... Ikke er det statisk heller. 

Det eneste man bør tillate seg å forvente, er vel at det kan snakkes om hvis man har veldig forskjellige ønsker. 

Anonymkode: b0fe4...f2d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke forvente sex........... 

Anonymkode: d4007...d90

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor tror noen i det hele tatt at det finnes et mål på hvor mye sex man kan forvente? Det er jo liksom høyst individuelt, og dessuten avhengig av "tusen" forskjellige ting ved livssituasjon, helse, forhold etc, hvor mye lyst folk har... Ikke er det statisk heller. 

Det eneste man bør tillate seg å forvente, er vel at det kan snakkes om hvis man har veldig forskjellige ønsker. 

Anonymkode: b0fe4...f2d

Spørsmål her er faktisk hva man kan forvente etter de tre år vi har vært i lag og sex 2-3gånger i mnnd. Det kan jo ikke bare forsvinne helt. Og samboeren er helt uenterssert å snakke om problemet

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Spørsmål her er faktisk hva man kan forvente etter de tre år vi har vært i lag og sex 2-3gånger i mnnd. Det kan jo ikke bare forsvinne helt. Og samboeren er helt uenterssert å snakke om problemet

Du kan forvente at dere skal snakke om det. Ønsker han ikke det, neivel, takk og farvel. Ikke gjør det så vanskelig for deg selv. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan man ikke det? Vi har vært kjærester i tre år og hadde mye sex, flytter i lag og er det plutselig nesten helt stopp.man føler seg jo lurt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært kjærester i tre år og hadde mye sex, flytter i lag og er det plutselig nesten helt stopp.man føler seg jo lurt. 

Det er ikke så uvanlig at folk har mindre sex når den første forelskelsen har lagt seg. 

Anonymkode: 238b8...1d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er i den alderen, og begge to forventer sex minimum to ganger i uka, og gjerne 3- 5 ganger i uka. 

Det er imidlertid oss, og hva vi begge to trives best med. Hva vi forventer av sex oss to mellom har absolutt ingen relevans for dere to, og hva du/dere kan forvente i deres forhold. Mennesker er ulike. Forhold også. Det finnes ingen mal.

Anonymkode: efe6b...406

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke det? Vi har vært kjærester i tre år og hadde mye sex, flytter i lag og er det plutselig nesten helt stopp.man føler seg jo lurt. 

2-3 ganger i uka er ikke mye, om dere var sammen 7 dager i uka, annenhver uke, og nyforelsket. 

Om en mann kun har behov og lyst på sex 2-3 ganger i uka, som nyforelsket, da er det ikke så veldig overraskende at det ikke er så mye å hente der når nyforelsket tid er over egentlig. 

Nyforelsket lystnivå pleier å være betydelig høyere enn normalt lystnivå .

Til sammenligning hadde vi sex 2-3 ganger daglig da vi var nyforelsket, og min mann kunne gjerne hatt mer enn det. 

Så lurt vil jeg ikke si, men likevel dumt at det sank til nivå som er en utfordring for deg å leve med. Du har kanskje ikke vært i så mange forhold at du var bevisst på at mengde sex i startfasen stort sett gir en pekepinn på hvor mye/lite det kan bli etter at nyforelsket periode er over?

Jeg var heller ikke bevisst på dette før etter forhold med flere menn. På slutten av mitt ikke fast etablerte liv, altså før jeg traff mannen min, var jeg bevisst på at en mann som ikke ønsket sex daglig som nyforelsket ville droppe ned på nivå jeg trolig ikke ville bli fornøyd med. 

Jeg hadde noen forhold før jeg innså dette. 

Anonymkode: efe6b...406

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke dame 26 her ikke hatt sex på 3 år . Samboerskap i 6 år. Dessverre ingen oppløftende nyhet til deg 

Anonymkode: df879...e1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sex daglig, gjerne flere ganger.

Anonymkode: 9ddb2...c94

Har du jobb? 🤔

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig kan man det i et forhold! 

Anonymkode: 81b48...d73

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke så uvanlig at folk har mindre sex når den første forelskelsen har lagt seg. 

Anonymkode: 238b8...1d5

Dette er jo bare tull! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dette er jo bare tull! 

Dette er i alle fall bare et tullesvar. Det er ikke uvanlig,  og det er heller ikke uvanlig å beholde god sexlyst i lange tider. Det er ikke uvanlig at biler er røde, men alle biler er vel ikke det? 

Anonymkode: d4cec...4a5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er 46. Sexlysten går jo litt opp og ned, avhengig av hvor mye overskudd vi har. Men vi har gjerne sex 1-3 ganger i uka. Og jeg må innrømme at jeg blir litt grinete hvis det går en hel uke imellom, selvom jeg prøver å skjule akkurat det 😉 

Har du mulighet til å få han med deg på en helgetur alene? Legge opp til hyggelig stemning, gå turer og være nære? Og dersom sexen ikke kommer av seg selv, så er det i alle fall rolige forhold hvor dere kan ta en prat uten andre i nærheten. 

Anonymkode: 823dc...853

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo bare tull! 

Nesten alle mennesker har sex som kaniner så lenge forelskelsen varer. Deretter dabber det av litt og roer seg på et normalt nivå. Har du aldri opplevd den nyforelskede fasen der du ikke kan få nok av kjæresten din og ikke klarer å holde fingrene unna? Du er konstant kåt og tenker bare på sex? Ingen orker å ha det sånn i 60 år.

Samtidig kan det ta seg opp til nyforelskede høyder igjen i perioder og være andre perioder nesten uten sex. De fleste menn ønsker vel sex daglig frem til de er gamle, trodde nå jeg. Kvinner har et noe lavere lystnivå. Og denne forskjellen er dokumentert gjennom studier. Bla rapportering om onanering, et av de sikreste tegnene man har på grad av sexlyst. En som onanerer daglig har sannsynligvis mye høyere lystnivå enn en som sjelden gjør det.

Anonymkode: 02566...fa6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kjærester i 3 år, samboere i litt over et år.

De første år - sex to eller tre ganger i uka, da kunne vi være i lag, begge hadde unger 50%.

Nå har vi bodd i lag i over ett år og sex forsvant. Nå er det 5 mnd siden sist. Hva man skal gjøre? 

Alle mine spørsmål tar han som mas. Men ellers fantastisk kjærest. Føler at i den alderen er det kanskje for dumt å gjøre slutt pga dette men føler meg veldig såret. 

Svaret på overskriften er at man ikke kan forvente noen ting. Men det du kan gjøre er å være ærlig på at du synes det er trist at sex mellom dere er forsvunnet. Spørre om det er noe dere kan gjøre for å endre på det. Går ikke det så er det ikke å gjøre med, pg da tror jeg dessverre du må velge mellom å la ting være som de er og å gå fra ham. For det er ikke greit å bli presset til sex heller. 

Anonymkode: b6710...88a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...