AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Jeg og samboer har prøvd i litt over to år nå. Vi er 30 og 32 år gamle. Ingen barn fra før. Jeg har visst i mange år at jeg har pcos og lavt stoffskifte. Altså to ting å være ekstra obs på. Fastlegen ville vi skulle prøve en stund før hun henviste videre. I dag kom brevet fra spesialisten… time i august 2022. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg ringte og spurte om det var mulig å gjøre det privat, men hun tar kun offentlige. Hun er angivelig den beste i byen og jeg vil gjerne gå til henne siden hun utredet meg for pcos for mange år siden men dette stresset meg. Jeg vil være 32 når jeg kommer til utredning. Så blir det ventetid på å få ivf behandling i tillegg til dette. Nesten alle rundt meg er i gang med prøving på nr 2 og jeg føler jeg står på stedet hvil. Folk spør om ikke vi tenker på barn og jeg får meg ikke til å si noe. Føler meg rett og slett dum. Mislykket som kvinne. Jeg kjenner at jeg gruer meg til å skulle stå i usikkerhet i så mange år. Vi er fult klar over at det kanskje aldri blir en spire på oss, men ventetiden føles som en ekstra stein til byrden. Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Får ikke sove og tankene flyr. Anonymkode: 413de...dd0
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Hvis jeg hadde vært deg, ville jeg tatt kontakt med en privat fertilitetsklinikk. Fertilitetssjekken koster rundt 3000 kr (for begge), og de kan henvise til et offentlig sykehus for behandlig, hvis dette blir aktuelt. Jeg ville kanskje også klaget på fastlegen... Etter ett år med prøving har dere rett til henvisning! Kanskje enda tidligere, fordi du har kjente problemer (pcos, stoffskifte). Meget uprofesjonelt å be dere å "prøve litt til" på egenhånd( Anonymkode: bc43e...737 3
Amatariel Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 Ja denne ventetiden høres jo meget spesiell ut 😳 Aldri hørt om noen som har ventet så lenge på å få starte på utredning. Vi dro til fastlegen etter 1 år som prøvere. Fikk spørsmål om jeg ville bli henvist offentlig eller privat, og svarte da privat. Legen sendte da henvisning til Medicus. Fikk time fra dem bare to uker etter henvisningen ble sendt, og utredning ble startet da. Betalte ikke noe mer enn egenandel på timene der, selv om det var privat, fordi legen henviste. Jeg ville revidert at du må til akkurat denne personen. Si til legen at du vil henvises til en annen klinikk. Andre gynekologer har nok helt sikkert også muligheten til å hjelpe deg. Kanskje er det bare noe medisin som kan hjelpe deg for å regulere pcos/stoffskifte og at du vil klare å bli gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå