AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Lenge siden bruddet og selv om ting har vært ett shit show mellom meg og xn etter bruddet har jeg hatt ett enda bedre forhold til familien hans etter bruddet. Jeg har sendt barna dit på ferie to ganger i året hvert år sånn at de skulle få møtes (han gjør aldri det). Jeg og familien min har arrangert to konfirmasjoner der han meldte seg helt ut og ikke bidro med en krone, der har familien hans vært invitert og de kom smått og stort og lagde fine dager sammen med oss. De bidro ikke med noe men det viktigste for meg var at vi var sammen for ungene og at alle koste seg. Siste konf var en katastrofe med hans nye kjæreste som kom men nektet å hilse på meg og familien min. Og hans bestefar som var alvorlig deprimert (og suicidal) og gråt seg gjennom en hel helg. Men nå har xn min tatt dette til nye høyder, lang historie men det er så lite pent som man får det og de to ungene som jeg har kjempet for er jeg så redd for nå. Har prøvd å snakke med familien hans men de melder seg helt ut. Vil ikke høre om det, og det er ikke så nøye med ungene heller virker det som. Jeg er 42 år og hadde jeg oppført meg sånn som xn gjør nå hadde foreldrene mine drept meg, så jeg fatter ikke at de bare kan lukke øynene. Jeg er ikke så super aktiv på some men jeg ser de er inne umiddelbart dersom jeg legger ut noe, og det irriterer meg. På fredag fikk jeg snap fra tanta hans som ønsket meg en god helg. Da tenkte jeg, er det ett hån? Hvis hun vet og så er hun frekk nok til å ønske meg god helg. Men samtidig er det jo ikke sikkert at hun vet noe. Jeg så forbanna på hele søplefamilien at jeg innser at jeg muligens er litt irrasjonell. Skal jeg slette eller skal jeg bare la det være? Anonymkode: b4150...e03 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Jeg slettet. Orker ikke å se de legge ut bilder av nydamen og skrytet deres. Stygt og vondt brudd der alt ble slettet Anonymkode: b8c44...246 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Jeg er fortsatt venn med moren til exen på Facebook..8 år siden vi slo opp og ingen barn inn i bildet. Hun sender fortsatt melding på messenger og gratulerer meg med dagen når jeg har bursdag. Har null kontakt med exen, men fikk et godt forhold til moren hans og syns hun er super hyggelig. Rart å fortsatt være venner på Facebook? Har tenkt tanken på om jeg burde slette, men det plager meg ikke at vi er venner på Facebook heller..vi bor ikke så veldig langt unna hverandre, så vi har møtt på hverandre et par ganger ute når hun har gått tur med hunden. Vi hilser og hun er fortsatt veldig hyggelig mot meg i tonen, som hun alltid har vært:) Anonymkode: d3d9e...cc6 2
micromaya Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Jeg har fortsatt familien til eksen i ulike sosiale medier. Jeg har alltid hatt et godt forhold til dem, også etter at det ble slutt mellom oss. De eneste andre enn han jeg har slettet etter bruddet, er felles "venner" som visste om at han var utro. Folk som hadde vært sammen med han og hun andre dama i flere ulike settinger, men som likevel ikke syntes jeg burde vite om det. De regner jeg ikke lenger som mine venner. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 Ble slutt mellom meg og min ex for ca. 3 år siden. Jeg slettet han fra snapchat i går, fordi jeg har sett at han har lagt ut bilder med en ny dame. Jeg slettet han fordi jeg rett og slett ikke bryr meg, og for å være den voksne oppi det hele. Det er ingen grunn at vi som er tidligere kjærester, skal fortsette å ha kontakt. Vi fungerte dårlig som kjærester, og enda dårligere som venner. Jeg er heller ikke nysgjerrig på hvordan han har det, for å være ærlig bryr jeg meg ikke om han. Det var jeg som gjorde det slutt og jeg mistet følelsene for han etter at han trådde over noen grenser vi sammen hadde satt i forholdet. Syns derimot det var vanskeligere å slette pappaen hans og broren hans. De hadde jeg god kontakt med når vi var kjærester, og det har hendt at de har sendt meg snapper i blant. Ex-en har knapt sendt meg snap siden vi mistet kontakten. Men jeg slettet pappaen og broren også, av åpenbare grunner. På facebook har jeg ikke slettet noen, men jeg har valgt å ikke få se så mye fra dem i feeden. De er for øvrig ikke noe særlig aktive på facebook, det er lite de legger ut. Jeg sliter litt med å finne ut hvem jeg skal ha som venn og ikke på facebook, har jo folk på vennelista som jeg aldri møter, aldri snakker med, aldri ser. Men føler meg så frekk om jeg ikke godtar noen som venn... Anonymkode: a2dda...e9a
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 Jeg forstår det slik at eksen er pappa til dine barn? I så fall har barna på et vis rett til et forhold til farssiden av familien. Det blir dumt om DU fratar dem muligheten. Det stiller seg annerledes om det er de som bryter kontakten, da er det jo ikke noe du kan gjøre. Hvis det er dette som har skjedd, og ungene er "uten betydning" for dem, så er det da ingen vits i å ha dem på some. Er det noe de vil deg, eller du dem for den saks skyld, så går det an å ta en telefon/sende ei melding. Det er også mulig å ta kontakt på Facebook uten at dere er i vennelista. Anonymkode: 1912e...61a
Sequoia Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 Ville absolutt ikke slettet, vær den voksne i dette. Om du sletter de blir det pinlig og de er fremdeles viktige i barnas liv. Ville også tatt en ekstra runde og tenkt at det faktisk er svært få som er så utspekulert at de sender «God helg» og egentlig ønsker noe vondt med det. Om hun vet om en kjip situasjon er det vel heller en måte å vise omsorg på? Ville forsøkt å tolke alt i beste mening for barnas og din egen del. Du har ingenting å tape på det. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #8 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg forstår det slik at eksen er pappa til dine barn? I så fall har barna på et vis rett til et forhold til farssiden av familien. Det blir dumt om DU fratar dem muligheten. Det stiller seg annerledes om det er de som bryter kontakten, da er det jo ikke noe du kan gjøre. Hvis det er dette som har skjedd, og ungene er "uten betydning" for dem, så er det da ingen vits i å ha dem på some. Er det noe de vil deg, eller du dem for den saks skyld, så går det an å ta en telefon/sende ei melding. Det er også mulig å ta kontakt på Facebook uten at dere er i vennelista. Anonymkode: 1912e...61a Dette er vel strengt tatt barnas fars ansvar? Ts, jeg tenker at du bør tenke på deg selv. Hvis du føler at de ikke lenger bidrar til noe positivt i livet ditt, slett dem. Hvis du ikke ønsker å «demonstrere» overfor dem at du ikke ønsker kontakt, gjør innstillinger som gjør at du slipper å se noe i feeden fra dem (FB) Hvis ungene er så store at begge er konfirmert er de vel gamle nok til selv å holde kontakt med den delen av familien? Anonymkode: 2ee19...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #9 Skrevet 8. juni 2021 Forståelig om du velger å slette, og ja, det er jo egentlig fars ansvar. MEN, om du klarer beholde de som venner kommer nok barna til å være takknemlige, og du har gjort noe utrolig viktig og fint for de. Hva med å evt skru av deling og varsler for de en periode, så du ikke får det så nært. Ellers enig med den over at det er usannsynlig at noen ønsker god helg for å være frekk. Tolk det i beste mening, så blir livet lettere. Anonymkode: 03850...826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå