AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Fikk et spørsmål fra noen som mener de har jevnaldrende barn og om vi ønsker klær fra dem. Jeg takket ja. Moren kom med 4 svarte søppelsekker fylt til randen av klær de ikke lengre bruker. Det hadde vært skikkelig ok dersom klærne kunne ha passet neste år. Disse klærne var ment for barn som er 12 og 14 år mens barna våre er 6 og 7 år. Jeg ble helt paff. Kan jo ikke sitte med disse sekkene i 7 år til barna passer klærne. Hva kan de ha tenkt med? Oppgitt altså! Sitter og sorterer og sorterer, en jobb de skulle ha gjort selv....... Føler meg utnyttet! Er jeg utakknemlig? Anonymkode: bf42d...528 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Kan du ikke gi dem videre til noen andre? Evt Fretex? Anonymkode: 14c8a...c65 16
F0RUM Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Ja, synes du er utakknemlig når du sier du føler deg utnyttet fordi du må sortere klærne. Hun kunne lett bare kastet dem i en UFF kontainer, men tenkte at dere gjerne ville ha glede av klærne. Skjønner at det ble litt stort sprik på størrelsene, men det er jo bare til å gi videre hvis du ikke orker å sortere eller ta vare på klærne i så mange år. 20
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fikk et spørsmål fra noen som mener de har jevnaldrende barn og om vi ønsker klær fra dem. Jeg takket ja. Moren kom med 4 svarte søppelsekker fylt til randen av klær de ikke lengre bruker. Det hadde vært skikkelig ok dersom klærne kunne ha passet neste år. Disse klærne var ment for barn som er 12 og 14 år mens barna våre er 6 og 7 år. Jeg ble helt paff. Kan jo ikke sitte med disse sekkene i 7 år til barna passer klærne. Hva kan de ha tenkt med? Oppgitt altså! Sitter og sorterer og sorterer, en jobb de skulle ha gjort selv....... Føler meg utnyttet! Er jeg utakknemlig? Anonymkode: bf42d...528 På hvilken måte er du unyttet? Synes du er utakknemlig. Anonymkode: 4b105...3ba 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 Vet du ikke hvor gamle barna hennes er? Kanskje de er store for alderen? 8-åringen min bruker str 12 år. Jeg er riktignok klar over at de fleste jevnaldrende bruker mindre størrelser, men kanskje hun ikke er det? (Hvis det er gutteklær kan jeg gjerne ta dem. ) Anonymkode: 31e81...ce5 12
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Jeg pleier å sortere arveklær etter størrelse og pakke det i vakuumposer som jeg sparer til de passer. Hver vår og høst er det en tur opp på loftet for å hente ned arveklær, alltid like stor stas for barna. Du burde være veldig takknemlig for å få arveklær, sorter dem på størrelser og pakk bort det som ikke passer ennå. Anonymkode: 0da62...21c 19
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 Synes det er supertå arve klær flere år frem i tid. Pakker det ned i esker og henter frem etterhvert. For vipps så er barnet i den str. Anonymkode: a7ca6...311 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 Hvilken str er det? Min 9åring bruker str 152, han er rett over 150 høy nå og det er vel str 12år. Vokst masse de siste to årene. Men han er ikke høyest i klassen og de er flere på samme høyde. jeg ville sortert og merket posene med str, og lagt de til side. Plutselig kan de brukes om et par år. Anonymkode: 6f703...485 2
Blondiemamma Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 Jeg synes du er litt utakknemlig. Visste du ikke hvor gamle barna dere skulle arve fra var? Vi arver klær fra et vennepar med barn som er hhv 4 - 7år eldre enn våre barn. Noe passer med en gang, annet legger vi i plastkasser og tar frem etter behov og etterhvert som barna vokser. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 Iver synes ikke du er utakknemlig , klær i 7 str over er jo ikke noe poeng. Anonymkode: 46567...5a5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 Hvordan kan noen mene at man har jevnaldrende barn om de faktisk ikke er det...? Uansett; rart å gi bort klær som ikke kan brukes på en del år. Når jeg gir bort klær så spør jeg vedkommende først om de ønsker å motta, oppgir opplysning om størrelser og så sorterer jeg dem deretter og merker posene. Synes det må være litt orden på det jeg gir bort... Anonymkode: ec224...df6 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #12 Skrevet 7. juni 2021 Tippa det sto mellom klescontainer og gi til deg. Du kan feks vakumpakke klær og pakke ned. Ser poenget ditt altså. Anonymkode: 84aea...13f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #13 Skrevet 7. juni 2021 Slik er det her og.. Vi får beskjed om at disse klærne nok er noe som passer akkurat nå, men når vi får klærne så får vi 2 størrelser for store klær, tom klær i størrelse L, de er jo for store for meg også og passer nok ikke barna før de evt har lagt på seg en del kilo når de er voksne.. Anonymkode: 53ed9...5ce
Hactar Skrevet 7. juni 2021 #14 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fikk et spørsmål fra noen som mener de har jevnaldrende barn og om vi ønsker klær fra dem. Jeg takket ja. Hun må jo på et eller annet vis ha trodd at barna deres var nærmere i alder enn de er? Du kjenner henne ikke godt nok til å vite hvor gamle barna hennes er? Jeg tenker dette er en misforståelse. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #15 Skrevet 7. juni 2021 Jeg skjønner deg så godt. Det er jo egentlig kjempefint dersom man faktisk har plass til å lagre alt. Men det er det ikke alle som har. Dessuten, hvis alt er hulter til bulter og klær til en femåring og en åtteåring er dynget sammen, så må man jo bruke umenneskelig tid på å sortere alt. Jeg har noen sekker i kjelleren jeg og, som jeg har fått fra tanta mi. Hennes gutt er nå 13, min er 2 😅 Jeg har bestemt meg for å en dag ta tak i det, men det har ikke skjedd ennå 😛 Anonymkode: 2e7bc...cb5
Drizzt Skrevet 7. juni 2021 #16 Skrevet 7. juni 2021 Du er ikke utakknemlig. Du takket ja til noe, men fikk noe helt annet. Noe du ikke får bruk for før om flere år senere. Jeg ville gått gjennom klærne og kanskje valgt noen som kan være aktuelle om 7 år (tidsløse og praktiske, ikke noe som er moderne akkurat nå), levert tilbake til henne resten og sagt at du var interessert i klær til barn som er 7-8 år gamle og ikke 12-14. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #17 Skrevet 7. juni 2021 Syns du burde spurt om alderen på barna/størrelsen de bruker hvis du ikke visste det på forhånd. Vi tar jo vare på arveklær til vår minste selv om det er sju år mellom våre... Ull og basics går jo ikke ut på dato. Anonymkode: 923da...4a1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #18 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fikk et spørsmål fra noen som mener de har jevnaldrende barn og om vi ønsker klær fra dem. Jeg takket ja. Moren kom med 4 svarte søppelsekker fylt til randen av klær de ikke lengre bruker. Det hadde vært skikkelig ok dersom klærne kunne ha passet neste år. Disse klærne var ment for barn som er 12 og 14 år mens barna våre er 6 og 7 år. Jeg ble helt paff. Kan jo ikke sitte med disse sekkene i 7 år til barna passer klærne. Hva kan de ha tenkt med? Oppgitt altså! Sitter og sorterer og sorterer, en jobb de skulle ha gjort selv....... Føler meg utnyttet! Er jeg utakknemlig? Anonymkode: bf42d...528 Utnyttet faktisk 🤣 forventet du at hun skulle sortere klærne før du FIKK de? Makan, du burde skamme deg! Gi de videre, om det er et så stort problem for deg! Anonymkode: b2982...bd3 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #19 Skrevet 7. juni 2021 Jeg har alltid hatt omvendt problem. Mitt barn er stort for alderen. De gangene vi har fått tilbud om å arve klær fra barn som er 2-3 år eldre så har klærene allerede vært for små. Størrelse 12 og 14 tenker jeg passer perfekt for mine barn på 8 og 10. Anonymkode: 7b9ae...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #20 Skrevet 7. juni 2021 Jeg forventer ikke at alt skal være sortert når vi får arvetøy. Det er tross alt ting vi får gratis. Her var det antakelig en kommunikasjonssvikt som gjorde at du fikk tøy i større størrelser enn forventet. Jeg hadde ikke gjort noe nummer ut av det, og iallfall ikke følt meg utnyttet. Still mer detaljerte spørsmål neste gang - spesielt om du har lite oppbevaringsplass. Vi får en del tøy fra barn som er opp til seks år eldre enn vårt. Syns ikke det er noe problem. Og som en nevner vokser unger ulikt. Plutselig er det noe som passer to år før du trodde. Anonymkode: bc87c...2f5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå