AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Del Skrevet 6. juni 2021 Barnet mitt skal over til storbarnsavdeling i august. Da har hen gått i bhg i underkant av ett år. Tenkte å gi primærkontakten et kort, og kanskje en liten gave som takk for at hun er den hun er for barnet. Så søkte jeg litt nå for å få litt tips. Og ser at noen kjøper gaver til alle de ansatte på avdelinga, noen kjøper noe ekstra til både primær og pedleder. Frukttre til hele avdelinga, flaxlodd til hver enkelte på avdelinga og alt mulig. Er ikke det litt voldsomt? Er det like vanlig å kun gi et kort? Eller å ikke gi noe? Jeg bryr meg egentlig ikke om hva alle andre gjør. Hos oss er det primærkontakten som skal få en liten oppmerksomhet. Men ble litt nysgjerrig på hva de fleste gjør. Anonymkode: 864dc...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Del Skrevet 6. juni 2021 Her kjøper vi en felles gave til alle ansatte i barnehagen. Til nå har vi vel brukt ca 100kr per barn før jul - det brukes på blomsterbuketter til hver ansatt. Ca 150kr per barn til sommeren - da gir vi gavekort på en restaurant for der er stort sett lite penger til festligheter av kommunen. Når våre har sluttet på småbarnsavdeling og storbarnsavdeling har vi gitt en liten ting (ca 50kr) og et kort til alle de ansatte på avdelingen. Dette er kun fra oss. I år legges dessverre barnehagen ned og i tillegg er den stengt pga streiken i Oslo… Foreldrene på vår avdeling har bestemt oss for å gi 250kr per barn slik at de kan ha en fest før alle ansatte blir spredd rundt. I tillegg til dette kommer jeg til å gi en blomsterbukett til pedlederen til sønnen vår. Anonymkode: 8ae6e...af8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Del Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Barnet mitt skal over til storbarnsavdeling i august. Da har hen gått i bhg i underkant av ett år. Tenkte å gi primærkontakten et kort, og kanskje en liten gave som takk for at hun er den hun er for barnet. Så søkte jeg litt nå for å få litt tips. Og ser at noen kjøper gaver til alle de ansatte på avdelinga, noen kjøper noe ekstra til både primær og pedleder. Frukttre til hele avdelinga, flaxlodd til hver enkelte på avdelinga og alt mulig. Er ikke det litt voldsomt? Er det like vanlig å kun gi et kort? Eller å ikke gi noe? Jeg bryr meg egentlig ikke om hva alle andre gjør. Hos oss er det primærkontakten som skal få en liten oppmerksomhet. Men ble litt nysgjerrig på hva de fleste gjør. Anonymkode: 864dc...e41 Du kan gi en liten oppmerksomhet til de på avdelingen om det ille er så mange, tanken teller trenger ikke å være noe dyrt:) Anonymkode: 8831f...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Del Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du kan gi en liten oppmerksomhet til de på avdelingen om det ille er så mange, tanken teller trenger ikke å være noe dyrt:) Anonymkode: 8831f...496 Hva da f.eks? De er ca 10 stk, inkl vikarer. Ser ikke helt greia med å gi til alle. Et felles kort kanskje, og en liten ting til primær i tillegg. Anonymkode: 864dc...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Del Skrevet 7. juni 2021 Gir selvsagt til alle både jul og sommer, helt uaktuelt å kun gi til en. kjøp en fellesgave da vel som se kan ha på pauserommet Anonymkode: 97632...215 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #6 Del Skrevet 7. juni 2021 Gavehysteriet må ta slutt. Det er kleint. De ansatte får jo "gave" på konto hver måned. Anonymkode: 32c89...beb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #7 Del Skrevet 7. juni 2021 Jobber i barnehage. De aller færreste gir gave i anledning jul, sommer eller avdelingsbytte. Noen gir når barnet slutter i barnehagen, ikke alle. Ansatte forventer ingenting, men setter stor pris på når det er en liten overraskelse. Et personlig kort varmer godt, kanskje en kombinasjon av noen gode ord og en barnetegning? Det er greit å bare gi til én når det er primærkontakt eller annen ansatt som har en unik relasjon til barnet. For dem som ønsker å gi til flere: litt snop på deling til de ansatte, eller en blomst til pauserommet, med et hyggelig kort til er nok. Ellers, takknemlighet i hverdagen, og gjerne en tilbakemelding når noe har vært ekstra bra gir oss virkelig en piff for å fortsette å gjøre en god jobb 😊 Anonymkode: 06a18...d0c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #8 Del Skrevet 7. juni 2021 Mitt tips er; Ikke vent til siste dag før sommerferien. I vår barnehage starter mange av de ansatte ferien sin tidligere. Anonymkode: 9d7a5...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Barnet mitt skal over til storbarnsavdeling i august. Da har hen gått i bhg i underkant av ett år. Tenkte å gi primærkontakten et kort, og kanskje en liten gave som takk for at hun er den hun er for barnet. Så søkte jeg litt nå for å få litt tips. Og ser at noen kjøper gaver til alle de ansatte på avdelinga, noen kjøper noe ekstra til både primær og pedleder. Frukttre til hele avdelinga, flaxlodd til hver enkelte på avdelinga og alt mulig. Er ikke det litt voldsomt? Er det like vanlig å kun gi et kort? Eller å ikke gi noe? Jeg bryr meg egentlig ikke om hva alle andre gjør. Hos oss er det primærkontakten som skal få en liten oppmerksomhet. Men ble litt nysgjerrig på hva de fleste gjør. Anonymkode: 864dc...e41 Felles gave eller ingenting. Slutt med dette tullet, de får lønn! Anonymkode: 882bf...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Felles gave eller ingenting. Slutt med dette tullet, de får lønn! Anonymkode: 882bf...9d0 Tullet? Vi har lyst til å gi noe til personer som har tatt vare på barna våre og som vi setter pris på. At de får lønn har ingenting med saken å gjøre. Får du aldri gaver du da? Siden du får lønn? Synes det er kjempe hyggelig å gi noe til de ansatte hvis man føler for det. Trenger ikke koste så mye. Her har vi gitt en kurv med masse digg til alle de ansatte. 50 kr fra hver familie. Anonymkode: af1c8...65b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Del Skrevet 7. juni 2021 Her går gutten vår siste året på storbarns før han skal videre over på førskole-avd. Her får alle ansatte på avd en jordbærplante og ett personlig kort + en slik boksholder. Putter en pepsi max oppi 😅 Anonymkode: 7e94a...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #12 Del Skrevet 8. juni 2021 Jeg synes det er veldig koselig å gi noe til de ansatte i barnehagen. De er tross alt omsorgspersoner for barna mine. Vi har pleid å gi en liten oppmerksomhet til jul, det har variert litt om vi gir felles til avdelingen eller til hver enkelt, sammen med julekort. Til sommeren pleier vi å gi en oppmerksomhet til hver enkelt sammen med et kort, som gjerne barnet har vært med å skrive/tegne på. Vi har gitt blomster, godteri, vin osv. Ved avdelingsbytte har vi kjøpt en ting til avdelingen vi flytter fra. I fjor gikk vårt yngste barn fra små- til storbarnsavdeling, da spleiset noen foreldre på en bålpanne til småbarnsavdelingen. Vi hadde også skolestarter i fjor, og da er det tradisjon at foreldregruppa spleiser på en ting til barnehagen. Vi kjøpte lavvo. Vi gav også en personlig hilsen til de ansatte på hans avdeling, fra vårt barn. Noen gir, noen gir ikke. Det er ikke noe som forventes av de ansatte, etter mitt inntrykk. Jeg får lønn for min jobb også, men det er utrolig koselig de få gangene jeg faktisk får en oppmerksomhet fra en kunde som takk for innsatsen. Anonymkode: bfe44...bf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå