Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Rart det depes så mange i islamske land da. Så det der tror du ikke på i det hele tatt.

Anonymkode: 7ace8...791

Hva er det jeg ikke tror på? Du kjenner meg ikke så det der var en meget dårlig måte og ty til hersketeknikk på. Ble du tom for argumentasjon nå eller? Jeg er selv muslim og min far og mor kom til norge paga krig I sitt hjemland hvor terrorister prøvde og drepe de. Min mor og far er muslimer og for og informere deg så dreper ISIS muslimer så ISIS er ikke muslimer de dreper andre mennesker paga politikk  ikke paga religion

Anonymkode: 41311...273

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir skikkelig teit så jeg gidder ikke og diskutere med ignorante brukere her inne. Jeg er muslim og mener islam er den beste religionen. jeg bryr meg ikke hva andre tenker og mener om det. De fleste som er I mot islam vet Heller ikke så mye om religionen, men tror på alt folk sier om religionen spesiellt når de hører på taper fra antiislam OG SIAN og ønsker ikke og høre eller ta til seg info fra andre muslimer,  men har allerede bestemt seg for og shame OG hate på andre muslimer. Det sier jo mer om de en oss som er troende liberale muslimer. Om dere er intresserte I og lære om Islam og vite hva islam er så spør Heller muslimer og les vers fra den hellige quranen, jeg ser det er flere muslimer en meg som har linket til mange vers fra den hellige quranen, of nevis at påstandene deres er feil men dere har allerede forhåndsdømt oss, så da er det vel ikke noe vits I og diskutere med dere mer? Jeg syns islam er best. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært samboer og gift med muslim og det er nok den verste religionen jeg har hatt på nært hold. 

Anonymkode: e2972...2bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må ærlig unnrømme at jeg spyr litt i kjeften av islam... 

Anonymkode: c9ffd...cc4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Tull slutt og drite deg ut. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jesus_in_Islam

Den artikkelen støtter meg. Profeten Muhammed misforstod Jesus da han plagierte Bibelen. 

Anonymkode: 9972a...332

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Den artikkelen støtter meg. Profeten Muhammed misforstod Jesus da han plagierte Bibelen. 

Nei for det første er det ingen artikkel, det er en kilde som heter wikipedia, og  wikipedia støtter det jeg har skrivd ikke det du har skrivd den støtter det jeg har skrivd til deg, at jesus er allah sin prophet og at vi muslimer kaller jesus for isa fred være med han. 

Full name: ʿĪsā ibn Maryam

In Islam, ʿĪsā ibn Maryam (Arabic: عِيسَى ٱبْنُ مَرْيَمَ‎, lit.'Jesus, son of Mary'), or Jesus, is the penultimate prophet and messenger of God (Allah) and the Messiah, who was sent to guide the Children of Israel with a new revelation: Injīl (Arabic for "gospel").[1][2]

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Islams_profeter

https://www.aftenposten.no/meninger/i/ngpva/den-muslimske-jesus

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei for det første er det ingen artikkel, det er en kilde som heter wikipedia, og  wikipedia støtter det jeg har skrivd ikke det du har skrivd den støtter det jeg har skrivd til deg, at jesus er allah sin prophet og at vi muslimer kaller jesus for isa fred være med han. 

In Islam, ʿĪsā ibn Maryam (Arabic: عِيسَى ٱبْنُ مَرْيَمَ‎, lit.'Jesus, son of Mary'), or Jesus, is the penultimate prophet and messenger of God (Allah) and the Messiah, who was sent to guide the Children of Israel with a new revelation: Injīl (Arabic for "gospel").[1][2]

Wikipedia er ikke en sikker kilde, da hvem som helst kan redigere den… 

Samtidig, ja, muslimene tror at Jesus eksisterte men lagde sin egen «sannhet» om ham. Som ikke stemmer. 

• Liker 1
Gjest Lawyam
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2021 den 23.42):

Hva mener du?

Anonymkode: 5987e...70a

Liker? Det handler nok mer om tro enn å like? Vi kan like en film, et bilmerke, en person osv., men religion tror man på!

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er snakk om en artikkel på Wikipedia som i henhold til Wikipedias regler refererer til en liste med kilder som belegg for innholdet.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Wikipedia er ikke en sikker kilde, da hvem som helst kan redigere den… 

Samtidig, ja, muslimene tror at Jesus eksisterte men lagde sin egen «sannhet» om ham. Som ikke stemmer. 

Wikipedia opererer med forskjellige tilgangsnivåer. Hvem som helst kan bidra. Men alle bidrag av bidragsytere som befinner seg på det laveste tilgangsnivået vil ende opp på en liste som administratorer overvåker. Påstander skal i utgangspunktet kildebelegges. Det stilles også krav til kilder. Tullball blir som regel fjernet av overvåkere i løpet av få minutter. Veldig ofte i løpet av bare ett minutt eller to.

Wikipedia-artikkelen det er snakk om viser til 133 kildereferanser og en rekke andre verk innholdet baserer seg på. Da er det neppe sånn at hvem som helst kan redigere den artikkelen uten å oppgi troverdige kilder som belegg for påstandene.

Endret av Klossmajor
AnonymBruker
Skrevet

Alle er god på sin måte. på det åndelige plan er det ingen religion  . Der bryr de seg ikke om det. Der er di et folkslag.

Anonymkode: 7dce6...418

AnonymBruker
Skrevet

:

Anonymkode: 7f25d...05f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 13.54):

I tillegg er koranen å endret etter Muhammads død. Koranen ble skrevet ned i en offisiell utgave etter at en kalif noen tiår etter Muhammads død  oppdaget at det var mange ulike variasjoner av koranen. Kalifen plukket ut 1 versjon og beordret at alle de andre skulle ødelegges. Det hadde ikke kalifen gjort om koranen var uendret.

Tror også man må huske på at araberne hadde en muntlig tradisjon, Muhammad skrev ikke ned noe. Så i løpet av noen tiår kan det bli en del  sprik i en fortelling som spres over til mange mennesker og over stort areal.

Har aldri lest koranen, men før trykkekunsten så fikk man aldri ordrette versjoner av bøker. Her står det at det var 2500 skrivefeil i koranen muslimene mener er den offisielle:

In 2020 article a Saudi website published an article[80] claiming that while most Muslims believe the text established by third caliph 'Uthman bin 'Affan "is sacred and must not be amended", there were are some 2500 "errors of spelling, syntax and grammar" within it. The author (Ahmad Hashem) argues that while the recitation of the Quran is divine, the Quranic script established by Uthman's "is a human invention" subject to error and correction. Examples of some of the errors he gives are:

https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_the_Quran#Grammar

Anonymkode: 7f25d...05f

Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og svar til dette.

Vintermorgen, mod

AnonymBruker
Skrevet
On 6/12/2021 at 10:15 PM, AnonymBruker said:

Dette blir skikkelig teit så jeg gidder ikke og diskutere med ignorante brukere her inne. Jeg er muslim og mener islam er den beste religionen. jeg bryr meg ikke hva andre tenker og mener om det. De fleste som er I mot islam vet Heller ikke så mye om religionen, men tror på alt folk sier om religionen spesiellt når de hører på taper fra antiislam OG SIAN og ønsker ikke og høre eller ta til seg info fra andre muslimer,  men har allerede bestemt seg for og shame OG hate på andre muslimer. Det sier jo mer om de en oss som er troende liberale muslimer. Om dere er intresserte I og lære om Islam og vite hva islam er så spør Heller muslimer og les vers fra den hellige quranen, jeg ser det er flere muslimer en meg som har linket til mange vers fra den hellige quranen, of nevis at påstandene deres er feil men dere har allerede forhåndsdømt oss, så da er det vel ikke noe vits I og diskutere med dere mer? Jeg syns islam er best. 

Akkurat det samme sier kristne. Og jøder. 

Anonymkode: 7ace8...791

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...