Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2021 den 23.43):

Liker islam best og katolsk kristendom minst.

Anonymkode: 5987e...70a

??? 
katolisme er kristendom så hvorfor smør på flesk?

Liker Katolisme best og Sunni minst

Anonymkode: be3c9...ef4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 2.34):

Jeg liker Islam best, fordi den har mange fine verdier man tar med seg i hverdagen. Det legges stor vekt på takknemlighet, tålmodighet om livet føles tøft, og samhold. I tillegg til ting som stor vekt på renslighet og helse.

Og så tror jeg at det finnes bare 1 Gud, og ikke en treenighet som i kristendommen. Gud er en kraft som er over alt og alle, ikke et menneske - og kan dermed ikke ha en sønn, som i kristendom.

Anonymkode: 97846...e88

Som mange andre religioner.

ellers er det bare 1 (EN) Gud i både Katolismen og Protestantismen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 7.00):

Har du sett hva ortodoks kristne driver med bak lukkede dører i  sekter?? Galskap fra ende til annen. 

Anonymkode: 95c97...33f

Og Shia og Sunni m.fl driver med mye dritt 

Skrevet

Jeg liker ingen, men Islam minst av alle.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker veldig godt ideene om Brahman og Atman, så hinduisme tiltaler meg mest. Deres hellige tekster er dessuten skrevet på sanskrit som er en info-europeisk språk. Jeg mener språket speiler tanken, og at språklige likheter også betyr likheter i tankene. Dermed er det en kobling mellom hinduisme og før-kristne religioner i Europa (info-europeiske religioner). Det gjør at jeg kjenner på et visst slektskap og at vedaene er relevante også for meg. 

De religionene jeg liker minst må være abrahamske religioner (jødedom, kristendom, islam). Jeg syns ikke det er "noe" her. Bare kortslutninger, logiske brister, fordømming, skam, tilbeding av offer-roller, rigide kjønnsroller osv. Jeg blir dum av å lese om slikt. 

Anonymkode: 1093c...547

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg liker veldig godt ideene om Brahman og Atman, så hinduisme tiltaler meg mest. Deres hellige tekster er dessuten skrevet på sanskrit som er en info-europeisk språk. Jeg mener språket speiler tanken, og at språklige likheter også betyr likheter i tankene. Dermed er det en kobling mellom hinduisme og før-kristne religioner i Europa (info-europeiske religioner). Det gjør at jeg kjenner på et visst slektskap og at vedaene er relevante også for meg. 

De religionene jeg liker minst må være abrahamske religioner (jødedom, kristendom, islam). Jeg syns ikke det er "noe" her. Bare kortslutninger, logiske brister, fordømming, skam, tilbeding av offer-roller, rigide kjønnsroller osv. Jeg blir dum av å lese om slikt. 

Jeg mener selvsagt Indo-europeisk 

*typos 

Skrevet

I veldig gamle dager var guden sola. Alle religioner stammer fra det.

Skrevet

Jeg regner meg ikke som religiøs og har heller ingen interesse av å sette meg inn i ulike religioner.

I den grad jeg "liker" en religion bedre enn en annen, må det bero på hvor merkbar den er for andre. 

Jeg "liker" religioner hvor de som utøver denne, kan la sin tro være en privatsak, som verken er synlig for andre, eller skader andre (heller ikke skader dyr).

Skrevet

Jeg syns islam er den beste religionen men det er Fordi jeg er muslim❤ har ikke noe til overs med andre religioner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Muslim her så islam er best!❤ 

Anonymkode: 5902d...171

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bibelen har blitt endret på heletiden, det kommer ikke den hellige quranen til og bli. den blir aldri endret på Fordi den hellige quranen er allmektige Allah's ord❤

Anonymkode: 3bdff...f4f

Koranen representerer nettopp en endring av bibelens innhold.

AnonymBruker
Skrevet

Man blir ofte fortalt at islam er fredens religion. Religion of peace. Hvorfor det? Ingen av de andre religionene må stemple seg som fredlige, og det er jo påfallende hvor mye kriger og konflikter som kommer i kjølvannet av islam...

PST gikk nylig ut og advarte mot barn som radikaliseres av islamisme. Hvorfor er det sånn? Hvorfor så mye hat?

Anonymkode: 4a9de...f30

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Klossmajor said:

Koranen representerer nettopp en endring av bibelens innhold.

Jeg tror du mistforstår her. Fordi den hellige quranen er ikke bibelen, den hellige quranen er en egen bok. Og bibelen er en egen bok. Mens bibelen blir endret på heletiden opp til per dags dato, så blir ikke den hellige quranen endret på. Nettopp Fordi den hellige quranen er allmektig Allah's ord. Det er ingen mennesker nå I dag eller for mange år  siden etter Mohammed fred være med han din død, som har endret den hellige quranen I motsettning til bibelen. La oss si gamle mosebok altså det gamle testamentet det har blitt endret på til det nye testamentet Fordi dagens mennesker og dagens samfunn ønsker og sette kristendommen I ett bedre lys en islam, så skal en finne på nye vers og nye ord I det nye testamentet. Det blir helt feil. Mens I den hellige quranen står alt skrivd uendret. I gamle mosebok fks står det at menn som har samleie med menn ikke skal komme til gudsrike men når homofili og gayright ble mer "akseptert " I samfunnet så skulle det plutselig endres med at det plutselig ble lov I kristendommen. Det blir feil når jesus I kristendommen også sa I følge bibelen at han ikke kom til og endre på guds ord. Men det ble jo endret på. Men ikke den hellige quranen ❤ og som andre skriver her også så sier jesus at han er guds sønn og gud selv så det gir ingen mening. Men I islam så er både isa (jesus) of mohammed fred være med de Allah's profet og oss muslimer sin profet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Man blir ofte fortalt at islam er fredens religion. Religion of peace. Hvorfor det?

Fordi det er fredens religion.

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Steining, kasting fra tak, halshugging, ja Islam er virkelig en fredens religion.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vil gjerne ha et ordentlig og ærlig svar.

Anonymkode: 4a9de...f30

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, grease80s said:

Steining, kasting fra tak, halshugging, ja Islam er virkelig en fredens religion.

Hva mener du med det? Drap I islam er haram. Selvom ISIS gjør det så betyr ikke det at det er greit. I følge den hellige quranen så er det haram og drepe uskyldige mennesker. Her er ett Vers fra den hellige quranen 

People who worship other than Allah, you have to respect their choice.

[Al-An'âm: 108]

And do not insult those they invoke other than Allāh, lest they insult Allāh in enmity without knowledge. Thus We have made pleasing to every community their deeds. Then to their Lord is their return, and He will inform them about what they used to do.

Anonymkode: 5902d...171

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Buddhismen og Rastafari liker jeg best, har ingen jeg liker dårligst, er ok med de fleste religioners skrifter uten at jeg tror på dem. De fleste skrifter sier det er galt å skjende, drepe, stjele og lyve. Liker selvsagt ikke all politikk, krig og kultur og tradisjoner som går utover menneskerettigheter, men mennesket har jo bevist at det ikke nødvendigvis har noe med selve religionene å gjøre, alle har drept, alle har skadet, alle har folk som ikke har fulgt skriftene, -det finnes psykopater, sosiopater og narsissister både i og utenfor religion desverre. 

Anonymkode: 43ec3...73e

Skrevet

Alle religioner er menneskeskapt, så hvilken overtro man velger handler stort sett om hvor man er vokst opp. Noen er heldigere enn andre ??

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror du mistforstår her. Fordi den hellige quranen er ikke bibelen, den hellige quranen er en egen bok. Og bibelen er en egen bok. Mens bibelen blir endret på heletiden opp til per dags dato, så blir ikke den hellige quranen endret på. Nettopp Fordi den hellige quranen er allmektig Allah's ord. Det er ingen mennesker nå I dag eller for mange år  siden etter Mohammed fred være med han din død, som har endret den hellige quranen I motsettning til bibelen. La oss si gamle mosebok altså det gamle testamentet det har blitt endret på til det nye testamentet Fordi dagens mennesker og dagens samfunn ønsker og sette kristendommen I ett bedre lys en islam, så skal en finne på nye vers og nye ord I det nye testamentet. Det blir helt feil. Mens I den hellige quranen står alt skrivd uendret. I gamle mosebok fks står det at menn som har samleie med menn ikke skal komme til gudsrike men når homofili og gayright ble mer "akseptert " I samfunnet så skulle det plutselig endres med at det plutselig ble lov I kristendommen. Det blir feil når jesus I kristendommen også sa I følge bibelen at han ikke kom til og endre på guds ord. Men det ble jo endret på. Men ikke den hellige quranen ❤ og som andre skriver her også så sier jesus at han er guds sønn og gud selv så det gir ingen mening. Men I islam så er både isa (jesus) of mohammed fred være med de Allah's profet og oss muslimer sin profet.

Hvor har du det fra at det er funnet på nye vers i bibelen?

De opprinnelige tekstene er sannsynligvis tapt. Det finnes eldgamle tekster av de fleste delene bibelen består av. F.eks Dødehavsrullene. I den grad bibelen er endret fra de første kjente tekstene handler det om oversettelser fra det ene språket til det andre som ikke alltid har vært like heldig, og endringer i ordlyd for å gjøre innholdet lettere å forstå for samtidens lesere. Det eksisterer kopier av det nye testamentet fra det tredje århundret e.Kr. Dagens bibelutgaver er temmelig lik de eldste tekstene man kjenner til. Det er en seiglivet myte at bibelen har gjennomgått gjentatte endringer som har korrumpert innholdet. Som om noen med sikkerhet kan slå fast at man sitter igjen med en bibel som avviker betydelig fra originalen. Ettersom koranen avviker en del fra tekstene i bibelen den baserer seg på, gir det tilhengere av koranen et forklaringsproblem det blir nærliggende å forsøke bortforklare med at bibelen har blitt forfalsket, og at det sanne bildet ble reintrodusert med koranen mange hundre år senere.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...