Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På generelt grunnlag, jeg liker ikke organisert religion der andre har bestemt hva du skal tro på og hvordan du skal praktisere din tro. Jeg har ingenting imot at folk tror på gud, men man bør selv få velge hvordan man skal praktisere sin tro i tråd med egen samvittighet. 

Anonymkode: 1a245...d65

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke på noe, men det var heller ikke spm

Så jeg vil si

wicca best og kristendom minst

AnonymBruker
Skrevet

Kristendommen ❤

Islam helt på bunn

Anonymkode: 805e8...ca0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Buddhismen er den jeg har minst imot. Det virker for meg som den religionen som er mest opptatt av fred. Kan godt hende jeg har helt feil inntrykk, men det er nå slik jeg oppfatter den.

Islam er den jeg har desidert mest i mot. Finnes ingen religion som er i nærheten engang. Det skyldes i hovedsak at det er så mye ekstremisme blant islamister. Religionen isolert sett er sikkert fredelig, men det hjelper ikke når man kunne dannet et eget kontinent i Midt-Østen av naboland som elsker å bombe alle - inkludert sine egne - og helst vil bo i steinalderen. Det er ikke plass til en slik religion som en stor andel tolker så voldsomt i det moderne siviliserte samfunnet.

Anonymkode: 154b2...211

• Liker 12
Skrevet

Buddhismen, helt klart. Islam kommer helt i bunnen av listen. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv buddhist så den sier seg selv, har ikke noe imot noen egentlig.. Alle er forskjellige og har forskjellige behov 🌹

Anonymkode: 8ba71...4ee

• Liker 1
Skrevet

Liker protestantismen best og sunni islam minst. 

Den første fordi den er regelrett fritenkeri, med vekt på arbeidsetos og personlog ansvar. Islam fordi den er det motsatte, samt har brutale straffelover for moralforbrytelser samt at det er straffbart å forlate Islam i 20+ land.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jødedommen liker jeg best. Ikke er den misjonerende, og den handler hovedsaklig om livet her og nå, og ikke hvilke belønninger som venter en når en er død. Dessverre vet de fleste nordmenn null og niks om Jødedommen.

Liker også østens religioner, Buddhisme og Hinduisme, da de ofte fokuserer på selvransakelse og karma.

Anonymkode: 4a9de...f30

• Liker 2
Skrevet

Syns Jødedommen er fin jeg.  En Gud , forholdet mellom Gud og mennesket står sentralt.  Og ingen misjonering. Det syns jeg også er fint. Og så har de så mange fine ritualer. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Buddhism mest, kristendom, katolisisme og islam minst. Men helt objektivt har kristendommen/ katolisismen påført mest skade og drept/torturert mest mennesker. Det er en grunn at de mørke århundre heter det. Bare av å tenke hvor mange kvinner var torturert og brent til døden har det veldig vanskelig å tro at noen vil være religiøs. Det er til og med bok fra den katulske kirken om hvordan man torturere kvinner lengst mulig før de dør. 

Religionen er ren ondskap. 

Anonymkode: 9d987...e79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Buddhisme er vel den mest akseptable av de store religionene. Islam er sannsynligvis verst. Usikker på hvordan jeg ville sortert kristendom, jødedom og hinduisme, de bytter vel litt plass rundt i midten der avhengig av hvilken variant vi snakker om.

Av de små tror jeg baha'i og shinto er relativt harmløse, mens scientologi og sikhisme er noe verre.

Anonymkode: f6484...b53

• Liker 2
Skrevet

Nå er jeg ateist så bryr meg ikke så nevneverdig..

men MÅTTE jeg velge blir de "beste alternativet" sikhismen eller Bahai

Nederst må de tre abrahamittske ligge (kristendom, jødedom og Islam)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Rogadame skrev (Akkurat nå):

Nå er jeg ateist så bryr meg ikke så nevneverdig..

men MÅTTE jeg velge blir de "beste alternativet" sikhismen eller Bahai

Nederst må de tre abrahamittske ligge (kristendom, jødedom og Islam)

Helt enig! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Har du sett hva ortodoks kristne driver med bak lukkede dører i  sekter?? Galskap fra ende til annen. 

Anonymkode: 95c97...33f

All religion er galskap fra ende til annen. 

Anonymkode: 9972a...332

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Although Rwanda is among the most Christian countries in Africa, in the 1994 genocide, church buildings became the primary killing grounds. To explain why so many Christians participated in the violence, this book looks at the history of Christian engagement in Rwanda and then turns to a rich body of original national- and local-level research to argue that Rwanda's churches have consistently allied themselves with the state and played ethnic politics. Comparing two local Presbyterian parishes in Kibuye before the genocide demonstrates that progressive forces were seeking to democratize the churches. Just as Hutu politicians used the genocide of Tutsi to assert political power and crush democratic reform, church leaders supported the genocide to secure their own power. The fact that Christianity inspired some Rwandans to oppose the genocide demonstrates that opposition by the churches was possible and might have hindered the violence."

https://www.bokklubben.no/kristendommen/christianity-and-genocide-in-rwanda-timothy-longman/produkt.do?produktId=4525623 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen ekspert, men på bakgrunn av det jeg vet:

Best: Taoisme, Buddhisme, hinduisme

Minst: katolske kirken, evangelium kirken

Anonymkode: c3808...80a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Islam - Fredens Religion ❤️ 

Anonymkode: d2ee8...b51

🙈 Akkurat, ja…

Anonymkode: c5d03...d5d

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Norrøn mytologi 👍

Islam 👎

Anonymkode: 53475...ac6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Liker islam best, da det er den sanne religionen.

Jødedom minst.

Anonymkode: 5987e...70a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Religion og politikk er roten til all krig. 

Anonymkode: b6448...992

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...