Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du?

Anonymkode: 5987e...70a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Liker islam best og katolsk kristendom minst.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Buddhismen best, og islam minst. 

Anonymkode: fdbea...b50

• Liker 21
Skrevet

Liker hinduismen best, hvor ikke-volden står sentralt. Meget fornuftig religion, nesten på grensen til filosofisk, men misliker klassesystemet.

Islam havner nok nederst på listen, mye pga. den sterke dyrkingen av guden deres, Allah. Religionen skaper krig, ekstremisme, dårlig kvinnesyn osv.. Dette er synd, og trolig pga. ulik tolkning av Koranen.

Er ikke religiøs. Tror på mennesket og enkeltindividet.

• Liker 20
Gjest Optimo
Skrevet

Hvorfor skal jeg like religion? 

AnonymBruker
Skrevet

Kristendommen ❤

Anonymkode: 92dda...af3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Islam best, fordi den har mange fine verdier man tar med seg i hverdagen. Det legges stor vekt på takknemlighet, tålmodighet om livet føles tøft, og samhold. I tillegg til ting som stor vekt på renslighet og helse.

Og så tror jeg at det finnes bare 1 Gud, og ikke en treenighet som i kristendommen. Gud er en kraft som er over alt og alle, ikke et menneske - og kan dermed ikke ha en sønn, som i kristendom.

Anonymkode: 97846...e88

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hinduismen syns jeg er en fin og fredelig religion. Men jeg tror ikke på den, jeg tror det finnes 1 Gud, som i islam.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
?mynonA skrev (2 timer siden):

Liker hinduismen best, hvor ikke-volden står sentralt. Meget fornuftig religion, nesten på grensen til filosofisk, men misliker klassesystemet.

Islam havner nok nederst på listen, mye pga. den sterke dyrkingen av guden deres, Allah. Religionen skaper krig, ekstremisme, dårlig kvinnesyn osv.. Dette er synd, og trolig pga. ulik tolkning av Koranen.

Er ikke religiøs. Tror på mennesket og enkeltindividet.

Jeg liker også hinduisme, veldig fredelig og man skal kunne legge fra seg en lommebok på en benk uten at den blir stjålet, leste jeg et sted.

Men for meg blir hinduismen mer en tullereligion. De har 3 guder. Jeg klarer ikke å tro på flere guder. Skal man først tro på en Gud så er dette for meg en kraft, ikke en personlighet eller flere personligheter med navn. Og så syns jeg at det er urealistisk at alle mennesker skal være så fredelige. Det vil alltid finnes det gode og det vonde, det er jo helt åpenbart. Så jeg ville gått for en religion som representerer virkeligheten bedre og kan gi et slags svar på det store spørsmålet om hvorfor vi er her, ikke bare en «nå skal vi meditere»-religion.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg liker Islam best, fordi den har mange fine verdier man tar med seg i hverdagen. Det legges stor vekt på takknemlighet, tålmodighet om livet føles tøft, og samhold. I tillegg til ting som stor vekt på renslighet og helse.

Og så tror jeg at det finnes bare 1 Gud, og ikke en treenighet som i kristendommen. Gud er en kraft som er over alt og alle, ikke et menneske - og kan dermed ikke ha en sønn, som i kristendom.

Kristne tror også det kun finnes 1 gud.  Treenigheten i kristendommen er at Gud har 3 framtredelsesformer: Faderen, Sønnen og Den hellige ånd. 

Til trådstareter:

Jeg tror ikke på noen religioner. Buddhismen virker som den minst verste religionen, Islam som den verste. 

Anonymkode: 9972a...332

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Islam - Fredens Religion ❤️ 

Anonymkode: d2ee8...b51

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Zoroastrianisme best, judaisme minst.

Anonymkode: 13423...743

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hinduismen syns jeg er en fin og fredelig religion

Muslimene i India vil nok si seg uenig i det.

Anonymkode: 7bb4c...a0e

• Liker 3
Skrevet

Ingen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Buddhisme virker som den beste. Og hvilken som er verst er jeg usikker på. 

Anonymkode: 26f5a...816

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker ingen religioner. Roten til mye ondskap bare.

Anonymkode: 95c97...33f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kristne tror også det kun finnes 1 gud.  Treenigheten i kristendommen er at Gud har 3 framtredelsesformer: Faderen, Sønnen og Den hellige ånd. 

Til trådstareter:

Jeg tror ikke på noen religioner. Buddhismen virker som den minst verste religionen, Islam som den verste. 

Anonymkode: 9972a...332

Har du sett hva ortodoks kristne driver med bak lukkede dører i  sekter?? Galskap fra ende til annen. 

Anonymkode: 95c97...33f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Liker islam best og katolsk kristendom minst.

Så rart, jeg synes katolsk kristendom ser stiligst ut, mens islam ser verst ut, rent estetisk sett. 

Anonymkode: a8654...952

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Buddhismen best, jødedommen minst. 

Anonymkode: 85892...5da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker de gammeltestamentlige religionene minst, og naturreligioner mest.

Går mest på menneskets posisjon i "skaperverket". I mine øyne er ikke mennesket "mer verdt"/opphøyet, men en del av naturen. Med en slik anskuelse ville vi ha vært flinkere til å høste det vi trenger, og ikke mer. Å heve mennesket over naturen fører til grådighet og arroganse, som er grunnen til at vi er i ferd med å kjøre jordkloden på dynga.

Anonymkode: a5e19...a4a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...