AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Jeg har de siste ukene begynt å spise kun 1 gang om dagen, i begynnelsen var jeg endel sulten men nå kjenner jeg veldig lite sult. Er jeg da i ketose? Jeg drikker mye væske og tar vitamin og mineraltabl daglig. Har endel som jeg må gå ned i vekt. Føler det er bra slik jeg har det og jeg klarer ikke å spise lite ofte som mange gjør, det blir feil for meg vet ikke hvorfor men bare er sånn. Hva tenker dere som har peiling? Anonymkode: 27deb...125
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Spørs hva du spiser når du først spiser det. Mange som fungerer godt med OMAD. Gjør det selv on jeg vil ned etpar kg Anonymkode: 08350...d0e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 Jeg spiser 2 eller 3 knekkebrød, havregrøt eller en liten middag. Spiser ikke store mengden. Anonymkode: 27deb...125
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 Jeg tenker at hvis du går ned i vekt så kommer du til å legge på deg kiloene igjen like fort som de forsvant. Kræsjdietter funker sjeldent i lengden. Det er best å gjøre livsstilsendringer du kan leve med i lengden. Anonymkode: c23ee...87c 11
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 Ja men jeg har ikke lyst på mer mat jo. Jeg kan gradvis spise litt mer når jeg har kommet dit jeg vil av kg tenker jeg. Spise lite gjøre jeg nå. Anonymkode: 27deb...125
Gjest laPistola Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg spiser 2 eller 3 knekkebrød, havregrøt eller en liten middag. Spiser ikke store mengden. Anonymkode: 27deb...125 Da er du ikke i ketose. Hva slags knekkebrød og middag?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 fiber balance knekkebrød fra wasa. Men fungerer for meg å gå ned i vekt. Anonymkode: 27deb...125
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja men jeg har ikke lyst på mer mat jo. Jeg kan gradvis spise litt mer når jeg har kommet dit jeg vil av kg tenker jeg. Spise lite gjøre jeg nå. Anonymkode: 27deb...125 Hvis du er i stort underskudd av kalorier og gradvis spiser mer så vil du selvsagt legge på deg igjen. Hvis du virkelig vil ned i vekt så anbefaler jeg på det sterkeste å ta den sikreste metoden, altså se på nytt kosthold som en livsstilsendring og droppe kræsjdiettene. Anonymkode: c23ee...87c 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 Du er i ketose når du over tid spiser ekstremt lite karbohydrater. Om du spiser karbohydrater en gang i døgnet så rekker du aldri å komme i ketose. Når det er sagt må du bare finne det som funker for deg. Pass på å spise nok, så du ikke sulter deg. Det må du evt betale for i form av en smell senere. Anonymkode: 6d19e...160 2
Gjest laPistola Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): fiber balance knekkebrød fra wasa. Men fungerer for meg å gå ned i vekt. Anonymkode: 27deb...125 Mulig, men du nevnte ketose. Virker som du blander 2 dietter. Ketokost med periodisk faste vil føre til varig vektnedgang, om du legger deg på en livsstil med lite karbohydrater i etterkant. Det er også viktig og få i seg næringsstoffer i spisevinduet. Her spiser du næringsfattige raske karbohydrater .Kroppen din vil være desperat etter fett og jobbe for og lagre det du spiser som fett, så du får dårlige forbrenning. Du får sannsynligvis ikke i deg nok næring ( hva består middagen av?) , så kroppen vil snart protestere så du ikke klarer mer. Da vil du gå raskt opp igjen.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 Dette er oppskriften på en gigantisk sprekk. Spis mer! Eller spis oftere. Du vil få cravings av en annen verden av å holde på sånn. Anonymkode: df770...a85 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #12 Skrevet 7. juni 2021 Har du en grunn for å ønske ketose (annet enn vektnedgang)? I så fall må du spise hovedvekten av kaloriene dine fra fett. OMAD kan du fint fortsette med om det fungerer for deg, men da må du passe på å få i deg nok kalorier. Hvis du kun får i deg 800-1000 kcal bør du øke porsjonen eller legge til ett måltid. Anonymkode: 20436...df7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #13 Skrevet 8. juni 2021 Det er så mange gale ideer der ute om hvordan man skal spise. "One meal a day" er jo en av disse. Kroppen din er avhengig av næring, så da vil dette være helt idiotisk. Noe de fleste bør forstå. Spis 3-4 måltider hver dag, kroppen trenger næring regelmessig!! Anonymkode: 0bd2f...06c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #14 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er så mange gale ideer der ute om hvordan man skal spise. "One meal a day" er jo en av disse. Kroppen din er avhengig av næring, så da vil dette være helt idiotisk. Noe de fleste bør forstå. Spis 3-4 måltider hver dag, kroppen trenger næring regelmessig!! Anonymkode: 0bd2f...06c Jeg tror man skal høre på kroppen sin jeg, folk er forskjellige. Jeg spiser tre solide måltider til relativt faste tider hver dag. Mannen min jobber turnus og han spiser lunch og middag når han har dagvakt eller fri, men bare middag når han har seinvakt (+ en frukt eller to i løpet av dagen). Sånn har han spist i alle år, og han er både sunn og frisk 😊 Anonymkode: adbec...99d
Galanga Skrevet 8. juni 2021 #15 Skrevet 8. juni 2021 OMAD fungerer for mange, ikke bare for å gå ned i vekt men også som permanent livsstil. Men det er ikke slik at du kan bare spise et vanlig litt større måltid bare en gang om dagen og tro at det holder. De som holder på med OMAD og gjør det over lang tid gjør dette på en veldig gjennomtenkt måte slik at de garantert får med seg alt av næringsstoffer de trenger. Jeg følger flere som går på OMAD, og mange spiser 2000-+ kalorier i et måltid, og da krever det mye planlegging. Kjøtt/fisk, masse grønnsaker, smoothie, sunne karbohydrater, gjerne grovt brød med peanøttsmør for å få i seg riktig mengde fett også og en dessert av f.eks fullfett yoghurt med bær osv. Jeg klarer meg ikke på det, min kropp trenger flere måltider. Men Jeg anerkjenner at det kan funke helt fint for mange, også i ubegrenset tid, men det krever mye mer kunnskap og planlegging enn vanlig kosthold.
Tvist Skrevet 8. juni 2021 #16 Skrevet 8. juni 2021 Er måltid om dagen er ikke nødvendigvis feil, om det fungerer for personen. Men bare et måltid om dagen som består av 2-3 knekkebrød, det er ikke bærekraftig over tid. 1
Matas Skrevet 8. juni 2021 #17 Skrevet 8. juni 2021 Kjære trådstarter, Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet. * Diskusjoner om daglig inntak under 1500 kcal kan bli ryddet. Kosthåndboken til Helsedirektoratet anbefaler en reduksjon på 500-1000 kcal daglig i forhold til energibehov, for å oppnå vektreduksjon ved overvekt. * Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege eller annet helsepersonell for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. - Matas, mod.
Anbefalte innlegg