Gå til innhold

Hvorfor er fler og flere menn i sin beste alder ufrivillig singel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag er det jo ikke lengre bare lave, tjukke menn uten utdannelse på nav som ikke får seg dame. Jeg kjenner masse oppegående, empatiske menn med god helse, normalt utseende og god råd som ikke når opp på datingmarkedet fordi kvinners kravliste idag er et nåløye å komme igjennom. 

joda har en enkel kompis, liten spinkel og lite smart som ikke vil ta til takke med annet enn høye blondiner, men ellers....

er dette bare et resultat av at noen høystatus menn med muskler gjenbrukes veldig mye?

Anonymkode: 8ea57...d54

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle etablerer seg seint pga høye krav i arbeidslivet. Og menn velger bort barn. 

Jeg pleide å date alt anna enn høystatus menn, men lave spinkle menn med lav utdanning vil ikke ha barn de heller.

Anonymkode: 5dd0e...859

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

fordi kvinners kravliste idag er et nåløye å komme igjennom. 

Hvorfor spør du et spørsmål, når du allerede har satt premissene?  Hva med alle svarene som starter på "fordi menn....."  eller "fordi samfunnet......"? 

Til og med en lavt utdannet mann som jeg, ser at sammenhengene her i verden, er mye større. 

Anonymkode: 33220...d09

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Fordi ALLE mener de fortjener det beste, til og med de kjipeste personene mener de fortjener det aller, aller, aller beste. 

Det har nemlig skoleverket, velferdsstaten, mamma, pappa, psykologen, etc, etc fortalt dem. 

Og det kommer til uttrykk på mange rare måter. 

Du SKAL være sjarmerende. Jeg, derimot, jeg trenger bare å være meg selv, jeg. Jeg er bra nok som jeg er, mens du skal yte, yte, yte. Såpass fortjener jeg. Hrmf. 

Anonymkode: 79fc3...5dc

• Liker 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Alle etablerer seg seint pga høye krav i arbeidslivet. Og menn velger bort barn. 

Jeg pleide å date alt anna enn høystatus menn, men lave spinkle menn med lav utdanning vil ikke ha barn de heller.

Jo, flere av oss vil det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Å få barn som mann i dag må jo alle menn unngå. Krangling, rettssaker og et vanvittig konfliktnivå i 18 år og mere enn det må jo være prevensjon nok. 

Anonymkode: 1c873...b9d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Damer er alt for kresne. Stadig flere blir også lesbiske, og drar også til Danmark for å bli gravide.

Anonymkode: a672c...99f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Å få barn som mann i dag må jo alle menn unngå. Krangling, rettssaker og et vanvittig konfliktnivå i 18 år og mere enn det må jo være prevensjon nok. 

Virkelig? De fleste menn jeg kjenner har barn og bor med de 100%. De få som ikke gjør det, har de 50% og har også et godt forhold til sin eks.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Dette, nei takk til barn 😅

Anonymkode: 01f8e...4ee

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke, jeg har en kollega på nesten 40 som aldri har vært i et forhold. Han er kanskje litt stille, men han er kjekk, smart og har en god jobb. Jeg kjenner ham ikke godt nok til at jeg har spurt hvorfor, men jeg klarer ikke se noen grunner til det. Han virker bare god og snill.

Jeg er derimot ei dame som alltid har valgt feil menn og ikke stilt de kravene jeg burde ha stilt. Jeg tar gjerne en av de fine, single mennene i sin beste alder 😄

Anonymkode: a128d...144

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette, nei takk til barn 😅

Må tilføye det er ikke nødvendigvis blir slik, men risken er for høy til at jeg våger å sette barn på en kvinne pdd. Menn har ikke sjans mot ett kvinnfolk som slår seg vrang angående barna, finnes uendelig mye skrekkhistorier. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke, jeg har en kollega på nesten 40 som aldri har vært i et forhold. Han er kanskje litt stille, men han er kjekk, smart og har en god jobb. Jeg kjenner ham ikke godt nok til at jeg har spurt hvorfor, men jeg klarer ikke se noen grunner til det. Han virker bare god og snill.

Jeg er derimot ei dame som alltid har valgt feil menn og ikke stilt de kravene jeg burde ha stilt. Jeg tar gjerne en av de fine, single mennene i sin beste alder 😄

Hvorfor tar du ikke kollegaen?

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje han ikke er interessert?

Anonymkode: 37b40...6e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den mannen jeg kjenner best som er singel (og har vært det i hele sitt voksne liv) er det av egen vilje. Og ja, jeg vet at han har fått henvendelser fra helt strøkne damer.

Han har det rett og slett greit med seg selv, har jobb og OK inntekt, er ryddig, men har muligens et uheldig kosthold.

Anonymkode: 1e40b...37d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan jeg godt om han er interessert, begynte på jobben først i fjor og vi har hatt litt for mye hjemmekontor til å finne ut av det 😄

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vel ...mange menn skal leve singellivet , de skal studere, bygge karriere , ha frie tøyler og ingen forpliktelser...så går tiden å damene finner seg noen som ønsker å slå seg ned å bygge ett liv sammen.

Mannen som har «levd livet» sitter igjen med alenemødre og andre «utstøtte» som han mener han er for God til. Klart det fortsatt er supre single damer tilgjengelig men det er flere om Beinet

Anonymkode: eb32e...52d

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Alle i vesten, både kvinner og menn, er såpass bortskjemte og selvsentrerte at vi ikke lenger vet hvordan vi skaper et samliv med et annet menneske.

Og menn er verst i og med at de ikke blir sosialisert til å kommunisere, samarbeide og tenke på andre i like stor grad som kvinner. De mennene som kan disse tingene har som regel mange damer som konkurrerer om seg.

Men kvinner er ikke uten skyld de heller. Alle er bortskjemte, særlig enebarn og skilsmissebarn.

Vi mennesker er rett og slett ikke kompatible med hverandre lenger. 

Anonymkode: 7970e...a9d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Mange menn taper på sosial kompetanse. De aner ikke hvordan de skal oppføre seg. Når menn i 30-og 40 årene fortsatt prøver på de samme sjekkereplikkene som når de var 18 så sier det seg selv at de aldri vil lykkes.🙄

Anonymkode: dd48b...b21

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Damer er alt for kresne. Stadig flere blir også lesbiske, og drar også til Danmark for å bli gravide.

Hvorfor tror du damer reiser til Danmark da? 

Anonymkode: 61845...a0f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min opplevelse som kvinne i 30-årene i Oslo er at det er manko på menn. De fleste er etablerte eller ønsker ikke å etablere seg. 

Anonymkode: 61845...a0f

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...