AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Forholdet vårt synger på siste vers. Jeg har prøvd å snakke min kjæreste på en hyggelig måte. Ta mitt ansvar for ting hun mener jeg gjør feil. Jeg har ikke vært utro og ikke gjort andre fæle ting. Vi er veldig forskjellige på mange måter, jeg er lite materialistisk, men hun shopper som en galning. Vår bakgrunn er forskjellig, hun kommer fra et rikere nivå enn meg og har aldri opplevd trange tider. Jeg har pga skilsmisser fått nesten ødelagt min økonomi og utsatt for psykisk vold av en tidligere partner. Ut fra disse opplevelser er jeg forsiktig med å sette økonomien over styr og veldig var for krangel og personlige angrep. Derfor har jeg nok vært litt vel tilbakeholden med å være med på hennes kjøpekarusell og holdt tilbake når det kommer til å gjøre store sprang i forholdet. Når min nåværende kjæreste ved flere anledninger har skjelt meg ut og kastet stygge bemerkninger om meg, har dette såret veldig. Og ført til at jeg trekt meg bort og begynt å lure på hvem hun egentlig er. Hvordan vil et langvarig bli med henne når hun kan si så stygge ting om meg? Aldri har hun beklaget slike tilfeller. Hun har også ment at jeg har såret henne med vilje eller sabotert ting for å sette henne i dårlig lys. Alt er bare tull. Jeg har som nevnt forsøkt å få dialog med henne hvor vi begge tar ansvar for våre feil og sammen forsøke å redde forholdet. I den forbindelse tar jeg ansvar for ting hun mener jeg gjør galt, eller forsøker å forklare mine handlinger, men møtes av ingen forståelse, bare fordømmelse og mer utskjelling. Bør jeg bare la dette forholdet gå i grava? Vi er voksne mennesker og vært et par i flere år. Anonymkode: 79312...d20 1
KvasiKonge Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har som nevnt forsøkt å få dialog med henne hvor vi begge tar ansvar for våre feil og sammen forsøke å redde forholdet. Du har faktisk ikke nevnt dette. Hvis hun har behov for shopping kan hun vel benytte egne midler? Du kommer med litt for lite informasjon. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun har også ment at jeg har såret henne med vilje eller sabotert ting for å sette henne i dårlig lys. Alt er bare tull. Har du snakket med henne om dette? Konkrete eksempler som dere er uenige om, er det da tull? Et forhold er selvsagt avhengig av at begge partene ser gevinsten, det virker ikke som at du får noen gevinst fra posten din.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Forholdet vårt synger på siste vers. Jeg har prøvd å snakke min kjæreste på en hyggelig måte. Ta mitt ansvar for ting hun mener jeg gjør feil. Jeg har ikke vært utro og ikke gjort andre fæle ting. Vi er veldig forskjellige på mange måter, jeg er lite materialistisk, men hun shopper som en galning. Vår bakgrunn er forskjellig, hun kommer fra et rikere nivå enn meg og har aldri opplevd trange tider. Jeg har pga skilsmisser fått nesten ødelagt min økonomi og utsatt for psykisk vold av en tidligere partner. Ut fra disse opplevelser er jeg forsiktig med å sette økonomien over styr og veldig var for krangel og personlige angrep. Derfor har jeg nok vært litt vel tilbakeholden med å være med på hennes kjøpekarusell og holdt tilbake når det kommer til å gjøre store sprang i forholdet. Når min nåværende kjæreste ved flere anledninger har skjelt meg ut og kastet stygge bemerkninger om meg, har dette såret veldig. Og ført til at jeg trekt meg bort og begynt å lure på hvem hun egentlig er. Hvordan vil et langvarig bli med henne når hun kan si så stygge ting om meg? Aldri har hun beklaget slike tilfeller. Hun har også ment at jeg har såret henne med vilje eller sabotert ting for å sette henne i dårlig lys. Alt er bare tull. Jeg har som nevnt forsøkt å få dialog med henne hvor vi begge tar ansvar for våre feil og sammen forsøke å redde forholdet. I den forbindelse tar jeg ansvar for ting hun mener jeg gjør galt, eller forsøker å forklare mine handlinger, men møtes av ingen forståelse, bare fordømmelse og mer utskjelling. Bør jeg bare la dette forholdet gå i grava? Vi er voksne mennesker og vært et par i flere år. Anonymkode: 79312...d20 Hva slags materielle ting prøver hun å få deg til å bli med å kjøpe. Forstår ikke utfra posten din hva problemet egentlig er. Anonymkode: da512...7e4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Forhold som inkluderer regelmessig utskjelling er det vanligvis klokest å avslutte, ja. Anonymkode: 04089...3b3 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 Livet er for kort til å tilbringes med folk som skjeller deg ut! Dump henne! Jeg var sammen med en som skjelte meg ut! Det var en befrielse da det ble slutt! Et nytt liv! Jeg skal aldri finne meg i slikt igjen! Nå er jeg sammen med en. Og vi behandler hverandre med respekt, og snakker fint med hverandre! Anonymkode: 34b34...177 1
Gjest Skogsalv Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Hvis hun ikke er god og snill, - hva er det da å satse på ? Dere er på 2 forskjellige planeter virker det som ,- både ifht verdier og kommunikasjon. Du kan ikke leve av ei pen kake....
exictence Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 Snakker hun stygge ting til og om deg, så synes jeg du skal gå. Det med shopping ting forstår jeg ikke helt? Dersom dere begge bruker like mye på deres felles ting, må jo hun få gjøre ellers det hun vil hvis hun har egne penger til det?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 35 minutter siden, Sensi said: Hva holder deg igjen? Sikkert det som alltid holder folk igjen; en frykt for å være alene som man klarer å overbevise seg selv om er "kjærlighet" og ikke "fasade". Anonymkode: bdd65...5b8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sikkert det som alltid holder folk igjen; en frykt for å være alene som man klarer å overbevise seg selv om er "kjærlighet" og ikke "fasade". Anonymkode: bdd65...5b8 Husker jeg var veldig lei meg for at ikke mine forhold fungerte. At det var en sorg i seg selv. Man jobber så hardt og ønsker så sterkt at forholdet skal fungere og at det skal bli slik som man ser for seg at et godt forhold skal være. Det å ikke gi opp bidro til at jeg brukte lang tid på å slå opp i mine ikke-fungerende forhold. I ett av forholdene jeg slet i, så var mannen bra men ikke for meg. Lang historie kort så var der ulike verdier og jeg var mye sint og frustrert. Stakkars fyr, men han bidro ikke med det han burde bidratt med. Det at hun skjeller deg ut kan basert på min erfaring, være at hun også egentlig vil ut av forholdet. Jeg har iallfall ikke vært slik mot noen andre. TS: vær tro mot deg selv og pass på at du har det bra i forholdet. Hvis ikke så... Anonymkode: 4dd09...2ff
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 Jeg forstår heller ikke helt hva problemet er med shoppingen osv., men voksne folk skjeller ikke ut partneren dersom de har noe som helst respekt for vedkommende. Anonymkode: 43782...0df
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #12 Skrevet 7. juni 2021 Hvis du hadde vært i et godt forhold og hadde hatt gode venner. Og så skulle du valgt deg én venn til. Ville du da valgt deg en person som behandlet deg slik om du visste det på forhånd? Hvis NEI, dump henne! Hvis JA, fortsett å være sammen med henne. Anonymkode: 34b34...177
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #13 Skrevet 7. juni 2021 jeg skjønte ikke hva dere er uenig om?unntatt at hun liker å shoppe, mens du ikke gjør det? Anonymkode: e6978...3e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå