Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av den andre tråden om transpersoner. 

Dette har jeg vært usikker på en stund. Er det slik at det er ille å tenke at transpersoner ikke burde kunne delta i sport som kjønnet de har byttet til? Altså slik at en biologisk født mann kan være med i kvinnesport? 
For meg høres det helt hårreisende ut, og som det burde være en selvfølge at det ikke er tillatt. Men har fått med meg at det er lov? Og at det er å tillate dette som er det politisk korrekte i verden/Norge?

Igjen inspirert av den andre tråden, hjelp meg å forstå hvordan dette skal være greit?

Anonymkode: c1ebc...ff7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Transkvinner ER kvinner!

Anonymkode: a3039...ff4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Transkvinner ER kvinner!

Anonymkode: a3039...ff4

Nei, ikke biologisk.

Jeg dømmer ingen, men vi kan ikke late som det ikke er en forskjell.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
spirå12 skrev (26 minutter siden):

Nei, ikke biologisk.

Jeg dømmer ingen, men vi kan ikke late som det ikke er en forskjell.

Enig, det er jo absolutt en forskjell. Det er også en grunn til at det deles inn i kjønn i sport, og mtp. rekorder, etc., ellers har ikke kvinner noen sjanse. Da virker det veldig feil å plutselig skulle tillate transkvinner å delta i kvinneidrett når de biologisk er menn, og derfor generelt større/sterkere. Virker både farlig og helt feil å skulle tillate? 

ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sport er det eneste transkvinner burde bli eksludert fra. Er det transfobisk å mene det? Det kommer helt an på hvordan man uttaler seg.

Anonymkode: 8d8ce...695

• Liker 1
Skrevet

Nå er det vel helst transkvinner som har noe å tjene på det. Og det burde selvsagt ikke vært lov. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir kult å se spesielt proffboksing mellom transkvinner og biologiske (?) kvinner.

Det kommer i tillegg til å løse problemet med kvinneandelen i styret i ymse selskaper. Halvparten av gutteklubben grei identifiserer seg som kvinner og vipps så har vi full likestilling😃

Anonymkode: 9e1ce...c28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ville ødelagt all kvinneidrett om biologiske menn får konkurrere mot kvinner! 

Anonymkode: f8a45...b89

• Liker 4
Gjest 24/7SylviaPlath
Skrevet

Det er en grunn til at ingen transmenn briljerer innen herresport, for å si det sånn...

Helt sykt at transkvinner har the motherfucking audacity til å konkurrere med biologiske kvinner - det er ingen menneskerett å spille sport, lol.

AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er helt ute her! Takk for svar! 

ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...