AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Hei i juli skal vi arrangere babyshower for ei venninne, hun har fått påvist svangerskapsdiabetes, og er selvfølgelig veldig nøye med hva hun spiser, vi tenker kurvfest, og ikke alle er klar over situasjonen hennes, så jeg vil ta med noe som hun kan spise uten at det blir en greie rundt det. Har dere noe tips til mat? Enkle ting, varm/kaldt, god drikke ? Som jeg kan ta med? Anonymkode: 6ef01...d4a
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Fiber,grove kornprodukter og grønnsaker er bra, så hva med å lage noen skikkelige grove horn eller scones, påsmurt med for eksempel salat, tomat, hvitost og kyllingskinke? Det står litt om kostholdsråd her: https://www.helsenorge.no/sykdom/svangerskap/svangerskapsdiabetes/#kostholdsrad-ved-svangerskapsdiabetes Anonymkode: d6b41...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Du må nesten høre med henne hva hun kan spise. Det er veldig individuelt hva som fører til blodsukkerstigning. Hvordan man setter sammen måltidene har også noe å si. Selv kunne jeg innta frukt i moderate mengder og melkeprodukter, men kornprodukter, uansett hvor grove de var, førte til for høyt blodsukker. Enkelte kunstige søtningsmidler kan også ha påvirkning på blodsukkeret. Selv spiste jeg mye salat der jeg varierte med kylling, kjøtt og fisk, cottage cheese med frukt og lavkarbo knekkebrød. Sukkerfri cider eller vann med kullsyre er godt i varmen. Av godteri og kakemikser kan jeg anbefale produkter fra Frøken Holm. Anonymkode: 5b52f...65d
LilleMy1989 Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Hør med henne hva hun ønsker. Første gangen jeg var gravid fikk jeg diabetesvennlig babyshower og ble så skuffet! Hadde håpt at om det ble så kunne jeg skeiet ut den dagen ihvertfall... Én dag med høye går helt fint så jeg sparte meg til spesielle anledninger. Som nevnt over så er det også veldig individuelt hva som slår ut, noen må leve lavkarbo for å holde seg innenfor..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå