AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Hvem burde jeg oppsøke for å få hjelp med å finne riktige sko/riktig såle eller liknende til arbeidsdag i konstant bevegelse? Varierer mellom hele dagen på stein, og noen dager 50/50 stein og vinyl+teppe eller liknende. Får så vondt i knær og lår, er generelt godt trent men mine knær er ikke de sterkeste så skal fokusere på det, er det generell styrke eller hva slags trening er viktigst? Kan reise en tur til Oslo, men hvem oppsøker man? Leste denne: https://www.kk.no/livstil/puttes-de-ned-i-feil-sko-over-lengre-tid-kan-du-fa-store-plager/67799132 men klarer ikke å finne en fotterapaut i Oslo som ikke kun er behandling og diabetes-fokusert (virker det ut som). Hvem skal jeg kontakte? Kiropraktor, fysioteraput eller butikker (xxl/løplabben har jo såletilpasning tror jeg)? Burde nok ha nøytrale sko også. Anonymkode: cf816...eb9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Du kan be legen om henvisning til ortoped. Så finner du ut om du trenger spesialsåle. Det kan fort gi belastninger på kne om du ikke har god nok støtte under foten. Anonymkode: d120d...f2d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 Ta kontakt med et ortopedifirma, du trenger ikke henvisning. Blatchford har verksteder mange steder i landet, men det finnes mange andre også Anonymkode: 052f7...922
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 Mage helsearbeidere bruker Hoka, vet jeg. Ved en butikk jeg har jobbet ved fikk vi gummimatter til å stå på i perioder det ble mye statisk ståing. Vet ikke om dette kan hjelpe for deg. Anonymkode: e8f28...3c5
GammelKaktus Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 Jeg går mye om dagen og er mye på beina, veldig glad i Skechers og Hoka sko, helst forskjellige par så jeg kan skifte så de får pause. En fysioterapeut kan se på måten du går på og se hva du gjør "feil", vise deg øvelser som kan hjelpe osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå