AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Var i et familieselskap tidligere i dag, og fikk en åtte måneder gammel baby "dumpet" i fanget av foreldrene. Jeg er filletante til denne ungen, og de er voldsomme med at vi skal bli kjente med babyen. Men babyen begynte å skrike straks den ble plassert i fanget mitt, og moren satt hele tiden ved siden av meg og ga instrukser til hvordan jeg skal oppføre meg. Hun er veldig på og sier fra hvis hun mener jeg "gjør feil." I dag mente hun at jeg er alt for passiv med barnet og må leke og dulle mer med den lille gutten. Føler jeg hadde gjort det bedre hvis ikke foreldrene hele tiden satt ved siden av og "ga karakterer" og tilbakemelding. Eller er det bare jeg som ikke er flink med små unger? Føler at når ungen skriker, så er det noe med meg. Moren har også sagt at det bare er meg babyen skriker hos, og at jeg må bli flinkere. I dag var hun nesten litt irritert på meg-Jeg er kusinen til faren og har mest kontakt med ham. Hva ville dere gjort? Anonymkode: b547f...55a 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Jøss, så spesielt😬 8 mnd gamle babyer kan være veldig skeptiske til andre enn nære kjente, hvorfor dette enorme behovet for å presse på dette barnet til søskenbarnet til far? Hadde mitt søskenbarn presset sitt barn på meg. Og detaljstyrt hvordan jeg håndterte det hadde jeg gladelig levert dette tilbake og bedt de undergolde ungen sin selv Anonymkode: 9cfae...e8b 15
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Nei, du får jo ikke gjort så mye med barnemorens avvikende adferd. Jeg ville bare ignorert henne og gitt baby tilbake straks han begynner grine. Det er foreldrene som har valgt å få barn. De må ta all drillingen, tekstingen, oppdragelsen etc. Vi rundt skal bare ta det som er gøy, og kun når vi har lyst. Etterhvert, om du blir glad i barnet og moren fortsetter være like avvikende så bør nok dere i slekta forsøke avlaste henne endel så barnets barndom ikke blir helt på jordet dårlig. Anonymkode: f4e1e...5e4 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Tenkt at de er litt dumme som tenker at babyen skal være fornøyd hos en vilt fremmed, og ikke ofret de en tanke mer. Neste gang sier du nei takk. Anonymkode: 565e2...a8d 8
Surrebukken Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 Det er helt greit fra din side, og jeg forstår din (og babyens) reaksjon. Noen foreldre evner ikke utvise skjønn når det kommer til barnet/barna. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Herlighet, hadde noen gjort det mot meg - plassert babyen og så sagt oppfør deg slik og slik, og avsluttet med "det er bare hos deg babyen skriker" så hadde jeg takket pent nei til å holde den senere. Snakker om unødvendig oppførsel. Du er ikke alene da, jeg er heller ikke god med barn, men jeg kan gjerne holde venninners om de er i nærheten. Ingen av de har sagt noe som helst, annet enn instruere i hvordan å holde om de ikke holder hodet sitt enda Anonymkode: e2374...e21 3
Gjest Skogsalv Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 Kanskje hun rett og slett er litt sjalu på deg. ? Hvordan var hun mot deg før hun fikk barn ? Mange babyer som skriker på et litt fremmed fang. Helt normalt- så ikke deg det skorter på. Mest sannsynlig sier hun slikt for å såre deg litt,samtidig for å hevde seg selv. Dårlig oppførsel av henne. Det er ikke hva man sier,men hvordan man sier det. Overse henne! Du kan jo etterhvert ergre henne litt,med å bli den beste filletanta ever ,- når ungen blir litt større. ( dersom hun ikke liker deg,og du gjør så godt du kan) Kill her with kindness 😉
Hactar Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 Skal ikke se bort fra at babyen gråter pga morens holdning til deg. Hun utstråler jo ikke akkurat trygghet, der hun sitter og kaver og korrigerer. Klart ungen blir skeptisk når hun selv er kritisk. Babyer kan av helt vilkårlige grunner være skeptiske uansett, men mors innstilling her hjelper jo ingenting.
Gjest Jon Are Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 Unormalt. Det er du som er normal. Hun kan ikke tvinge barnet sitt på deg . Det må være frivillig. Ingen klarer å være naturlig og rolig og oppmerksom rindt barn mens mor sittet og kritiserer.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 Jeg tipper det er mange som ikke ville vært "flink med barn" i den settingen der. Selv var jeg bare flink med babyer i den perioden jeg hadde baby selv, da var jeg liksom inne i det. Men nå som mitt barn er større blir jeg helt hjelpeløs rundt babyer igjen. 😛 Men jeg er likevel ganske flink med barn som er såpass store at de kan snakke. Så selv om det skulle være sånn at du ikke er flink med babyer generelt (noe man ikke kan bedømme ut fra den settingen du beskriver), så trenger ikke det å bety at du ikke er flink med barn over hodet. Uansett ville jeg bare gitt opp det her, det virker håpløst (og ikke pga deg). Hadde bare levert babyen rett tilbake når du får den dumpet i fanget. Anonymkode: a1941...c7c 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 Så ubetenksomt av denne moren. Ikke ta deg nær av det. Jeg har to barn! Blir likevel litt usikker rundt andre sine babyer. Klarer ikke å prate eller dulle med en baby som ikke er min. Hadde blitt enda mere stresset dersom andre observerte og ga meg tilbakemeldinger slik du opplevde. Kanskje du kan si det rett ut, at du blir stresset av det Anonymkode: c31c5...e5d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #12 Skrevet 7. juni 2021 Ikke tenk på det Du er jo ikke den som er dårlig med barn her! Anonymkode: 50fd5...284
Gjest Skogsalv Skrevet 7. juni 2021 #13 Skrevet 7. juni 2021 (endret) Hactar skrev (1 time siden): Skal ikke se bort fra at babyen gråter pga morens holdning til deg. Hun utstråler jo ikke akkurat trygghet, der hun sitter og kaver og korrigerer. Klart ungen blir skeptisk når hun selv er kritisk. Babyer kan av helt vilkårlige grunner være skeptiske uansett, men mors innstilling her hjelper jo ingenting. Ikke sant ! 🙄 Morens usikre energi gjør barnet usikkert. Så det er IKKE deg går på.,TS.Du traff spikeren på hodet Hactar! Enten liker ikke mor TS særlig,eller så er hun ekstremt overbeskyttende ( som noen 1.gangs mødre er 🤪) og krisemaksimerer ALT. ... Så lenge barnet ikke har noen fysiske utfordringer,så overreagerer mor veldig.( som i veldig prematurt/ andre handikapp- hvor feilhåndtering kan resultere i anfall/ pustestopp,,,f.eks) Endret 7. juni 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #14 Skrevet 7. juni 2021 Mine barn har vært veldig skeptiske til fremmede når de har vært i den alderen (og eldre)- noe jeg har sett på som et sunnhetstegn som viser at barnet har tilknytning til oss, men ikke til fremmede. Når man i tillegg legger på stressmomentene besøk, og en mor som ikke akkurat trygger deg eller barnet så er det svært få som hadde vært komfortabel i den settingen. Jeg har mye erfaring med barn, men likevel kan jeg holde barn i den alderen som bevrer med leppen når de kommer over til meg. Da trøster jeg barnet mens jeg overlever barnet til foreldrene- uten at det går utover min barnetekke-selvtillit. Dette må du bare riste av deg- her er det kun mor som bommer fullstendig. Anonymkode: bd0a9...b18
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #15 Skrevet 7. juni 2021 Å leke litt barn er greit det, men jeg er ikke noe barnemenneske selv Mødre flest har som regel null sosiale antenner/evner, forventer at andre skal forgude og elske barnet sitt. Tar sjelden hensyn til andre, kan gå mange år før de forstår dette. Men de fleste klarer aldri forstå det, egoismen når alle høyder. Anonymkode: d39f7...8f1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #16 Skrevet 7. juni 2021 Du opplevde en veldig spesiell oppførsel og foreldrene mener nok at de har et unikt vidunderbarn. Neste gang leverer du barnet forsiktig tilbake og sier at du ikke har barnetekke på nåværende tidspunkt. Anonymkode: 4f8f3...c5a
Pappi Skrevet 7. juni 2021 #17 Skrevet 7. juni 2021 Det er en del nybakte foreldre (ikke alltid nybakte heller) som tror at alle andre er veldig interessert i barna dems. Jeg har alltid bare jattet med fordi jeg forstår hvor sterke følelser som er involvert i dette. Etter at jeg selv fikk barn har jeg faktisk blitt litt mer interessert i andres barn også TS: jatt med og lat som du synes det er kjempestas med barna til familien. Dette dreier seg antakeligvis ikke om så veldig mye av din tid.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #18 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Å leke litt barn er greit det, men jeg er ikke noe barnemenneske selv Mødre flest har som regel null sosiale antenner/evner, forventer at andre skal forgude og elske barnet sitt. Tar sjelden hensyn til andre, kan gå mange år før de forstår dette. Men de fleste klarer aldri forstå det, egoismen når alle høyder. Anonymkode: d39f7...8f1 Hæ? For noe tøys! Hvilke mødre er det du omgås? De aller fleste jeg kjenner er oppegående på alle måter, både før og etter barn. Oppførselen til moren i denne tråden er helt merkelig, men overhodet ikke representativt for alle mødre..? Anonymkode: f7c40...64e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #19 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): De aller fleste jeg kjenner er oppegående på alle måter, både før og etter barn. Anonymkode: f7c40...64e Nå er det ikke mange du kjenner her i verden da. Anonymkode: d39f7...8f1
Gjest Skogsalv Skrevet 7. juni 2021 #20 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hæ? For noe tøys! Hvilke mødre er det du omgås? De aller fleste jeg kjenner er oppegående på alle måter, både før og etter barn. Oppførselen til moren i denne tråden er helt merkelig, men overhodet ikke representativt for alle mødre..? Anonymkode: f7c40...64e Merkelig svar! Helt enig . Sikkert noe som ligger bak ,,, men gidder ikke spekulere da det sikkert ikke har noe med DENNE saken å gjøre.Vedkommende kan jo opprette EGEN tråd. Så vil adekvate tilsvar komme !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå