Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, virkelig drakk alkohol, hvor du ble full, ille bare nøt et glass eller to. 

Var nemlig på fest i helgen, hvor to av damene har født omtrent samtidig som jeg. Jeg var edru, hadde nok stress med å være borte fra baby for første gang mens samboer passet baby. Mens de andre damene hadde med seg sine menn og begge to festet. 

Og helt ærlig - jeg ble misunnelig. Misunnelig på at de ikke var ihjel stresset som jeg, at de nøt selskapet og tiden de hadde for seg selv. Misforstå meg rett, jeg kosa meg jeg også, men jeg var stresset over om samboer hadde lagt baby til riktig tid etc. 

Jeg var også redd for at andre skulle tenke sitt om jeg hadde tatt meg en fest allerede, men resten av selskapet var så avslappet og var heller undrende til hvorfor jeg ikke hadde i det minste tatt med en enhet. 

Anonymkode: d7c1d...66a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her føler jeg heldigvis ikke at far passer ungen, han er tross alt far. Så går ut med god samvittighet og skuldrene senket. Det sagt, så har jeg ikke vært skikkelig full, rett og slett fordi det ikke er helt meg. Var ute første gang da min sønn var ca 3 måneder. 

Anonymkode: 9063d...8c5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker ikke helt, men rundt 3 mnd etter fødselen var jeg ihvertfall ute med venninner og drakk (husker fordi det var rundt jul), men var jo småbarnsmortrøtt så orka ikke holde ut hele kvelden da 😆 Baby hadde det kjempefint med pappaen og morsmelk var det nok av i kjøleskapet, så kjente ikke på noe bekymring for baby ihvertfall. :)

Anonymkode: b4744...017

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker faktisk ikke helt med første, men var i alle fall i et bryllup da han var 10 måneder der jeg ble ganske full 😅 

Nummer to er 4 måneder, og har drukket kanskje et halvt glass vin siden han kom til, men det er fordi vi samsover. Har ikke det helt store behovet for å drikke meg full, men skal få tatt meg noen glass på verandaen i sommer!

Anonymkode: 3afc1...cd7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her føler jeg heldigvis ikke at far passer ungen, han er tross alt far. Så går ut med god samvittighet og skuldrene senket. Det sagt, så har jeg ikke vært skikkelig full, rett og slett fordi det ikke er helt meg. Var ute første gang da min sønn var ca 3 måneder. 

Anonymkode: 9063d...8c5

Nei da, jeg heller føler ikke at samboer passer baby, var bare en måte å snakke på. 

Jeg husker ikke helt, men rundt 3 mnd etter fødselen var jeg ihvertfall ute med venninner og drakk (husker fordi det var rundt jul), men var jo småbarnsmortrøtt så orka ikke holde ut hele kvelden da 😆 Baby hadde det kjempefint med pappaen og morsmelk var det nok av i kjøleskapet, så kjente ikke på noe bekymring for baby ihvertfall. :)

Anonymkode: b4744...017

Samboer og baby stor koste seg igår de også, var vel heller bare jeg som aldri har vært ute uten baby, aldri vørt borte mer enn én time 😅

Kan jo si at gårsdagens utflukt ga mer smak, så neste gang så skal jeg nok ta meg noen glass selv! Men som de sier, blir nok ikke sent, var helt kake kl 21 igår. 

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker faktisk ikke helt med første, men var i alle fall i et bryllup da han var 10 måneder der jeg ble ganske full 😅 

Nummer to er 4 måneder, og har drukket kanskje et halvt glass vin siden han kom til, men det er fordi vi samsover. Har ikke det helt store behovet for å drikke meg full, men skal få tatt meg noen glass på verandaen i sommer!

Anonymkode: 3afc1...cd7

Har ikke noe behov for å drikke meg full jeg heller, men ta seg mer enn et glass, og med den søvnmangelen man har med barn, så skal det svært lite til, tror jeg hvertfall, før jeg blir full. 😅

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Full? I mai ifjor, rett før to årsdagen tror jeg. Fikk overtenning når de åpnet opp etter korona og jeg så jentene for første gang siden februar 😂😂 Har hatt nok av mulighet før det, men jeg orker ikke dagen derpå lenger.. 

Anonymkode: 0e8f5...ed7

AnonymBruker
Skrevet

Forsatt ikkje og ungen er 2,5 år. Det er ikkje sånn veldig viktig for meg lenger å festa, å sove tidlig er større luksus eigentlig.

Anonymkode: 42aa6...9a5

Skrevet

Haha, guttungen er på år 10 og jeg har ikke drukket meg full ennå... Men nå var det sjelden jeg drakk meg full før jeg fikk barn og da. 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ventet til barna var 2-2,5 år.  

Anonymkode: 34cc0...d1d

AnonymBruker
Skrevet

Det har straks gått 27.5 år 😂

Etter 2 tette oppdaget jeg at jeg ikke savnet å drikke, og slik har det blitt. 

Anonymkode: 2827e...8c3

AnonymBruker
Skrevet

Når barnet var 2,5 år.
Ikke hatt behov for å drikke noe særlig.

Anonymkode: fb03f...c20

AnonymBruker
Skrevet

Da første var rett over året. Ammet frem til da, og hadde ikke noe behov for å drikke så lenge det stod på. Sov hellet når jeg kunne 😆 Etter andre var det vel enda lenger siden jeg var sliten med to små. Tror enda ikke jeg har vært full, men tatt meg noen glass vin da 😊

Anonymkode: a092d...945

AnonymBruker
Skrevet

3 uker siden fødsel og har drukket mange ganger til mat allerede(ikke nok til å bli brisen eller påvirket). Har ikke veldig behov for å bli full enda, men tenker det ikke er såå lenge til.. viktig å leve for seg selv også og ikke miste alle aspektene av livet man hadde før baby. Å ta seg en fest med gode venner og senket skuldre er viktig for psyken din. 

Anonymkode: 2bfac...ab5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Babyen min var 15 mnd første gang jeg var på fest etter svangerskapet. Jeg er ikke typen som drikker en eller to øl en kveld, så jeg kunne sikkert nyte alkohol tidligere, men jeg er mer en fest jente enn en sitte hjemme å drikke ett par øl jente. Men det har alltid vært viktig for meg å ikke drikke alkohol så lenge jeg ammer

Anonymkode: b5e82...053

AnonymBruker
Skrevet

6 uker med begge to. 

Anonymkode: 5f3a2...325

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at jeg har et visst alkoholproblem, så jeg ventet lenge. Jeg vet at hvis jeg først begynner å drikke, klarer jeg ikke slutte (klarer dog fint å ikke begynne). Så jeg er alltid enten edru, eller full. Har ingen mellomting. Så jeg var ute første gang da barnet var 18 mnd og sov hos svigers sammen med sin far :) 

Anonymkode: 437ad...aa2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hm det husker jeg ikke egentlig, kanskje 1,5 år? Jeg har derimot tatt meg en øl eller et glass vin mye tidligere enn det, men ikke så jeg føler meg beruset.. Men må si jeg gleder meg til yngste blir større slik at det går ann å bli litt små beruset, se på fotballkamp, spille biljard, danse litt, prate for høyt, kline i et hjørnet med mannen fordi det plutselig er bare oss og vi koser oss. Det kommer en tid for det også 😊

Anonymkode: 3e964...857

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen! 

Etter å ha sett parene i helgen, og svarene herfra, så skjønner jeg at jeg fint kan senke skuldrene og dra ut å ta meg en, to eller tre øl. 

Så tusen hjertelig takk, er godt å se at jeg bare er en høne mor, som jeg også skjønte i helgen. :fnise:

Er 5 mnd siden jeg fødte, så at jeg i det hele tatt ikke har vært borte fra baby mer enn én time er jo i seg selv litt rart kanskje, hehe. 

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for svar, alle sammen! 

Etter å ha sett parene i helgen, og svarene herfra, så skjønner jeg at jeg fint kan senke skuldrene og dra ut å ta meg en, to eller tre øl. 

Så tusen hjertelig takk, er godt å se at jeg bare er en høne mor, som jeg også skjønte i helgen. :fnise:

Er 5 mnd siden jeg fødte, så at jeg i det hele tatt ikke har vært borte fra baby mer enn én time er jo i seg selv litt rart kanskje, hehe. 

Ts

Det er ikke rart når det er det som er naturlig for deg😊Men viktig å finne en balanse i livet!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...