Gå til innhold

Vi skal betaler 260 kr i kost penger? Hva kan jeg forvente?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet skal starte i barnehagen og vi betaler 260 kr i kost penger, hva innebærer det? I dagens samfunn får man nesten ingenting for den summen, regner med at vi sender matpakke og at barna får frukt/ melk til maten? Eller hvordan fungerer det? 

Anonymkode: 32c28...531

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer jo fra barnehage til barnehage, så det får du ikke noe klart svar på her. 

Anonymkode: 3c6cc...fd2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten spørre barnehagen barnet skal begynne i. 

Anonymkode: 46823...006

AnonymBruker
Skrevet

De får kneippbrød med tubeost, kaviar eller makrell i tomat der jeg jobber. Et halvt glass melk.

Frukt må man ta med selv.

Helt ærlig hadde jeg foretrukket å ha med all mat hjemmefra, maten i barnehagen der jeg jobber er latterlig dårlig.

Anonymkode: 3fad1...0b9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du kan garantert forvente å få kjeft for å lage to tråder..

Bortsett fra det kan du forvente at barnet får maten det trenger, men på ingen måte noe luksus.

Anonymkode: c33f0...aec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er store variasjoner hva man får for kostpengene. 

Her hadde de ei som lagde deilig lunsj hver dag, og en dag i uken var det varm lunsj. Frokosten var ikke inkludert i kostpengene, men lunsj og frukt ca i 13-tiden var inkludert. 

Anonymkode: e1af6...95a

AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage dekket det lunsj, frukt, drikke og litt turmat. 
Frokost måtte vi ta med selv. 

Anonymkode: 4351a...8fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i kommunal barnehage. Barna får brød og havregrøt (varierer) til frokost og lunsj + noe grønnsaker. Helt vanlig pålegg (skinkeost, salami, leverpostei osv).

Frukt og knekkebrød til mellommåltid, noen ganger yoghurt. En sjelden gang varm mat til lunsj som pizza, grøt, grove vafler. Noen ganger smoothie. Blir matbudsjettet for høyt får vi tilsnakk av styrer om å bruke mindre penger på mat. Vi serverer alle måltider.

Anonymkode: 6f38f...ae4

AnonymBruker
Skrevet

260 kroner er det samme som vi betaler. Barna må ha med matpakke om de skal spise frokost i barnehagen, men får melk til maten. Til lunsj er det brødskiver/knekkebrød med vanlig pålegg og melk. Og så er det fruktmåltid med knekkebrød kl. 14. Et enkelt varmmåltid ca. én gang i uken. Barnehagen står for servering til bursdager 😊 Syns det er bra til 260 kroner. Kunne gjerne betalt mer

Anonymkode: 7d0e6...abc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler ca 300. Hun får brødmat til lunsj med all slags pålegg de kan velge i, grønnsaker, og melk. Fruktmåltid(og knekkebrød). De får varm lunsj fredager, og tar med pølser/annet godt på termos på noen turer. Og alltid pølser på bursdager 😅 

Noen ganger er det smoothie, grøt, og annet godt.

Frokost spiser hun hjemme.

Anonymkode: 1329a...149

Skrevet

Vi betaler 510 kroner i matpenger. Det dekker varm mat hver dag, pluss melk og frukt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til deler som tror 260/300 kr/mnd dekker alt, det er tungt subsidiert 😄 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Til deler som tror 260/300 kr/mnd dekker alt, det er tungt subsidiert 😄 

Hvordan fungerer egentlig dette, hvem subsidierer? Kommunen? Barnehagen selv (på bekostning av annet)?

Jeg har bare hatt barn i matpakkebarnehage (i kommune med dårlig økonomi), men skjønner selvfølgelig at 260 kr ikke dekker så mye. Noen har jo kokker og alt mulig, men da må jo matpengene være langt høyere.

Anonymkode: a0cc0...6e7

• Liker 3
Skrevet

Jeg betalte 300 i barnehagen  og da fikk de frokost, lunsj og fruktmåltid. Nå spiste han frokost hjemme siden jeg leverte seint men et flott tilbud. Fantastisk å slippe matpakke. 😄 

Samme opplegg på SFO men der var det bare drit, men der betalte jeg mindre for vi hadde ikke full plass.

AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler 330 tror jeg, og de får smørelunsj 2 dager, grøt en dag og varmmat en dag. I tillegg frukt/knekkebrød hver ettermiddag. Har med frokost hver dag og lunsj en dag. 

Anonymkode: 809eb...a6d

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som det varierer litt hva de får. For min del kan jeg gjerne betale mer, så lenge de får skikkelig mat. Regner med at det er lov å sende med egen mat uansett? Jeg vil gjøre det, da blir det mye enklere å ha oversikt over hva han får i seg i løpet av en dag.

Anonymkode: 32c28...531

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi betaler 330 tror jeg, og de får smørelunsj 2 dager, grøt en dag og varmmat en dag. I tillegg frukt/knekkebrød hver ettermiddag. Har med frokost hver dag og lunsj en dag. 

Anonymkode: 809eb...a6d

Helt likt her, men spiser frokost hjemme. Matpakken er til turdag TS

Anonymkode: 5ee46...65a

AnonymBruker
Skrevet

Betaler 300 kr, det er inkludert frokost , varm lunsj og fruktmåltidet m/knekkebrød hver dag 

Anonymkode: 14186...23c

Skrevet

Vi betalte nesten sju hundre i måneden, privat barnehage, egen kokk. Fikk frokost, havregrøt, frokostblanding eller brød/knekkebrød pluss drikke. Varm middag til lunch hver dag (aldri posesuppe) og ettermiddagsmat med hjemmebakte rundstykker. Skulle de på tur laget kokken turmat.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hør med barnehagen. Her er det 400kr i kostpenger. Frokost, varmmat og brødskive og frukt 4 dager i uka. 1 dag med matpakke, men barna får frokost. Melk til frokost og 14 maten.

Anonymkode: fef5d...65a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...