AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Jeg fulgte med på Skam da det gikk, selv om jeg var langt utenom målgruppen. Syntes sesong 1 og 3 var ganske fine den gang, mens sesong 1 og 2 var jeg ikke så fan av. Har begynt å se alle sesongene på nytt nå, og det slår meg hvor utrolig mye dårligere det var enn jeg kan huske.. Rett og slett puteflaut mye av det. Hvorfor ble serien så hyllet da den kom egentlig?? Kun fordi den var nyskapende!? Må si at de eneste som slår meg som troverdige karakterer er Eva og Isak. De fleste andre er rett og slett under middels skuespillerprestasjoner... Sesong 2 er en lidelse å se på, med så mye nærbilder av Nora og William som stirrer på hverandre konstant 🙄 Dialogen er kunstig, spesielt i sesong 2 og 4.. Ingen ungdommer holder lange moralske taler med "punchlines" ovenfor hverandre til enhver tid.. Flere som likte Skam før men nå innser hvor dårlig det egentlig var?? Anonymkode: 3e984...f33 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Jeg elsket det da det kom ut og slukte alt rått, selv om jeg straks er i midten av tredveårene 😅 Jeg har vurdert å se det på nytt, men tror kanskje jeg skal la det forbli i fortiden jeg haha! Anonymkode: 7f10a...e75 5
A-hunter Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Massesuggesjonens kraft er upåklagelig. Media hauset serien (fordi den hadde med en muslim), og folk gikk rett på og bare rådigget serien ukritisk med alt det de hadde. Historien gjentar seg inntil folk greier å tenke selv. Jeg har ikke sett SKAM og jeg skammer meg ikke i det hele tatt. Liker kommunistbloggen Dagbladet noe er det 100% sikkert at jeg misliker det. 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Unge lovende er så mye bedre! Undervurdert serie. Anonymkode: 31a79...817 14
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Rett og slett puteflaut mye av det. Hvorfor ble serien så hyllet da den kom egentlig?? Kun fordi den var nyskapende!? Anonymkode: 3e984...f33 Det nyskapende med serien var jo hvordan den ble lagt ut. Serien kom ut i små bruddstykker og karakterene hadde profiler i sosiale medier. Alt det forsvinner jo når man ser serien på nytt. Det blir litt som å se lottotrekningen på nytt. Det gjelder i hvert fall de to første sesongene, historiene der er de mest klassiske i tenåringsdramaer. 23 minutter siden, AnonymBruker said: Dialogen er kunstig, spesielt i sesong 2 og 4.. Ingen ungdommer holder lange moralske taler med "punchlines" ovenfor hverandre til enhver tid.. Anonymkode: 3e984...f33 Enig. Synes serien prøvde på for mye. Den ønsket å være realistisk samtidig som enkelte av karakterene skulle være som superhelter. Det er vanskelig å kombinere. Anonymkode: b5b04...501 6
Novellemonster Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Jeg syns Skam var helt ok. Veldig overvurdert av media 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 Jeg syntes Skam var putetv da det gikk 🙈 Anonymkode: 8e197...826 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 Jeg syntest serien var dårlig da den kom, så en halv episode og det var så dårlig skuespill. Har aldri skjønt hvorfor den ble så populær🤷🏼♀️ Anonymkode: 03ff3...acd 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 Likte Skam, sett den to ganger, og jeg er nærmere 40 enn 30. Likte best sesong 1 og 2. Anonymkode: 37d28...129 8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 Jeg våger å påstå at Skam er en av de beste tenåringsseriene som er laget, definitivt i Norge, men også i Europa og muligens i verden...😱 Det er en grunn til at serien gikk viralt og fikk egne versjoner rundt om i mange land. Mange av temaene og problematikken er gjenkjennende for mange, uavhengig av hvor folk bor og alle har vi jo en gang vært tenåringer. Generelt veldig bra skuespiller prestasjoner av unge, uerfarne skuespillere. Flott at serien hadde med folk med forskjellig kroppsfasong, akne og som generelt så ut som vanlig ungdom. Selv om handlingen utspiller seg på Oslo vest og kanskje ikke er like gjenkjennbar for alle i hele Norge, så er likevel mye av tematikken det. Tematikken er faktisk så gjenkjennbar at ungdom i Amerika, Frankrike eller Kina kjente seg også igjen!?! Da har du laget noe veldig bra slik jeg ser det. Jeg syns det var en flott serie da den kom ut og syns det fortsatt den dag i dag. Spesielt sesong 3 imponerte meg stort, sikkert fordi tematikken var veldig nær og traff meg midt i hjertet. Men så tenker jeg at som med alt annet som får veldig mye fokus og blir «for populært» så begynner folk å kritisere... Rart det der🤔 Selvfølgelig helt ok å ikke like serien, men å hevde at den er dårlig er bare tull. Serien gikk i 2015-2017 og ja verden forandrer seg, men mye av tematikken er like aktuell i dag. Flott ungdomsserie spør du meg. Julie Andem & crewet hennes, inkl skuespillerne, har all grunn til å være stolte👏🏻 Anonymkode: b1bb9...3b5 28
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 (Hvor gamle er dere som synes det er lenge siden Skam ble laget? For meg var det typ i går ….) Anonymkode: d8f7f...a10 10
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #12 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): (Hvor gamle er dere som synes det er lenge siden Skam ble laget? For meg var det typ i går ….) Anonymkode: d8f7f...a10 Haha ja det er jo ikke så lenge siden egentlig, men mye skjer på 5-6 år for de som var tenåringer da serien gikk☺️ Anonymkode: b1bb9...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #13 Skrevet 7. juni 2021 Jeg syntes aldri Skam var noe særlig. Likte tematikken osv, og kan for så vidt se behovet i samfunnet, men jeg gadd aldri se den. Opplevde at det nærmest var sosialt selvmord å si det, så det holdt jeg mest for meg selv 😂 Folk beit jo omtrent hodet av en dersom man ikke var helt forgapt i den serien. Anonymkode: faa6b...72e 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #14 Skrevet 7. juni 2021 Jeg har sett det på nytt og liker det fortsatt. Anonymkode: 2f11d...796 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #15 Skrevet 7. juni 2021 Syntes den var helt OK. sett den to ganger. Liker ikke sesong 4 og om jeg noen gang skal se den igjen, så vil jeg hoppe over sesong 4. For den var treg og kjedelig. Skulle ønske vi fikk en Vilde sesong i stedet. Anonymkode: 63e07...b61 7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #16 Skrevet 7. juni 2021 Vilde var en morsom karakter. Også de to som bodde med Noora. Resten var totalt dritt. Anonymkode: 15c5c...63e 3
Sisi00 Skrevet 7. juni 2021 #17 Skrevet 7. juni 2021 Ahhh Skam, veldig bra serie. Sesong 3 er min favoritt, utrolig imponert av de unge skuespillerne. Ble faktisk litt nostalgisk og fikk lyst til å se Skam på nytt etter å ha sett Carl Martin Eggesbø (Eskild😍) vinne Kompani Lauritzen☺️ 2
Almando Skrevet 7. juni 2021 #18 Skrevet 7. juni 2021 Skam er på mange måter over-hyped, men samtidig tok den for seg viktige temaer. Det var også en helt ny måte å sende serier på, dette med at serien hadde et eget nettsted som ble oppdatert med små klipp, meldinger og diverse. Det gjorde det mer spennende og interessant. Når jeg så Skam for første gang, og fulgte med mens serien ble sendt, så var den 10 av 10. I dag er serien langt fra så bra. Men der og da var den konge.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #19 Skrevet 7. juni 2021 Hun som spilte Noora er faktisk fryktelig dårlig skuespiller… tenkte ikke så mye over det den gangen, men nå! Huff. Anonymkode: 62f2c...5e9 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #20 Skrevet 7. juni 2021 Synes Lovleg og Blank var bedre enn SKAM. Anonymkode: b3b29...aa9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå