AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Del Skrevet 6. juni 2021 Jeg prøvde for litt siden en hengekøye som så bra ut, selv om den ikke hadde mulighet til å ligge diagonalt. Jeg var mer plaget enn normal med vond rygg akkurat da, og endte opp med å måtte dra hjem midt på natta pga dette. Men jeg har så lyst til å kunne ligge i hengekøye. Vi har planer om å kjøre litt rundt i sommer, og vi som bruker å ligge i telt tenkte vi kunne legge til hengekøye som overnattingsmulighet da dette gjør det enklere. For ikke å snakke om lettere i vekt når vi drar på turer. Er en Amok verd pengene for en med ikke så bra rygg? Hvor mye bedre vil det være å ligge diagonalt i en annen hengekøye? Jeg hadde et dårlig liggeunderlag under denne bestemte turen, vet ikke hvor mye det hadde å si? Anonymkode: 8ee02...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 6. juni 2021 #2 Del Skrevet 6. juni 2021 Du kan jo investere i et bedre liggeunderlag, og ligge på bakken under åpen himmel? Jeg foretrekker det fremfor hengekøye om det er mulig 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Del Skrevet 7. juni 2021 Jeg ligger fint på skrå i en tttm-hengekøye, det gjelder bare å legge liggeunderlaget litt skjevt og selvfølgelig prøve ut skikkelig på hvilke knuter hengekøyen skal være festet i før du legger deg for kvelden. Noen liker den veldig buet, andre liker at den henger mer rett. Så mitt tips er at du tar med deg hengekøye og liggeunderlag, helst oppblåsbart, på dagstur og så prøver du deg frem! Anonymkode: af983...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #4 Del Skrevet 30. juni 2021 Hengekøye er ikke en behagelig måte å sove, spesielt ikke for vond rygg og magesovere. Mye mer behagelig med telt, der man kan bevege seg fritt om kvelden når det blir mygg utenfor, spille kort med venner, osv. ikke bekymre seg for været. Med Oppblååstbarr underlag så er du sikret en god natt søvn. Anonymkode: 1dfca...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. juni 2021 #5 Del Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hengekøye er ikke en behagelig måte å sove, spesielt ikke for vond rygg og magesovere. Mye mer behagelig med telt, der man kan bevege seg fritt om kvelden når det blir mygg utenfor, spille kort med venner, osv. ikke bekymre seg for været. Med Oppblååstbarr underlag så er du sikret en god natt søvn. Anonymkode: 1dfca...bfd Jeg er enig med deg i at det blir problematisk for magesovere. Selv sover jeg ofte på siden og selv det er litt trøblete. Men ellers er jeg uenig. Ryggen min liker hengekøyen godt og jeg har en kranglete rygg. Mygg (og knott) motvirkes med å ha myggnett over køya og man slipper befinne seg på fuktig bakke med allslags småkryp. Været er heller ikke noe problem hvis man har med (og bruker) tarp. For å svare på HI så fungerer både Amok og vanlig TTTM greit for min rygg, men Amok er lettere å ligge på siden i. Bruker man "vanlig" køye så er underquilt vesentlig bedre enn liggeunderlag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #6 Del Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hengekøye er ikke en behagelig måte å sove, spesielt ikke for vond rygg og magesovere. Mye mer behagelig med telt, der man kan bevege seg fritt om kvelden når det blir mygg utenfor, spille kort med venner, osv. ikke bekymre seg for været. Med Oppblååstbarr underlag så er du sikret en god natt søvn. Anonymkode: 1dfca...bfd Jeg klarer fint å ligge på magen i min hengekøye😅 Når det er mygg har jeg en god myggspray og selvfølgelig myggnetting på hengekøya. Har tarp med på tur, så om det skulle være usikkert henger jeg opp den så er jeg good to go. Sover mye bedre i hengkøye, der jeg slipper å høre at vinden beveger på teltduken og ikke minst slipper et telt som er kjempe varmt når jeg våkner, sover lett så lenge at jeg er utvilt etter en uke med lite søvn i hengekøye, det skjer ikke i telt. En annen fordel er også at du bare trenger to trær, fremfor å finne et flat plass uten harde ting å ligge på. Anonymkode: b35fc...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 1. juli 2021 #7 Del Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hengekøye er ikke en behagelig måte å sove, spesielt ikke for vond rygg og magesovere. Mye mer behagelig med telt, der man kan bevege seg fritt om kvelden når det blir mygg utenfor, spille kort med venner, osv. ikke bekymre seg for været. Med Oppblååstbarr underlag så er du sikret en god natt søvn. Anonymkode: 1dfca...bfd Ryggen min foretrekker hengekøye over telt. Men den er ikke så vanskelig da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renate79 Skrevet 5. juli 2021 #8 Del Skrevet 5. juli 2021 Jeg synes Amok er helt nydelig, også med dårlig rygg. Sto en test i vg i dag om hengekøyer og de refererte til at Amok var en helt annen liga enn de andre. Kunne ikke sagt meg mer enig i det, synes den er himmelsk - vel verdt pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #9 Del Skrevet 5. juli 2021 Gubben har Amok, og han sover på magen i den. Anonymkode: c2e80...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #10 Del Skrevet 10. juli 2021 Artig med alle disse hobbytelterne😂 Anonymkode: 60355...73c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #11 Del Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Artig med alle disse hobbytelterne😂 Anonymkode: 60355...73c Hvorfor det? Om jeg hadde likt å sove ute, hadde jeg nok investert i en Amok, eller lignende. Anonymkode: 53bef...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå