Gå til innhold

Er jeg plutselig ikke tante lenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har syv  tantebarn der eldste er 24 og yngste fem år. 
Var sammen med deres far (det er hans søsken sine barn) i nesten 26 år. 
Gikk fra hverandre i 2017. 
Han har nå fått ny samboer. 
Jeg tenker jo at jeg alltid vil være deres tante og ikke hun nye. Jeg har vært der hele deres liv. De to yngste kjenner meg ikke noe særlig da de bor i en annen by, men de eldste fem har jeg alltid hatt et nært forhold til.   
Syntes det er rart hun nye skal bli deres tante nå da jeg alltid har vært tante for de. 
Blir liksom bare for dumt kjenner jeg. 

Anonymkode: 174f0...83b

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ingen rettigheter så du må nok bare innfinne deg med at du ikke er tante lenger. Selv om de kjenner deg og kanskje har kontakt enda, så har på en måte den nye dama tatt din plass. Trist, men sånn er det. 
Du får holde kontakten, så er jo det det viktigste? Ikke «tittelen» din. 

Anonymkode: 418be...ba4

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Man blir jo ikke automatisk tante bare fordi man blir sammen med en som er onkel. 

Anonymkode: f0ebb...75d

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker jo at jeg alltid vil være deres tante og ikke hun nye. Jeg har vært der hele deres liv. De to yngste kjenner meg ikke noe særlig da de bor i en annen by, men de eldste fem har jeg alltid hatt et nært forhold til.   
Syntes det er rart hun nye skal bli deres tante nå da jeg alltid har vært tante for de. 

Du var sammen med deres onkel kanskje?

Anonymkode: b817e...70c

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du var sammen med deres onkel kanskje?

Anonymkode: b817e...70c

Ja, jeg var gift med deres onkel og er mor til deres kusine og fettere. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at dette er trist. Her må du nok jobbe med deg selv, og etterhvert gi slipp. Selvsagt kan du ha litt kontakt hvis barna/ungdommene ønsker det også, men du er jo ikke en del av familien lenger. Rollen din er endret og du har ikke lenger en naturlig plass i livene deres. 
Jeg har et par eks-tanter, som var gift/samboer med mine onkler i mange år. Da de skilte lag ble det ikke mer kontakt. 

Anonymkode: e3a6b...d77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er fortsatt tanten deres. Og til de eldste vil du nok alltid være det, h is kontakten opprettholdes og pleies ☺️ ingen kan ta fra dere det. 

Anonymkode: 25b49...1b1

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er opp til deg å vise dem at du fortsatt er interessert i kontakt, og så ta det derfra. 

Anonymkode: 62645...750

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo fortsatt tante, biologisk sett. Den nye damen blir strengt tatt ikke mer enn stetante. Men hva dere omtales og behandles som er jo opp til dere selv.

Anonymkode: 20e7f...5ed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener helt klart at du fortsatt er tante😊 Da min tante (mamma sin søster) skilte seg fra onkel spilte det ingen rolle for meg. Han er fortsatt onkel og det vil han alltid være. 

Anonymkode: b2bd8...f81

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er jo fortsatt tante, biologisk sett. Den nye damen blir strengt tatt ikke mer enn stetante. Men hva dere omtales og behandles som er jo opp til dere selv.

Hvordan blir hun biologisk deres tante, når det er eksmannen hennes sine søsken som har fått barn? 

Anonymkode: e7f74...fa9

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Enig😊 Hun er mor til barnas søskenbarn. Ergo er hun tante. 
Er uansett bare snålt å skyve ut noen etter så mange år. Hun er skilt fra mannen, ikke fra resten av familien. 

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man er da ikke biologisk tante fordi man er gift eller samboer med onkel 😄😄

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skjønner hva du mener, men han har nå ny samboer og da blir nok hun ny tante

Anonymkode: d4cc3...50b

AnonymBruker
Skrevet

Du er jo fortsatt tante, biologisk sett. 

Ikke når det er hennes eksmanns søskens barn det er snakk om.

Anonymkode: 2153f...b09

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du har hatt nært forhold til dem ser de nok på deg som tante.

Hadde onkelen min skilt seg hadde hun fortsatt vært tante.

Men ikke sikkert det hadde blitt så mye kontakt fordi familieselskap hadde kanskje utgått.

Anonymkode: 350c8...489

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg var gift med deres onkel og er mor til deres kusine og fettere. 

Uff, forstår det er vanskelig, men var er nøkkelordet her, dessverre. Håper du har et så godt forhold til enkelte av dem at du fortsetter å ha kontakt, de vil garantert ikke miste deg som "tante".

Men det er også slik at de nå har en ny "tante", så gjør det beste ut av det!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke tanta lenger. Men du kan jo fortsatt ha et forhold til de. 

Jeg er faktisk mer sammen med ei som var gift med min onkel enn mine biologiske tanter. 

Anonymkode: 148f4...0bb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du mener, men han har nå ny samboer og da blir nok hun ny tante

Anonymkode: d4cc3...50b

Det er bare merkelig etter så mange år å skulle bytte ut en tante. Tante er mor til søskenbarna og er familie. 
Jeg kaller ikke min tante sin nye mann for onkel. Onkel er han jeg vokste opp med som onkel og som er far til kusina mi. 

• Liker 20
Skrevet

Når de eldste er voksne, så er det jo opp til dem hvem de har kontakt med. Dersom dere har et veldig nært forhold, så er det jo ingen grunn til at det skal opphøre. Men det er i så fall opp til dem. 

Men det at det kommer en ny "tante" inn i livet deres, kan jo ikke plage deg. Slik er det bare. Treffer du en ny mann, så tar du en rolle overfor hans familie som en annen kanskje har trådd ut av. De eldste vil vel ha et litt distansert forhold til henne, mens de yngste på 5 vil nok komme til å kjenne henne som en "tante".

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...