Gå til innhold

Hvordan gå fra FF og venn til noe mer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært venn med en mann i mange år. Startet med litt lett dating som turer og middager og endte med sex. Veldig bra sex. Holdt på sånn i et halvt års tid og når jeg spurte om å definere oss sa han at han ikke så på det som noe annet enn litt gøy her og der. Jeg var knust. Tok meg ganske lang tid å kommer over han da jeg var ganske forelsket. Nå etter flere år igjen er tråden tatt opp på nytt. Det har vært snapper hver eneste dag om alt mulig. Vi møttes igjen for en tid siden, etter mitt initiativ. Og jeg angrer. Jeg forstår jo at ingenting har endret seg for hans del, og jeg skulle bare latt hele greia være for alle følelsene jeg hadde lagt bak meg slo meg i magen som en stein. All kommunikasjon har gått som "normalt" etter dette møtet. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. La det fade ut i sanden eller ta det opp med han at jeg ønsker en jeg kan gå inn i forhold med, og høre hva han sier? Er det waste of time? 

Han er så utrolig bra fyr og vi har det så koselig sammen på så mange måter. Men jeg tror bare at jeg har ødelagt for meg selv, og at han rett og slett ikke ser på meg som kone-materiale. Eller evt. ikke egentlig er så tiltrukket av meg. MEN hvordan kan da sexen og kjemien være så bra? Ligger menn med damer, fordi de er damer? Selv om de ikke er tiltrukket?

Frustrert å lei meg for å ha satt meg i denne situasjonen. HÅPLØST. Han er virkelig "the one that got away". 

Noen som har vært i samme situasjon? Hjelp. 

Anonymkode: 2954f...9f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var det du eller han som tok opp tråden? I grunn har han vært ganske klar i sin tale, og du ville gjort lurt i å holde deg unna før du blir enda mer involvert. Avslutt relasjonen, si at du vet hva du vil, og at han heller kan komme tilbake hvis han ombestemmer seg. 

Anonymkode: 7c010...605

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du spør hvordan sexen kan være så bra. Svaret er at han skiller mellom kjærlighet og sex; mellom forelskelse og tenning. Det gjør ikke du. 

Du har to valg. Det første er å avslutte det hele uten noe mer om og men. Det andre er å spørre ham hva han vil denne gangen. Sannsynligheten for at han ikke vil ha noe annet enn sex er jo stor, men du vet jo ikke før du har spurt. Til din trøst bør du ikke skylde på deg selv for noe. Du har neppe ødelagt noe som helst, da han antakeligvis var interessert i deg for sex i utgangspunktet også. 

Anonymkode: cd202...c2d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Var det du eller han som tok opp tråden? I grunn har han vært ganske klar i sin tale, og du ville gjort lurt i å holde deg unna før du blir enda mer involvert. Avslutt relasjonen, si at du vet hva du vil, og at han heller kan komme tilbake hvis han ombestemmer seg. 

Anonymkode: 7c010...605

Hm. Det kan jeg ikke minnes. Har som sagt hatt kontakt så og si hver eneste dag i lang tid. Han sender melding hver morgen med "kysseemoji". Men tror kanskje dette sendes til fler? Er nok lurt å bare holde tilbake og ikke gå inn i noe mer. Må bare komme over dette største sjokket først. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du spør hvordan sexen kan være så bra. Svaret er at han skiller mellom kjærlighet og sex; mellom forelskelse og tenning. Det gjør ikke du. 

Du har to valg. Det første er å avslutte det hele uten noe mer om og men. Det andre er å spørre ham hva han vil denne gangen. Sannsynligheten for at han ikke vil ha noe annet enn sex er jo stor, men du vet jo ikke før du har spurt. Til din trøst bør du ikke skylde på deg selv for noe. Du har neppe ødelagt noe som helst, da han antakeligvis var interessert i deg for sex i utgangspunktet også. 

Anonymkode: cd202...c2d

Jeg ser hva du sier. Men jeg er så usikker på om jeg kan spørre i og med at all kommunikasjon har vært så flytende over lenger tid og det er liksom ikke noen grunn til at jeg skal spørre om dette nå. Har jo så klart lyst til å vite om/hvorfor ikke han ser for seg at det kan bli noe mer mellom oss. Men innerst inne vet jeg vel svaret, og det er derfor jeg ikke vil spørre. 

AnonymBruker
Skrevet

Kutt kontakten og gå videre mot det du vil ha ( et forhold). Fortell ham at du gjorde en feil da du gjenopptok kontakten, takk ham for det dere har hatt sammen, og si adjø.

Når vi har negative opplevelser i livet (som da du ble knust første gangen du spurte om dere), så er det for at vi skal forstå mer av hva vi egentlig vil innerst inne, og bevege oss mot det. Du lærte da at du ville ha et forhold og ikke ff. Da gir det ingen meningen å gå tilbake til en som klart har gitt uttrykk for at han ikke ønsker å tilby noe mer enn ff.

Ikke pin deg selv, gå videre.

Anonymkode: f91a3...d66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kutt kontakten og gå videre mot det du vil ha ( et forhold). Fortell ham at du gjorde en feil da du gjenopptok kontakten, takk ham for det dere har hatt sammen, og si adjø.

Når vi har negative opplevelser i livet (som da du ble knust første gangen du spurte om dere), så er det for at vi skal forstå mer av hva vi egentlig vil innerst inne, og bevege oss mot det. Du lærte da at du ville ha et forhold og ikke ff. Da gir det ingen meningen å gå tilbake til en som klart har gitt uttrykk for at han ikke ønsker å tilby noe mer enn ff.

Ikke pin deg selv, gå videre.

Anonymkode: f91a3...d66

❤️

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som kan virke er å la han se deg med en rått forelska kar (men få nå for guds skyld den andre med på skuespillet). Da kan det hende han skjønner at han har tatt feil av intensjonene sine. Men jeg tror ikke han har det, menn pleier å vite hva de vil og er de ikke forelska etter sex blir de de aldri-

Anonymkode: 53c9a...5eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det eneste som kan virke er å la han se deg med en rått forelska kar (men få nå for guds skyld den andre med på skuespillet). Da kan det hende han skjønner at han har tatt feil av intensjonene sine. Men jeg tror ikke han har det, menn pleier å vite hva de vil og er de ikke forelska etter sex blir de de aldri-

Anonymkode: 53c9a...5eb

Hehe! Tror nok ikke jeg kommer til å gå for den planen..  Nettopp blitt spurt på date med en annen fyr som sier han er ute etter det samme som meg, så jeg tenker å møte han for å prøve å få tankene et annet sted først og fremst. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...