Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2002 #1 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hei er det noen her som jobber eller har jobbet på hurtigruta?er det vanskelig å få jobb der?har lyst til å oppleve noe nytt før jeg begynner å utdanne meg til neste år.Tenkte på lugar pike jobb eller generell renhold.Håper at noen har svar til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 2. oktober 2002 #2 Del Skrevet 2. oktober 2002 Vet ikke noe om det du spør om, men kjenner noen som har jobbet der. De spydde stort sett hele tiden. Håper du er sjøvant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2002 #3 Del Skrevet 2. oktober 2002 Spydde? Hvorfor? Til deg som spør om jobb, hvor gammel er du? Hvorfor Hr? de tar inn stort sett bare viikarer på sommeren. På vinter har de faste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 2. oktober 2002 #4 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hehe...nei tro hvorfor de spydde når de var i en båt og det til tider var maaaasse bølger...?! Hmmmm.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2002 #5 Del Skrevet 2. oktober 2002 Jeg er i 30årene og er veldig glad i hurtigruta,det jeg hadde tenkt var å være vikar når de trengte noen.Det jeg vil jobbe med der er noe jeg har jobba meed i 10år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Skrevet 2. oktober 2002 #6 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hei ja. Jeg er ikke hundre prosent sikker på restaurasjons-personale,men jeg mener å tro at du må ha grunnleggende sikkerhetskurs,som er Leiro 1 og 3,brann og havari.Dette koster 10.000,- Alle i dekks-,maskin- og byssedepartementet må ha dette kurset. Rederiene ansetter helst de som har dette kurset,deretter er de pålagte å viderekurse/trene deg videre.Du kan være heldig og få dette kurset ved ansettelse også.Som sagt,med lugarpiker er jeg ikke sikker... Ring og hør med mannskapssjefen,de er nokså oppegående mennesker og sier ting som de er :D Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2002 #7 Del Skrevet 3. oktober 2002 Alle faste ansatte skal ha kurs. det koster ca 13000. Du er ike bare på lugarer på hurtigruta. Hvis folk ikke tåler bølger så skjønner jeg ikke hvorfor de abselutt søker på jobb på båt. Hvilke slingring er det på de store båtene der med stabilisatorer? Disse personer har ikke noe på båt å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 3. oktober 2002 #8 Del Skrevet 3. oktober 2002 Har du vært på hurtigruta i skikkelig uvær? Kan love deg at man blir sjøsyk, uansett hvor sjøvant man er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2002 #9 Del Skrevet 3. oktober 2002 Hvor går den hvor det er skikkelig uvær? En husvenn av meg har jobbet der i 20 år og en gang har de måtte bruke slingreduk. Jeg har reist med de gamle over stadt. Det kunne svinge, men de nye som har vert de siaste år kan du glemme det. Er stabilasatorer. Som å reise med danskebåten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe ikke innlogga Skrevet 5. oktober 2002 #10 Del Skrevet 5. oktober 2002 Jeg har jobbet på hurtigruta, som sommervikar. Var ingen problem å få jobb der, men jeg hadde gode papirer å vise til. Trengte ikke noe sikkerhetskurs, det fikk jeg gratis ombord. Forvrig syns jeg det var et dårlig miljø ombord, tenker spesielt på de faste ansattes holdninger til sommervikarene, bare kjefting og smelling. Stuerten bare lo av dette og viste til bibelen da han sa at "der det er kvinnfolk, er det helvete". Så sant så sant... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 6. oktober 2002 #11 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg har også jobbet på hurtigruten og der d var kjefting var d også en mann m i bildet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe ikke innlogga Skrevet 7. oktober 2002 #12 Del Skrevet 7. oktober 2002 si meg, sexy sadie, du har ikke jobbet på M/S Nordlys? syns du har nevnt det før? Der var jeg nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 8. oktober 2002 #13 Del Skrevet 8. oktober 2002 Nei, jeg har aldrig vært på Nordlys, har vært ombord på Polarlys, midnattsol, Lofoten Nordkapp, kong Harald (Ombord der skal jeg aldrig igjen; folk gråt og ville hjem) og så gode gamle Harald Jarl som desverre gikk ut sist høst. Der var d styggartig!!!!! D er ikke morsomt på hurtigruten lengre så jeg har mye godt kulet ned den jobbinga der; kunne mye gjerne ha tenkt meg å prøvd Norrøna som går Bergen - Færrøyerne - Shetland - Færøyerne - Island og så samme rute tilbake igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2002 #14 Del Skrevet 8. oktober 2002 Hvem rederi har Norøna? der er iallefall hardt farvann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2002 #15 Del Skrevet 8. oktober 2002 Hvem rederi har Norøna? der er iallefall hardt farvann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2002 #16 Del Skrevet 8. oktober 2002 Sexiesadie: Du kjenner S. H. da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 8. oktober 2002 #17 Del Skrevet 8. oktober 2002 Norrøna tilhører Smyril Line et Færøyisk rederi, tror ikke d vil bli noe problem å få hyre der i og m d at de legger til i Bergen! S H ??? flere opplysninger må til takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2002 #18 Del Skrevet 8. oktober 2002 til sexisadie Hvor lenge er det siden du var på disse hurtigrutene? Om du har vert der på alle du skriver så skal S.H være kjent for deg. Ruten fra Bergen, den går vel ikke på vinteren? Hvor lang seiligstid?(jobbperiode?) Grunnhyre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 8. oktober 2002 #19 Del Skrevet 8. oktober 2002 Jeg jobbet på disse båtene fra 99 til aug ifjor, Kan være S H er kjent for meg men jeg kan ikke si ja bare v hjelp av to bokstaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2002 #20 Del Skrevet 8. oktober 2002 Mener dere som har jobba på hurtigruta at det ikke er noe særlig å jobbe der?Hva jobbet dere med?Er det lange arbeidsdager?Og sånn ellers hvordan har man det ombord når man er i jobb der.?Er det greie folk der eller er det bare sure å grinete folk?Dette ble mange spørsmål,men bra og få vite,for nå er søknader sendt.Jeg liker å bli kjent med nye mennesker,og jobbe i hektiske miljø.Så jeg bare krysser fingre på at de en dag har behov for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå