AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Så bør vel egentlig teste meg for korona, men hva gjør jeg når jeg ikke kan ta egenmelding (har kun jobbet i jobben i 5 uker.)? Anonymkode: 38aa6...7a8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Du kan sykemeldes i noen dager. Anonymkode: 9bebf...e86 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Permisjon uten lønn. Anonymkode: bb5ee...8d5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Sykefravær uten lønn når du har jobbet så kort. Anonymkode: bb0fd...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 Sykemelding, tenker jeg. Regner med at du hadde vært på jobb dersom det ikke hadde vært pandemi? Synes ikke du skal tape penger på det. Anonymkode: 2853a...012 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Permisjon uten lønn. Anonymkode: bb5ee...8d5 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sykefravær uten lønn når du har jobbet så kort. Anonymkode: bb0fd...c4d Så JEG skal tape økonomisk på det fordi staten har bestemt at jeg må isoleres? Det hørtes da rart ut, hvem gidder det liksom? ts Anonymkode: 38aa6...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sykemelding, tenker jeg. Regner med at du hadde vært på jobb dersom det ikke hadde vært pandemi? Synes ikke du skal tape penger på det. Anonymkode: 2853a...012 Ja, det hadde jeg! Bittelitt kribling i halsen liksom, hadde aldri vært hjemme for det. men sykemelding kan jeg jo ikke få på dagen. Neste ledige tid hos fastlegen er neste fredag. ts Anonymkode: 38aa6...7a8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så JEG skal tape økonomisk på det fordi staten har bestemt at jeg må isoleres? Det hørtes da rart ut, hvem gidder det liksom? ts Anonymkode: 38aa6...7a8 Ta en test, er den positiv blir du sykmeldt. Anonymkode: bb5ee...8d5 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta en test, er den positiv blir du sykmeldt. Anonymkode: bb5ee...8d5 Er den negativ har jeg jo mistet inntekt helt unødvendig. ts Anonymkode: 38aa6...7a8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 Skjedde det samme med meg nettopp. Første uka i jobb og jeg måtte i ventekarantene. Tok kontakt m nav som sa jeg måtte ha sykemelding. Endte derfor opp med en dags sykemelding... Måtte dokumentere å ha vært i jobb i forkant av jobben jeg nå var i, samt dokumentere oppstart i ny jobb. Litt styrete, men greit nok for en gang. Anonymkode: d204f...7ee
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #11 Skrevet 6. juni 2021 Møt opp på jobb. Anonymkode: 79a51...48a 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #12 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er den negativ har jeg jo mistet inntekt helt unødvendig. ts Anonymkode: 38aa6...7a8 Sånn er livet. Det er likt for alle. Anonymkode: a06dd...29b 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #13 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det hadde jeg! Bittelitt kribling i halsen liksom, hadde aldri vært hjemme for det. men sykemelding kan jeg jo ikke få på dagen. Neste ledige tid hos fastlegen er neste fredag. ts Anonymkode: 38aa6...7a8 Du må jo ringe kontoret å si at du trenger sykemelding slik at du får snakket med legen fortere. Anonymkode: bc209...36d 9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #14 Skrevet 6. juni 2021 Ville bare dratt på jobb. Vi har en ny kollega som kom forkjølet på jobb sist uke. Sjefen sendte han hjem (og skulle ta test), og han skulle bare skrive fulle dager to dager selvom han var hjemme, ettersom han ble «beordret» hjem. Anonymkode: 78674...f8c 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #15 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det hadde jeg! Bittelitt kribling i halsen liksom, hadde aldri vært hjemme for det. men sykemelding kan jeg jo ikke få på dagen. Neste ledige tid hos fastlegen er neste fredag. ts Anonymkode: 38aa6...7a8 Du ringer legekontoret og legger frem saken. Så får du nok sykmelding på et par dager frem til testsvaret er kommet. Anonymkode: 9bebf...e86 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #16 Skrevet 6. juni 2021 Ring legekontoret i morgen tidlig og si at du må ha sykemelding fordi du ikke har tjent opp egenmeldingsdager. Det er ikke sikkert legen har tid til å ringe deg i morgen, men med tanke på sykemeldingen er det viktig at de har registrert at du har sagt fra at du er syk. De kan ikke tilbakedatere en sykemelding, men om de har registrert at du er syk kan de la sykemeldingen løpe fra i morgen. Da får du søkt om sykepenger fra nav. Anonymkode: 64e69...e77 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #17 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, det hadde jeg! Bittelitt kribling i halsen liksom, hadde aldri vært hjemme for det. men sykemelding kan jeg jo ikke få på dagen. Neste ledige tid hos fastlegen er neste fredag. ts Anonymkode: 38aa6...7a8 Legen kan tilbakedatere en sykemelding. Jeg har selv ringt inn og sagt i fra om et eller annet jeg trengte sykemelding for, men fikk ikke time før senere. Da har legen fått beskjed at jeg trenger sykemelding tilbake i tid for å dekke over. Rung sjefen i dag, nå, si i fra ar du har symptomer på corona, og at du har bestillt til til testing. Jeg har alltid fått svar samme dag jeg har testet meg, så er den negativ kan du gå på jobb tirsdag. Du får sett legen på fredag, får sykemelding for den ene dagen. Ingen tapt inntekt, og du har gjort alt riktig i forhold til smittevern Anonymkode: 74ac2...bd0 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #18 Skrevet 6. juni 2021 Dette snakker du med arbeidsgiver om, så får arbeidsgiver ta valget for deg. Sier arbeidsgiver at du holder deg hjemme, så får du sykemelding for det Anonymkode: 25582...ca8 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #19 Skrevet 6. juni 2021 Mange dårlige råd her! Feks om å gå på jobb... herregud for noen idioter. Dette burde være ganske enkelt: du holder deg hjemme de dagene du må (ift testing osv). Du drar til legen og får sykemelding for de dagene. Anonymkode: bf0b5...50e 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #20 Skrevet 6. juni 2021 Sykemelding, har vært i samme situasjon (syk i starten ny jobb). Men forkjølelelsessymptom og legekontor: vet ikke hvordan det fungerermed korona. Om du absolutt ikke vil ta test kan du si hodepine/kvalme når du ringer inn til legen, og så at du ikkeer i form til komme på kontoret nå,hvordan gjør dere det. Så Anonymkode: 20be9...ff5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå