Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye må jeg regne med hver måned å betale med et lån på 5.4 millioner? Fra DnB. Jeg blir ikke helt klok på lånekalkulatoren 

Anonymkode: 28a72...2a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange års løpetid tenker du deg?

AnonymBruker
Skrevet
Miss-Grey skrev (Akkurat nå):

Hvor mange års løpetid tenker du deg?

Det sto 25. ser nå at jeg kunne valgt 30? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det sto 25. ser nå at jeg kunne valgt 30? 

Ok.

Anonymkode: 524eb...974

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut for koster ca 22000 i måneden (med rente på 1, 6)

Anonymkode: f0e6b...4dc

Skrevet

Hvis renta er på 1,6%, slik den står i kalkulatoren, og du er under 85% av boligens verdi, så må du betale 18931 kroner i måneden på 30 års betalingstid.

Hvis du velger 25 års nedbetalingstid må du betale 21886 kroner i måneden.

Skrevet (endret)

Vi betaler ca. 22 000 med samme lånesum over 30 år. Med rente på 1,45 prosent.

Har nettopp gått ned til 1,35 % nå, men det utgjør vel ikke så mange kronene.

Endret av Frøkenfryd30
Gjest Pleneier
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvor mye må jeg regne med hver måned å betale med et lån på 5.4 millioner? Fra DnB. Jeg blir ikke helt klok på lånekalkulatoren 

Ja, du har lånt for mye. Dette går aldri bra.

Gjest Robin666
Skrevet
Pleneier skrev (1 minutt siden):

Ja, du har lånt for mye. Dette går aldri bra.

Vås

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nok lånt for mye. Kjøpesummen var nå på 5 millioner og 250.000. Omskostninger 130.000. Altså finansiseringsbeviset mitt sier 5.4 millioner i maksgrense men jeg har vunnet budrunden og må ut med 5,25. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har nok lånt for mye. Kjøpesummen var nå på 5 millioner og 250.000. Omskostninger 130.000. Altså finansiseringsbeviset mitt sier 5.4 millioner i maksgrense men jeg har vunnet budrunden og må ut med 5,25. 

Sitter du alene  med et lån på 5,4 mill?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men er hele boligkjøpet lånefinansiert? Ingen egenkapital?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er inntekten din? Du får jo uansett ikke mer enn 5x inntekten vel?

Anonymkode: ef1ed...607

Skrevet

Det er ikke et sunnhetstegn at renta er så lav nå. Den vil garantert øke de nærmeste årene. Har dere med mye lån tatt høyde for det?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men er hele boligkjøpet lånefinansiert? Ingen egenkapital?

Nei, vi er to stk og hadde godt med egenkapital. Gode lønn begge og ingen barn/gjeld. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, vi er to stk og hadde godt med egenkapital. Gode lønn begge og ingen barn/gjeld. 

Jammen hvor mye har dere i egenkapital, da? Lånesummen er jo boligpris og omkostninger minus egenkapital. 

• Liker 1
Skrevet

Det dere må spørre dere om er hvor mye tåler dere av renteoppgang før dere får betalingsproblemer.  Renten er ekstremt lav nå, mest sannsynlig vil den gå en del opp de neste årene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Men hvis kjøpesummen er ca 5,4 og dere har godt med egenkapital, skal dere jo ikke låne 5,4?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kjøpesummen var på 5,25 millioner, og dere har godt med egenkapital er jo ikke lånet på 5,25 millioner. Vi kjøpte for samme sum og med. 2 millioner i egenkapital ble lånet på 3,25 millioner. 

Anonymkode: db62d...020

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis kjøpesummen var på 5,25 millioner, og dere har godt med egenkapital er jo ikke lånet på 5,25 millioner. Vi kjøpte for samme sum og med. 2 millioner i egenkapital ble lånet på 3,25 millioner. 

Anonymkode: db62d...020

Du har helt rett. Ser nå at lånet er på litt over 4 millioner og ikke 5.25. Vi hadde en egenkapital på over en million. I tillegg betalte vi over 130.000 i avgifter. Hva må vi regne med å betale i måneden da? Dette er vår første bolig og vi er jo litt overrasket over hvor lett vi fikk lån. Lønna er god, begge har arvet godt med penger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...