AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Jeg er fast ansatt som lærer i en kommune, men jeg mistrives på arbeidsplassen. Kan jeg be kommunen om hjelp til å få meg omplassert til en annen skole i kommunen? Videre så ønsker jeg jo den samme type stillingen som jeg har hatt, men kan jeg få det, ved at være forbeholdt en stilling hvis den rette skulle dukke opp/bli ledig? Anonymkode: 4c022...7f5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Om du kan lykkes med dette kommer veldig an på konteksten og hva slags HR-policy kommunen har. Noen ganger blir folk flyttet internt av en arbeidsgiver, f.eks. pga. funksjonsfall eller trakassering fra nærmeste leder. Utover dette tror jeg man må belage seg på å følge med på ledige jobber på andre skoler, og søke på vanlig måte. Du har ikke «fortrinnsrett» på utlyste stillinger, men mitt inntrykk er at interne søkere ofte kommer godt ut. Et realt synse-svar, der altså. Men i de konkrete tilfellene slikt har blitt gjort har det dreid seg om det psykososiale arbeidsmiljøet, og det har vært ganske grove saker. Anonymkode: 1bc45...056 1
Surrebukken Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 (endret) I vår kommune hadde det rette vært å sende en henvendelse til HR-avdelingen for å finne ut av dette. De er hjelpsomme og ville kunne gi deg råd om hvordan du skal gå videre, samt ev. internt utlyste stillinger som kunne passet deg. Jeg personlig ville ikke nevnt grunnen for hvorfor du mistrives/at du mistrives, men heller bare sagt at du ønsker deg til et annet arbeidssted, fordi hvis du sier du mistrives så vil sannsynlig førsteinstinktet for dem være at du skal få det bedre/fikse det som plager deg der du jobber pt. Endret 6. juni 2021 av Surrebukken 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Tja. I kommunal helsetjeneste er dette ikke mulig. Vi må søke på lik linje som alle andre. Vi kan heller ikke overføres mellom avdelinger. Så jeg tviler på at dette er mulig i skolesektoren.. men du kan jo høre. Anonymkode: 91c28...7e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå