AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Hvordan håndtere dette. Jeg er en mamma/pappa. Barnet på samvær her og sier at mamma/pappa liker ikke at jeg er med deg. Trenere min på fotball kan ikke være en kvinne/mann for jeg liker ikke kvinner/menn. Bakgrunn i saken er ssmværsnekt og dom som tilsier samvær og samværsabortasje. Hvordan håndterer man disse setningene? Bare svelger det og lar det være? Noen med erfaring? 😊 Anonymkode: ddfba...4b9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet på samvær her og sier at mamma/pappa liker ikke at jeg er med deg. Det var leit. Liker du å være her? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trenere min på fotball kan ikke være en kvinne/mann for jeg liker ikke kvinner/menn. Hvorfor liker du ikke kvinner/ menn? Anonymkode: 3a9de...191 1
GammelKaktus Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Barnet på samvær her og sier at mamma/pappa liker ikke at jeg er med deg. Det var dumt, liker du å være her med meg da? Og eventuelt hvorfor/hvorfor ikke? Trenere min på fotball kan ikke være en kvinne/mann for jeg liker ikke kvinner/menn. Hvorfor ikke? hva er det som gjør at du ikke liker kvinner/menn? Man kan jo ikke gjøre så mye annet enn å oppføre seg normalt å stille spørsmål tilbake, hjelpe barnet å reflektere alt ettersom alder. Når jeg var liten så lærte jeg selv fort at jeg ikke kunne si at jeg hadde det greit når jeg var hos den ene forelderen... 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Tusen takk for råd. Vanskelig å vite om en trår riktig her. Anonymkode: ddfba...4b9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 Still åpne spørsmål. F.eks «jeg er veldig glad når du er her - hvordan synes du det er å være her»? Og evt hvorfor.. Svelg kameler. Fremsnakk den andre. Si også at kanskje mor/far har ment at det savner barnet når det er hos den andre forelderen, si at du også savner barnet når det er hos den andre men at du vet barnet har det fint og at du vet det er viktig at barnet er hos begge to. Og, at du vet at den andre forelderen vet og er opptatt av det også. Sett også ord på at du ønsker barnet skal ha det fint uansett hvor det er, være med venner, dra på fritidsaktiviteter etc, og være mest mulig opptatt av seg selv. Mor/far må ha ansvar for seg, så ikke barnet føler ansvar - ikke tolk alt barnet sier like bokstavlig som det kommer ut. Anonymkode: 046f9...b5b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Snakk om det, og ufarliggjør det. «Å,ja. H’n liker sikkert det så utrolig godt når h’n er sammen med deg selv, og det gjør jammen meg jeg også!. Så det er utrolig fint at vi deler på deg syns jeg, det er jeg glad for». «Hva mener du? Det spiller jo ingen rolle om trener er mann eller dame, det viktige er at man er snill og flink trener. Du liker vel bestefar/mor? Lærer? Meg? Venner? Om folk er mann eller dame er ikke det viktige». Noe sånt? Anonymkode: b8516...fda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå