AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #41 Del Skrevet 24. oktober 2021 Blondie65 skrev (27 minutter siden): Arbeidstilsynet er rett instans når det er ulovlige forhold på jobben. Hvis ditt høyeste ønske er å bli sagt opp har du jo virkelig ingenting å tape, TS. Det andre alternativet er å spare som en gal tulling slik at du har råd til de 18 ukene uten inntekt. Det tredje alternativet er å finne seg ny jobb før du sier opp i den nåværende. Det siste her er faktisk det BESTE alternativet! Det andre alternativet er uansett ikke ok ved tanke på hull i cv-en? Anonymkode: 6f62a...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #42 Del Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg ville kontaktet fylkesmannen Anonymkode: c0ca8...cf4 Arbeidstilsynet du tenker på? Hva kan statsforvalteren gjøre her? Hvilken avdeling da liksom? Anonymkode: ae0e3...b9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #43 Del Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det andre alternativet er uansett ikke ok ved tanke på hull i cv-en? Anonymkode: 6f62a...e35 Ved eventuelle spørsmål kan du bare si du hadde behov for en time-out, akkurat som Inga Marte Torkildsen. Anonymkode: b59b7...de0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #44 Del Skrevet 24. oktober 2021 Hvis du fort kommer til å få deg ny jobb så kan du vel søke jobber og få ny jobb før du sier opp jobben? Evt. har du oppsigelsestid i jobben du er nå, da må du jobbe og kan søke andre jobber. Det er den vanligste måten å gjøre det på. En kan ikke bli sykmeldt fordi en mistrives på jobb eller fordi sjefen er en tulling. Tror at de fleste har hatt en drittjobb på et tidspunkt, og det er da vanlig å søke seg bort. Anonymkode: ae0e3...b9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 24. oktober 2021 #45 Del Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Arbeidstilsynet hjelper jo ganske sjelden, har folk skrevet i mange tråder her Anonymkode: 6f62a...e35 Man kan få råd om fremgangsmåter. Har man konkrete lovbrudd vil også arbeidstilsynet hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amourerah Skrevet 24. oktober 2021 #46 Del Skrevet 24. oktober 2021 (endret) On 6/6/2021 at 5:22 PM, AnonymBruker said: Hva regnes som rimelig grunn? Har ikke lest alle sidene men, Helsemessige medesinske Grunner som krever legeerklæring fks, om du ønsker og slutte paga at du er lei av jobben, og synes den er kjedelig så er ikke den en rimelig grunn. Men la oss si at lege anbefaler at du slutter I jobben paga helserelaterte medesinske Grunner og skriver legeerklæring på det så er dette rimelig grunn. Endret 24. oktober 2021 av amourerah 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 24. oktober 2021 #47 Del Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det andre alternativet er uansett ikke ok ved tanke på hull i cv-en? Anonymkode: 6f62a...e35 Et 18 ukers hull i CV klarer man fint å forklare. Jeg har slike hull - det har jeg ALDRI blitt spurt om. Det er forskjell på 18 uker og 2 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvea Skrevet 24. oktober 2021 #48 Del Skrevet 24. oktober 2021 Min mann sa opp jobben sin selv. Skrev i begrunnelsen at han var tvilsom til bedriften sin etikk og moral.. han slapp ventetid. Trengte ikke dokumentasjon. Dette var finansbransjen og tviler på at NAV kjente til den lille bedriften han en gang var en del av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #49 Del Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 6.6.2021 den 17.33): Man får jo dagpenger uansett, men om man sier opp selv så må man vente 3 mnd før man får dagpenger, eller? Er det ikke slik det er? Anonymkode: d821c...7c3 Stort sett ja, er vel lenger enn 3 mnd man må vente. Men moren min sa opp en jobb en gang og fikk dagpenger med en gang. Da hadde legen og psykologen hennes lagt ved noen erklæringer om at hun ble syk av en stor konflikt på arbeidsplassen. NAV hadde vært i kontakt med arbeidsplassen pga. denne konflikten, så det sier kanskje litt. Anonymkode: 7cf98...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #50 Del Skrevet 24. oktober 2021 Blondie65 skrev (47 minutter siden): Man kan få råd om fremgangsmåter. Har man konkrete lovbrudd vil også arbeidstilsynet hjelpe. Men da kan man ikke være anonym, og med psycho sjefer er det risky business Anonymkode: 6f62a...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #51 Del Skrevet 24. oktober 2021 Blondie65 skrev (1 time siden): Et 18 ukers hull i CV klarer man fint å forklare. Jeg har slike hull - det har jeg ALDRI blitt spurt om. Det er forskjell på 18 uker og 2 år. Aha! Takk takk. Det er godt å høre Anonymkode: 6f62a...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #52 Del Skrevet 24. oktober 2021 Alvea skrev (1 time siden): Min mann sa opp jobben sin selv. Skrev i begrunnelsen at han var tvilsom til bedriften sin etikk og moral.. han slapp ventetid. Trengte ikke dokumentasjon. Dette var finansbransjen og tviler på at NAV kjente til den lille bedriften han en gang var en del av. Etikk og moral? Ok. Må man ikke dokumentere det? Etikk og moral kan jo bety mange ting og det er hans subjektive mening. Anonymkode: 6f62a...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #53 Del Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vel, jeg har en del dritmeldinger fra han og meldinger fra kollegaer som klager på hans oppførsel. I tillegg vet fastlegen min om at jeg mistrives på jobb. Anonymkode: 6f62a...e35 Det holder i massevis Anonymkode: fdaec...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 24. oktober 2021 #54 Del Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sjefer er ikke dumme Anonymkode: 6f62a...e35 Nei sjefer er ofte ikke dumme, men mobbing handler om mønster. Og mønster kan dokumenteres. Argumentet faller og på sin egen urimelighet sett i forhold til påstanden din om at du har meldinger som dokumenterer dette. Sjefer var jo ikke dumme nok til å dokumentere mobbing, men du har meldinger som dokumenterer mobbing fra sjefen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 24. oktober 2021 #55 Del Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da kan man ikke være anonym, og med psycho sjefer er det risky business Anonymkode: 6f62a...e35 Man kan tipse anonymt. Man kan også kontakte arbeidstilsynet og spørre om en fremgangsmåte er innenfor lovverk. Hvis en er redd for sanksjoner kan en få en annen til å ringe slik at det blir en "tenkt" problemstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #56 Del Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det holder i massevis Anonymkode: fdaec...f91 Det tenker jeg og Anonymkode: 6f62a...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #57 Del Skrevet 24. oktober 2021 nomore82 skrev (9 minutter siden): Nei sjefer er ofte ikke dumme, men mobbing handler om mønster. Og mønster kan dokumenteres. Argumentet faller og på sin egen urimelighet sett i forhold til påstanden din om at du har meldinger som dokumenterer dette. Sjefer var jo ikke dumme nok til å dokumentere mobbing, men du har meldinger som dokumenterer mobbing fra sjefen. Og mønsteret er at de ofte er frekke i kjeften, sier mye dritt, men mailene er superhyggelige Anonymkode: 6f62a...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 24. oktober 2021 #58 Del Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og mønsteret er at de ofte er frekke i kjeften, sier mye dritt, men mailene er superhyggelige Anonymkode: 6f62a...e35 Ok. Om du har bestemt deg for å akseptere dette så kjør på. Det virker som om du skyter ned absolutt alle forslag her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #59 Del Skrevet 24. oktober 2021 nomore82 skrev (5 minutter siden): Ok. Om du har bestemt deg for å akseptere dette så kjør på. Det virker som om du skyter ned absolutt alle forslag her. Oh no, jeg ønsker bare å være sikker. Å akseptere er ikke noe jeg gjør Anonymkode: 6f62a...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 24. oktober 2021 #60 Del Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oh no, jeg ønsker bare å være sikker. Å akseptere er ikke noe jeg gjør Anonymkode: 6f62a...e35 Men igjen så skyter du ned forslagene som kommer for å hjelpe deg. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Arbeidstilsynet hjelper jo ganske sjelden, har folk skrevet i mange tråder her Anonymkode: 6f62a...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå