AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Jeg vet det er mange som liker helge arbeid pga bedre lønn osv, men personlig har jeg aldri funnet noe motivasjon i det. Jeg klarer meg med lønn nok slik at jeg kan leve greit, ellers har jeg sjeldent behov for overtid eller helgejobb. Før var det helt ok, men har kjent på ubehagelig rastløshet og ulmende sinne spesielt på søndagsvakter det siste året. Jeg har sjeldent kjipe kunder, men her sitter jeg da med ekstremt kjipe følelser for ingen grunn? Det har likksom bare skjedd automatisk, spesielt i helgene den siste tiden. Selvfølgelig prøver jeg å oppføre meg så bra som overhodet mulig ovenfor kundene til en hver tid, men jeg trekker nok litt mindre på smilebåndet de dagene jeg føler meg slik. Lurer nesten på om jeg har sinne problemer 🙃 sjeldent sint til vanlig men føler jeg bare blir værre og værre på jobb, i vært fall på innsiden. Jeg er på leting etter en ny jobb forresten, i tilfelle noen mener det er så lett å få fiks på det. Vil bare høre om noen andre sliter eller har hatt noe slikt før. Anonymkode: dfb85...ffe
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Hva jobber du med? Jeg jobber i butikk så jeg jobber ikke søndager. Men jeg jobbet hver eneste lørdag i september, oktober, november og januar. Så kjenner følelsen av at det er kjipt. Har nå fått ny jobb og trenger bare å jobbe hver 3. helg. Anonymkode: 04cfb...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Jeg hatet så intenst å jobbe annenhver helg og røde dager at det ødela med totalt. Går på AAP nå og skal aldri tilbake til jobb som medfører helg og røde dager. Anonymkode: c6f20...1d8 1
Gjest laPistola Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Nei... jobber i butikk og jobber 1-3 lørdager i måneden avhengig av sesong og behov. Skal jobbe held 4 lørdager framover nå da vi starter ferieavvikling , før jeg tar ferie selv. Får ikke fnatt av det, er frivillig. Sikkert lurt og skifte jobb ja, nei det er ikke enkelt arbeidsmarked akkurat nå, men fint om du på sikt får arbeidstider som ikke gir deg fnatt.
skreppamedleppa Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 Jeg elsker litt "fleksible" arbeidstider, men jeg skjønte tidlig i livet at arbeidstiden 8-16, eller deromkring 5 dager i uken må være det verste for meg personlig. . Jeg liker både natt og helger og ha fritid da andre kanskje er på jobb. Så for min del er dette midt i blinken. Men jeg har ikke barn og kanskje forandrer det seg om 5-10 år, men jeg tviler.. Men om så, så hadde jeg nok sett meg om etter en ny jobb, for å gå på jobb og mistrives eller virkelig ikke like arbeidstider kan ikke være kjekt i lengden.. Men jeg tror ikke det er lett altså, og jeg ønsker deg virkelig all lykke til i jakten på en ny god jobb med bra arbeidstider for deg😊 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Jobber hver tredje helg og trives med det. Jobber dag, kveld og natt og den variasjonen passer for meg. Var mye mere sliten da jeg hadde ren dagjobb. Anonymkode: a46c7...0e9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet det er mange som liker helge arbeid pga bedre lønn osv, men personlig har jeg aldri funnet noe motivasjon i det. Jeg klarer meg med lønn nok slik at jeg kan leve greit, ellers har jeg sjeldent behov for overtid eller helgejobb. Før var det helt ok, men har kjent på ubehagelig rastløshet og ulmende sinne spesielt på søndagsvakter det siste året. Jeg har sjeldent kjipe kunder, men her sitter jeg da med ekstremt kjipe følelser for ingen grunn? Det har likksom bare skjedd automatisk, spesielt i helgene den siste tiden. Selvfølgelig prøver jeg å oppføre meg så bra som overhodet mulig ovenfor kundene til en hver tid, men jeg trekker nok litt mindre på smilebåndet de dagene jeg føler meg slik. Lurer nesten på om jeg har sinne problemer 🙃 sjeldent sint til vanlig men føler jeg bare blir værre og værre på jobb, i vært fall på innsiden. Jeg er på leting etter en ny jobb forresten, i tilfelle noen mener det er så lett å få fiks på det. Vil bare høre om noen andre sliter eller har hatt noe slikt før. Anonymkode: dfb85...ffe Jobbet så mye helg fra 16 år til 23 å bare det var nok til å få avsmak! Har også jobbet helg etter 23 år altså . På min arbeidsplass har vi begynt å jobbe lørdager plutselig , dog sjeldent (hver 5 helg) men det er faen meg tortur, kommer til å bytte jobb ASAP! Anonymkode: 3db5f...ecc
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 Jobbet i butikk som student, og jobbet da hver fredag og lørdag i over to år. Det var alltid kveldsvakt fredag, og jobb hele åpningstiden lørdag. Om sommerferiene ble det kun kveldsvakter mandag-lørdag. Var alltid alene fredagskvelden og de fire første timene om lørdagen, og om sommeren var jeg alene hele vakten. Ingen do, ingen pause. Var helt krise! Og dette var i en stor, kjent butikkjede. Også møtte en selvfølgelig null forståelse fra sjef, som alltid "skulle se" om det var mulig med færre vakter om sommeren, noe det aldri ble noe av fordi to-tre stykker fikk ferie samtidig i stedet for å spre det utover. Poenget mitt er at slike arbeidstider ødela meg helt. Har derfor full forståelse for det du skriver. Det var slik det begynte for meg også, at jeg gradvis ble mer og mer sliten, deretter kunne jeg ta meg nær av ting kunder sa, og videre måtte anstrenge meg for å smile når det var flere kunder. Ble helt tappet for energi. Jeg angrer den dag i dag på at jeg ikke sluttet tidligere. For meg har det blitt slik at jeg ikke klarer tanken på å dra innom et kjøpesenter om helgen. Jeg tror du vil ha godt av å bytte jobb, og få et nytt miljø. Anonymkode: 104dd...31e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hatet så intenst å jobbe annenhver helg og røde dager at det ødela med totalt. Går på AAP nå og skal aldri tilbake til jobb som medfører helg og røde dager. Anonymkode: c6f20...1d8 Samme her. Skal sannsynligvis aldri tilbake i jobb i det hele tatt. Men det er selvsagt ikke fordi at jeg hater jobbehelger. Anonymkode: 01c07...291
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 Får man ikke fri en dag i ukedagen om man jobber helg? Altså om man jobber på lørdag så får man fri feks onsdag? Anonymkode: 35807...1ee
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #11 Skrevet 6. juni 2021 Jeg og har begynt å hate arbeidshelger. Er sykepleier, og har innimellom annenhver helg, veldig sjelden det bare er hver 3. helg. Så jeg skal vekk fra dette her. Skal vekk fra hele yrket og masse røde dager, er møkk lei. Anonymkode: 7dff0...f80
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #12 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg og har begynt å hate arbeidshelger. Er sykepleier, og har innimellom annenhver helg, veldig sjelden det bare er hver 3. helg. Så jeg skal vekk fra dette her. Skal vekk fra hele yrket og masse røde dager, er møkk lei. Anonymkode: 7dff0...f80 Prøvd å finne en jobb hvor arbeidsgiver tilrettelegger? Alt er mulig med riktig arbeidsgiver. Jeg jobber 6. hver helg, og har ønsketurnus på røde dager. Jeg har ikke jobbet julaften noen sinne. Muslimene tar julaften, og vi andre jobber gladelig eid og andre muslimske helligdager. Påskeferie får vi annen hvert år (jobbpåske = jobb hele påsken, neste år fri hele påsken). Hvis du bare hater turnus skjønner jeg deg, men sier bare at en arbeidsgiver som pålegger annenhver helg er usedvanlig dårlig på turnusarbeid. Anonymkode: 24ec2...916 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå