Pappkrus Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Har alltid syntes mobillabbonement har gitt meg lite data iforhold til prisen man betaler. Hvor mye betaler du for ditt abbonement? ser at chilimobil og happybytes har ubegrenset data til 398 kr måneden. Er det verdt prisen? har nesten ikke brukt mobildata nå fordi synes det er dyrt. Men hadde vært så befriende å hatt dette.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 1200,- for 6 abonnement. Stjeler data fra de to eldste ( bestemødre) så har ungene og jeg mer data 😚 One call. Bare ett aber! Dog viktig! Har ofte dårlig dekning. Anonymkode: c9d4b...4af
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Det er kun verdt det om du faktisk bruker mye mobildata. Jeg har yng 4gb fra telenor og betaler 299, vet det finnes mange abonnement som er billigere, og mer data inkludert. Men jeg bruker aldri opp de 4 gb, og det jeg ikke bruker blir overført til neste måned, jeg har også music freedom, så bruker ikke data når jeg hører på spotify. Anonymkode: d898a...aea
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Bruker lite data, så har kun 1 gb (i praksis 2 fb pga overføring). Koster 119 i mnd. Bruker lite data ute, og er som oftest stedet med wifi når jeg først skal bruke mengder med data. Anonymkode: 94dbf...02c 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 Talkmore 6GB for 240kr (OBOSmedlemskap gir 60kr avslag). Nekter å være innenfor noe annet enn telenor sitt nett grunnet dekning, så har flyttet meg litt mellom de ulike tilkoblede tilbyderene. Anonymkode: 8f359...861
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 22 minutter siden, Pappkrus said: Har alltid syntes mobillabbonement har gitt meg lite data iforhold til prisen man betaler. ser at chilimobil og happybytes har ubegrenset data til 398 kr måneden. Er det verdt prisen? har nesten ikke brukt mobildata nå fordi synes det er dyrt. Men hadde vært så befriende å hatt dette. Det synes jeg også, derfor har jeg fortsatt mitt kontantkort fra Telia til de få tilfellene der jeg ikke har tilgang til wifi. Ringe gjør jeg nesten aldri. Så det er ikke noe alternativ å betale flere hundre i fast avgift, når det jeg bruker i mnd er 0-30 kroner nå. Anonymkode: e52c6...807
Surrebukken Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 20 minutter siden, Pappkrus said: Har alltid syntes mobillabbonement har gitt meg lite data iforhold til prisen man betaler. Hvor mye betaler du for ditt abbonement? ser at chilimobil og happybytes har ubegrenset data til 398 kr måneden. Er det verdt prisen? har nesten ikke brukt mobildata nå fordi synes det er dyrt. Men hadde vært så befriende å hatt dette. Viktig at du leser det som står med liten tekst, før jeg fikk jobb-mobil hadde jeg chilimobil med ubegrenset, som jo tross alt er begrenset (mener det var 100gb da jeg hadde det). Jeg valgte da løsningen fra dem som hadde 5gb begrensning hver dag, det fungerte godt for meg. Var en periode jeg var veldig mye utenfor dekning av noe wifi jeg hadde tilgang på, og brukte mye. Jeg husker at i hvert fall den gang, ca. et år siden, var chilimobil uten tvil alternativet som ga mest for pengene, så mener ikke dette som kritikk, bare viktig å få med seg om du er storforbruker. Ice er også et alternativ, men de begrenser seg til sitt eget nett, samt bruk av telia, så pga. det heller jeg mot chilimobil.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 Chili mobil med avtale via fagforening. Betaler 199,- for 5 GB Anonymkode: 72f61...d30
Surrebukken Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Talkmore 6GB for 240kr (OBOSmedlemskap gir 60kr avslag). Nekter å være innenfor noe annet enn telenor sitt nett grunnet dekning, så har flyttet meg litt mellom de ulike tilkoblede tilbyderene. Anonymkode: 8f359...861 Jeg må bare fortelle, i distriktet jeg bor er Telia overlegne Telenor på dekning nå, og mens sistnevnte ikke engang har planlagt 5G-dekning her, er Telia allerede i gang med bygging og skal levere i løpet av få mnd - kommune med 60k+ innbyggere, ikke det meste sentrale, men ikke helt på landet heller. Times change, men jeg er i utgangspunktet enig, sverger til Telenor-dekning av gammel vane.
Gjest Ironiskbanan Skrevet 6. juni 2021 #11 Skrevet 6. juni 2021 279,- for 10GB, men ender ofte opp med 20GB pga rollover. ChiliMobil. Hadde egentlig 7GB for samme pris, men de gikk opp i GB i mai, så har ikke orket å gjøre noe med det. Veldig fornøyd med dekningen hos Chili, bortsett fra i Sverige, men har ikke vært noe problem med det i det siste for å si det sånn!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #12 Skrevet 6. juni 2021 bruker du mobil-data, så kommer det fort til å koste en god del. uansett hva slags tilbyder du ender opp med... Anonymkode: 2d385...8a1
Surrebukken Skrevet 6. juni 2021 #14 Skrevet 6. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: bruker du mobil-data, så kommer det fort til å koste en god del. uansett hva slags tilbyder du ender opp med... Anonymkode: 2d385...8a1 Spørs jo hva du legger i "en god del", ser chilimobil nå har abonnementet jeg tidligere hadde til 398,-/mnd - de kaller det ubegrenset, men det er begrenset til 100gb/mnd før hastigheten settes ned. I hvert fall tidligere hadde de også et alternativ på samme pris som var 5/gb om dagen før hastigheten ble satt ned frem til kl 00 neste dag. Overlegent tilbud om man bruker mye data.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #17 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Bruker lite data, så har kun 1 gb (i praksis 2 fb pga overføring). Koster 119 i mnd. Bruker lite data ute, og er som oftest stedet med wifi når jeg først skal bruke mengder med data. Anonymkode: 94dbf...02c Samme. Har aldri brukt opp hele 1 gb i måneden, så jeg har da 2 gb i starten av måneden på grunn av den rollover greien. Anonymkode: 2c1e9...d10
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #18 Skrevet 6. juni 2021 4 gig + roll over, 249,- I mnd Anonymkode: b2298...5ff
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #20 Skrevet 6. juni 2021 He wifi hjemme, men ikke alltid på jobb. Så bruker endel data. Hadde Happybytes 1GB om dagen til 298,- en da de droppet prisen på fri data til 398,- oppgraderte jeg til det. 400 er akkurat for mye, men det er deilig å kunne se en film uten å tenke på databruk. 5g dekningen til Telenor har de og. Anonymkode: 5685a...cc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå