Gå til innhold

Dere som går på AAP og er studenter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 11.06):

Mye tull folk skriver her. Jo, man kan få AAP og studere. Nav kan vurdere det som et tiltak for å komme tilbake i jobb. Jeg var for eksempel sykemeldt først og så fikk jeg AAP hvor vi prøvde ut hva slags type jobb jeg kunne trives med. Da ble tiltaket at jeg skulle utdanne meg. Jeg gikk i behandling ved siden av, men studerte 100%.

Jeg skulle ønske at folk sluttet å være så påståelige rundt dette. Nav kan anbefale at man tar utdanning som en del av det å komme tilbake i jobb om det man tidligere jobbet med er for belastende i forhold til de helseplagene man har. 

AAP blir beregnet som 66% av tidligere lønn og det har ikke noe å si hvor mye man studerer. Det som har noe å si er at det er godkjent av Nav som en del av et tiltak for å komme tilbake til jobb. 

Anonymkode: 6b262...fa8

Jeg er i lignende situasjon som deg nå. Nav vil ha meg på Oppfølgningstiltak men jeg vil helst ha Karriereveiledning med praksis. Jeg vil helst studere siden jeg ikke er i stand til å jobbe fulltid enda. Hvilket tiltak hadde du som resulterte i utdanning? 

Anonymkode: 18191...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.6.2021 den 19.34):

Så vidt jeg vet kan man ikke få AAP mens mas studerer?

Anonymkode: 03848...1e9

Man kan det om man ikke søker lån fra Lånekassen 

Anonymkode: b472e...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min venninnes datter er på AAP, og er student. Hun har full aap, og studerer fulltid.. Men det å være fulltidsstudent er ikke forenlig med helsa hennes, så hun skal bruke lengre tid enn normert på de årene hun har igjen av studiet. Altså ta færre enn 60 studiepoeng pr år. Hun vil likevel motta samme beløp i AAP, det har NAV bekreftet. Da hun var på ulike tiltak i arbeidslivet FØR studiene, klarte hun aldri så mye som 37,5 timer pr uke. Så egentlig rart at NAV ville hun skulle prøve å være fulltidsstudent. 

Anonymkode: bc31a...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...